Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 818
  • Reputatie 0
  • 7 januari 2011
  • 19:30

Aha, duidelijk… Nee, deze staat er niet bij mij idd en ook niet wanneer ik roaming activeer.

Bewerkt (7 januari 2011 19:30)
famlimburg

famlimburg

• Lid sinds 19 januari 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2011
  • 21:23

Bij mij staat dat “R” ertje constant boven het bereik, ook al heb ik Internet gewoon uitstaan.
Als ik wil internetten MOET ik roaming en pakketgegevens aanvinken anders doet hij dus niks.
Bij WIFI is dit dus niet zo maar dat “R” blijft staan RARA.

Bewerkt (19 januari 2011 21:23)
CeeTee

CeeTee

• Lid sinds 19 januari 2011
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2011
  • 17:48

famlimburg;84944
Bij mij staat dat “R” ertje constant boven het bereik, ook al heb ik Internet gewoon uitstaan.
Als ik wil internetten MOET ik roaming en pakketgegevens aanvinken anders doet hij dus niks.
Bij WIFI is dit dus niet zo maar dat “R” blijft staan RARA.

Dan heb je (denk ik) geen KPN abonnement, maar gebruik je één van de providers die het KPN netwerk gebruiken. Zelf heb ik Telfort en heb ik wel een R staan en Roaming moet dus ook aan staan omdat ik anders geen internet heb. Als je in het buitenland bent en geen internet wilt gebruiken MOET je dus roaming handmatig uitzetten. Als je dus vaak langs de grens rijdt is het ‘gevaarlijk’ om een provider te gebruiken waarbij je verplicht Roaming aan moet houden. In dat geval kun je beter een provider gebruiken waarbij dat niet nodig is, zodat je je roaming altijd uit kunt laten staan en niet voor verrassingen komt te staan later met je rekening.

Bewerkt (22 januari 2011 17:48)
Tony

Tony

• Lid sinds 06 september 2010
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2011
  • 18:36

Hier ook Telfort, en ook een R boven mijn ‘ontvangst balkjes’. Deze staat er idd altijd omdat Telfort de telefoon verbinding (en/of internet verbinding) ‘roamed’ op het KPN netwerk of, wanneer ik in het buitenland ben, ‘roamed’ op een buitenlands netwerk.

Wat je wel of niet aanvinkt is ‘GEGEVENS/DATAroaming’ dus internet (= gegevens/data). Staat die uit dan roam je geen gegevens/internet maar nog steeds wel je normale telefoon verbinding (díe zet je daar dus niet meer uit).

Dit kan dus idd een probleem geven wanneer je dicht bij de grens woont/rijdt en bv Telfort als provider hebt. Hoe hier mee om te gaan zie je bij andere topics in dit forum (ff zoeken).

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bewerkt (22 januari 2011 18:36)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 22 januari 2011
  • 18:39

Had inderdaad gehoord dat het bij Telfort wel zo was, maar bij Hi wist ik het niet

Bewerkt (22 januari 2011 18:39)
BoneleSS

BoneleSS

• Lid sinds 24 augustus 2010
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 24 januari 2011
  • 12:40

Ik heb een Hi abbo en kom maandelijks in belgië en schakel voor de zekerheid roaming altijd zelf uit,
maar als ik dat doe komt er altijd een R voor het ontvangst balkje te staan.

In nederland nog geen R gezien, alleen de 3G en H.

Bewerkt (24 januari 2011 12:40)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 24 januari 2011
  • 13:49

Oke, da's mooi. Alleen R in het buitenland

Bewerkt (24 januari 2011 13:49)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.