Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Bij mij staat dat “R” ertje constant boven het bereik, ook al heb ik Internet gewoon uitstaan.
Als ik wil internetten MOET ik roaming en pakketgegevens aanvinken anders doet hij dus niks.
Bij WIFI is dit dus niet zo maar dat “R” blijft staan RARA.
famlimburg;84944
Bij mij staat dat “R” ertje constant boven het bereik, ook al heb ik Internet gewoon uitstaan.
Als ik wil internetten MOET ik roaming en pakketgegevens aanvinken anders doet hij dus niks.
Bij WIFI is dit dus niet zo maar dat “R” blijft staan RARA.
Hier ook Telfort, en ook een R boven mijn ‘ontvangst balkjes’. Deze staat er idd altijd omdat Telfort de telefoon verbinding (en/of internet verbinding) ‘roamed’ op het KPN netwerk of, wanneer ik in het buitenland ben, ‘roamed’ op een buitenlands netwerk.
Wat je wel of niet aanvinkt is ‘GEGEVENS/DATAroaming’ dus internet (= gegevens/data). Staat die uit dan roam je geen gegevens/internet maar nog steeds wel je normale telefoon verbinding (díe zet je daar dus niet meer uit).
Dit kan dus idd een probleem geven wanneer je dicht bij de grens woont/rijdt en bv Telfort als provider hebt. Hoe hier mee om te gaan zie je bij andere topics in dit forum (ff zoeken).
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Had inderdaad gehoord dat het bij Telfort wel zo was, maar bij Hi wist ik het niet
Ik heb een Hi abbo en kom maandelijks in belgië en schakel voor de zekerheid roaming altijd zelf uit,
maar als ik dat doe komt er altijd een R voor het ontvangst balkje te staan.
In nederland nog geen R gezien, alleen de 3G en H.
Oke, da's mooi. Alleen R in het buitenland
Aha, duidelijk… Nee, deze staat er niet bij mij idd en ook niet wanneer ik roaming activeer.