Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

borisM

borisM

• Lid sinds 20 juli 2014
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 2 december 2015
  • 15:32

Allereerst ik ben een noob op android gebied …draag wel kennis vanlinux en windows.

Ben op zoek naar een tablet 10 inch maar bemerk dat  er  heel veel 8" op de markt zijn
Waarom is dat? beter ….minder accuverbruik …
Wat is verstandig wachter op android 6 over gewoon de lolli 5 kopen
waarom android boven windows kiezen … windows timmert aardig aan de weg..

Bedankt voor uw reacties

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 3 december 2015
  • 01:08

ik denk dat 8" een handzaam formaat is, maar toch een degelijk scherm. Maar dat is een heel persoonlijke keuze, en niet per se beter dan 7" of 10".

Het windows platform op tablets wordt inderdaad steeds beter. Waar het echter nog in achterblijft is de hoeveelheid aan apps. Ontwikkelaars kiezen er nog steeds voor om hun apps als eerste op Android en iOS uit te brengen, en evt. later op Windows. Maar alle basisfunctionaliteit is aanwezig. Voorheen bleef ook de hardware wat achter op de rest. Dat is redelijk bijgehaald (bv de Surface Pro, maar die is wel heel duur)

Android is vooral erg flexibel, je kunt veel aanpassen qua uiterlijk en evt. ook firmware als je daar behoefte aan hebt en de kennis hebt. Bij iOS en Windows zit je meer vast aan hoe Apple en Microsoft bedacht hebben wat mooi of handig is.

Maar voor de dagelijkse toepassingen werkt zowel Android, iOS als Windows Phone prima. Elke interface heeft een wat andere filosofie en daar kun je een voorkeur voor hebben. Gewoon een winkel inlopen en proberen.

Android 5 of 6 maakt niet zo gek veel uit. 6 heeft wat optimalisaties voor langere accuduur en het toestemming verlenen welke functies apps mogen gebruiken is beter geworden. Persoonlijk zou ik voor een tablet met Android 6 kiezen.

Topic verplaatst naar het Koopadvies forum

Bewerkt (3 december 2015 01:19)
borisM

borisM

• Lid sinds 20 juli 2014
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 09:10

ik denk dat 8" een handzaam formaat is, maar toch een degelijk scherm. Maar dat is een heel persoonlijke keuze, en niet per se beter dan 7" of 10".
Dus de afmeting van van het scherm heeft niet zozeer met de accuduur te maken

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 3 december 2015
  • 11:30

Een 7 inch scherm zal minder verbruik als een 10 inch in theorie, maar een 10 inch heeft meer ruimte voor een grotere accu dus op papier kan je niet zeggen welke het langst mee gaat. 

Zelf heb ik een 8 inch tablet puur omdat deze handzamer is als 10 inch. 

Voor welke doeleinde wil jij je tablet gaan gebruiken?

borisM

borisM

• Lid sinds 20 juli 2014
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 11:59

Een 7 inch scherm zal minder verbruik als een 10 inch in theorie, maar een 10 inch heeft meer ruimte voor een grotere accu dus op papier kan je niet zeggen welke het langst mee gaat. Zelf heb ik een 8 inch tablet puur omdat deze handzamer is als 10 inch. Voor welke doeleinde wil jij je tablet gaan gebruiken?

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 3 december 2015
  • 13:49

Volgens mij moet je nog je bericht bijvoegen

borisM

borisM

• Lid sinds 20 juli 2014
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 3 december 2015
  • 13:59

Volgens mij moet je nog je bericht bijvoegen
Kennelijk iets mis gegaan  Zoek een tablet voor mijn partner voor mailen brief schrijven youtube   uitzending gemist  enz

Koop of stel altijd pc samen die jaren meekunnen dus niet de minimale .daar heb ik wel genoeg kijk op

Heb vernomen dat 2 gig een must is en de processor dat weet ik niet zo goed maar Qualcomm moet wel goed zijn las ik ergens. 

Over enkele jaren zullen de bestanden wel weer forser worden en dan moet hij nog meekunnen, als de boel stroperig

wordt is het voorbij denk ik,omdat je de android niet kunt vervangen. Dat weet ik ook niet precies

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.