Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 18:09

http://www.nu.nl/internet/2498071/kpn-gaat-mobiele-diensten-blokkeren.html

KPN is goed bezig…….NOT!

Bewerkt (21 april 2011 18:09)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 18:30

Goed bezig of niet, het staat nu eenmaal in de algemene voorwaarden die iedereen geaccepteerd heeft toen ie het abonnement afsloot.
Dat het al die tijd oogluikend werd toegelaten was alleen maar meegenomen. Ik denk dat ze zelf ook niet hadden kunnen voorzien dat de “core” van ptt telecom (kpn) daardoor in het gedrang zou komen.

Bewerkt (21 april 2011 18:30)
rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 21 april 2011
  • 19:05

Als er 1 schaap over de dam is,………………………………

Bewerkt (21 april 2011 19:05)
Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 21 april 2011
  • 19:20

Best jammer! Heel toevallig heb ik sinds een uurtje of 2 best wel knaken internet verbinding via Hi! Hele tijd valt internet verbinding weg en dan komt die even later weer terug in beeld. (SGS en Hi Xtra Eindeloos online)

zal toch geen voorbode zijn he….

Bewerkt (21 april 2011 19:20)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 21 april 2011
  • 19:25

rephaia;142898
Als er 1 schaap over de dam is,………………………………
Dan schieten we hem neer/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Zelf vind ik het pure onzin, en dat is het ook. Want wat maakt het (qua kosten) nou uit of je MSN, Skype, VoIP, tether of elke andere functie gebruikt, als je evenveel dataverkeer verstookt. Helemaal niets. Het enige waar ze over zeuren is dat de SMS/bel inkomsten flink dalen. En dat is terecht ook. Een SMS versturen kost minimaal 7 cent. Dat zijn 140 bytes, oftewel bijna niets. Wat zijn de kosten voor hun…Moh, misschien 0.05 cent. Dat kost net zo veel als 1 minuut bellen(wat minder wordt gedaan, want een SMS stuur je sneller). 1 minuut bellen kost veel meer netwerkbelasting, bovendien mag er geen vertraging inzitten en moet de kwaliteit goed zijn.
Dan gaan we verder met internet, dat wordt heel mooi in de hand gehouden met een datalimiet. Hierdoor krijgen veelgebruikers een hogere rekening. Maar ja, dat verdient niet genoeg(Lees: Dan komt de winstmarge voor hun doen te laag uit), dus gaan ze dit soort onzin bedenken. Chatten verbruikt bijna geen dataverkeer, maar gaat ten koste van veel SMS'jes. Dus: Ze zoeken vervanging. Blokkeer dat chatten, en haal extra inkomsten uit die bundel en uit SMS.

Het is gewoon kant en klare onzin. Eigenlijk hoop ik (nutteloos, maar toch) dat Google met een netwerk komt. Zullen ze nooit doen, maar zou wel ideaal zijn. Google kennende wordt het goedkoop, mogen alle diensten, en dan heb je vast een goede dekking. Tuurlijk zal Google er niet mee komen, maar we hebben wel een bedrijf nodig dat wél snapt wat de consument wilt, en de winst uit populariteit haalt. 50* 1 euro winst is meer dan 20*2 euro winst/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (21 april 2011 19:25)
Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 21 april 2011
  • 19:45

Zo is het maar net..

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (21 april 2011 19:45)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 21 april 2011
  • 21:31

Dit was te verwachten. Ikzelf gebruik mijn bel en sms bundel nauwelijks, krijg ik daar dan korting op om in het mobiele internet te mogen gebruiken?
Ik zou bij m'n verlenging bel en sms flink naar beneden schroeven want dat gebruik ik amper.
Geef mij maar een lekkere vette data verbinding

Bewerkt (21 april 2011 21:31)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 21 april 2011
  • 23:32

Ik denk dat je toch een beetje realistischer moet zijn. VoIP is een stuk zwaarder voor het netwerk dan gewoon telefoneren en het ligt voor de hand dat op korte termijn video-bellen (skype!) nog meer in het totale dataverbruik gaat hakken.

Aan de andere kant is SMS achterhaald door allerlei chat-diensten, dat snapt zelfs de KPN. Maar weet je wel hoe veel geld er om gaat in de SMS business? Dit ballonnetje is een poging om die winst nog een beetje te behouden maar uiteindelijk zal ook de KPN wel inzien dat het niet te stoppen valt.

Overigens zijn er nu al data-only abo's te krijgen alleen zijn die nog niet zo aantrekkelijk geprijsd. Maar wedden dat dat binnen een paar jaar verandert?

Bewerkt (21 april 2011 23:32)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 22 april 2011
  • 10:11

@Marvink, daarom zei ik ook dat het niets uitmaakt als je bij alle functies evenveel dataverkeer verstookt. Tuurlijk is VoIP belastender dan chatten, maar je hebt dan ook meer data. En dat wordt dan weer op gevangen door een … jawel, datalimiet.
En ik weet dat er heel veel om gaat in SMS business, met een winstmarge van 95%+ ofzo zou ik dat ook niet kwijt willen raken. Maar internet-abbo's spitsen is nogal slecht voor netneutraleit. Als Vodafone hier in mee gaat ga ik flink zoeken naar alternatieven

Bewerkt (22 april 2011 10:11)
teuntje

teuntje

• Lid sinds 19 april 2011
  • Berichten 540
  • Reputatie 0
  • 22 april 2011
  • 11:31

Ik vind het echt dom hoor dat je er extra voor moet betalen. Ze hebben toch wel genoeg winst en ze willen alleen nog maar meer. Nu laten ze dus eigelijk beetje zien dat ze gierig zijn.. Maar er zijn nog meer goeie providers dus als het komt..

Bewerkt (22 april 2011 11:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren