Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Markeerstift

Markeerstift

• Lid sinds 22 maart 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2015
  • 20:29

Hallo,

Ten eerste ben ik nieuw op deze site, en als ik dit in het verkeerde onderdeel plaats, excuses.
Ik begin me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan mijn Samsung Galaxy S3. Hij loopt steeds vaker vast, de batterij is na een dag al leeg, bij intensief gebruik vaak al eerder, en alles gaat traag. Ik zit er dus aan te denken om een nieuwe telefoon te kopen.
Ik twijfel nog een beetje tussen de Samsung Galaxy S3 en de HTC M9, maar daar gaat mijn vraag niet echt over. Ik ben namelijk nogal bang dat ik na het kopen van de nieuwe telefoon weer tegen hetzelfde probleem aanloop. Mijn S3 was namelijk binnen een redelijk korte tijd al een stuk trager en de batterij ging snel achteruit. Natuurlijk zijn de specs etc van de bovengenoemde telefoons veel beter dan een Galaxy S3, maar ik weet niet of dit hier iets mee te maken heeft. Ook kan de batterij van de S6 Edge niet verwijdert worden, wat mij alleen nog maar meer doet twijfelen.
Ik twijfel dus om een nieuwe telefoon te kopen, omdat ik bang ben dat hij binnen de kortste keren al erg langzaam loopt en de batterij erg snel slecht wordt. Hebben jullie enige help? Iemand die ervaring heeft met de HTC M8, of iemand anders met een Galaxy S3?

Alvast bedankt

GS1000SP

GS1000SP

• Lid sinds 09 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2015
  • 21:10

Sorry geen ervaring maar…
Je wilt dus een S6 i.p.v. de S3?
Wellicht even duidelijk schrijven in je post. ����

I ride NO BIKE anymore… therefore I am….For SALE…

Markeerstift

Markeerstift

• Lid sinds 22 maart 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2015
  • 21:12

Ja de S6 lijkt me wel wat, maar het gaat mij hier meer om de vraag of de kwaliteit van de aankomende telefoons (met name de S6 (Edge) en de HTC One M9) net zo snel zal dalen als bij mijn oude Galaxy S3 gebeurd is.

Tucker

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 22 maart 2015
  • 21:56

Ik ken enkele mensen die nog steeds heel tevreden zijn met hun S3. Je moet je natuurlijk wel een beetje in je phone verdiepen en alles wat je niet gebruikt uitzetten of indien mogelijk verwijderen. En na een grote software update je phone resetten. Doe je dat allemaal niet dan kunnen er problemen ontstaan. Voor het overige kan niemand je vertellen hoe nieuwe toestellen zoals de S6 gaan presteren omdat ze nog niet op de markt zijn en er dus nog geen ervaring mee is. Zelf heb ik de S5 en die is nog even snel en prettig in gebruik als toen ik hem een jaar geleden aanschafte.

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

JeroenNootebos

JeroenNootebos

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2015
  • 08:51

Zoals Tucker zegt helpt het enorm om je een klein beetje te verdiepen in je toestel, en ook softwarematig onderhoud te plegen door af en toe resetten, of het cachegeheugen af en toe te legen (instellingen, opslag, tik op cacheheugen).

Verder zie je vaak dat Androidtoestellen die extra software van de fabrikant meekrijgen sneller traag worden naarmate er meer software (apps etc) wordt voorgeïnstalleerd.
Je zou kunnen kiezen
- om je toestel te rooten en een kale versie van Android te installeren (dit vereist wel wat kennis en skills, ik heb dat ook nog nooit gedaan)
- voor een merk met een ‘lichtere’ schil over Android heen
- voor een toestel uit de Nexus-lijn, met kale Android

Bewerkt (23 maart 2015 08:52) | opmaak
redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 23 maart 2015
  • 09:46

Verplaatst naar Koopadvies

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.