Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bartfukkink

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 13:55

KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer | Mobile | Tweakers.net Nieuws

(Voor de minder technisch opgeleid persoon: DPI staat voor Deep Packet Inspection. Hiermee kan KPN niet alleen zien naar wie je een bericht stuurt, maar ook wat er in staat. Net zoals bijvoorbeeld bijhouden welke post persoon x naar persoon y stuurt. Hoeveel deze enveloppen wegen, en wat de inhoud van deze post is.)

Het moet niet veel gekker worden hoor… Ze zouden in theorie nu dus alles kunnen zien wat je stuurt, naar wie je het stuurt, hoeveel je het stuurt, en zelfs wat erin staat…

Het moet niet veel gekker wordenOw wacht, dat kan ook niet meer tenzij ze toegeven dat ook daadwerkelijk gedaan te hebben

Bewerkt (12 mei 2011 13:55)
bloeper

bloeper

• Lid sinds 27 april 2011
  • Berichten 98
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 15:12

Dat hebben ze al toegegeven…
Kijk hier maar:NRC
En dan vooral dit stukje:

Directeur van KPN Mobiel Marco Visser bevestigde het gebruik van DPI tegenover investeerders.
Zit zelf bij KPN momenteel (ga over naar Vodafone).
Het is nu nog even afwachten wat de rechter zegt.. Als het contractbreuk is zeg ik direct op…
Anders wordt het wel een duur geintje, want volgens mij is de afkoopsom het aantal maanden dat je nog aan het contract vast zit * abbo kosten p/m ofzo…

Bewerkt (12 mei 2011 15:12)
scavo

scavo

• Lid sinds 23 maart 2011
  • Berichten 599
  • Reputatie 10
  • 12 mei 2011
  • 15:17

Ik zit bij Telfort,dan zullen ze dat daar ook wel bij doen!

Bewerkt (12 mei 2011 15:17)

Samsung Galaxy S9

bloeper

bloeper

• Berichten 98
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 15:24

Dat klopt, alles wat onder KPN valt, zal het zeer waarschijnlijk doen….
En gezien XS4ALL ook onder kpn valt, vraag ik me af wat er gebeurd bij de vaste lijnen…

Bewerkt (12 mei 2011 15:24)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 16:41

Ratten zijn het! DPI is een grove schending van de privacy en de segmentering van internet is een inbreuk op de netneutraliteit. Er dient snel een digitale variant van het briefgeheim te worden ingevoerd en een verbod op het segmenteren van het internetverkeer, teneinde internetverkeer op voorrang te sorteren.

Dit is echt een groot probleem en zal het einde betekenen voor vrij internet. Ik hoop dat Anonymous in actie komt en dat de politiek hier snel een krachtig antwoord op heeft!

Even voor de goede orde. Een DDOS-aanval is een vorm van protest en geen criminele onderneming. Het is vergelijkbaar met het blokkeren van een ingang tot een gebouw, zoals vaak gebeurd bij protesten in ‘real life’.

Ik roep iedereen op zich hier sterk tegen te verzetten en KPN niet te kiezen als volgend abonnement, als je die mogelijkheid hebt.

Bewerkt (12 mei 2011 16:41)
redmaner

redmaner

• Lid sinds 24 januari 2011
  • Berichten 2787
  • Reputatie 10
  • 12 mei 2011
  • 16:47

Ze halen tegenwoordig de gekste dingeb uit.
Het is ze een beetje naar het hoofd gestegen.
Hoge rekeningen voor internet nu weer DPI wat is de volgende stap bellen met meeluisteren?

Pfff ik ben benieuwd wat ze hier weer van vinden

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (12 mei 2011 16:47)

Android hacker / MIUI vertaler:
Xiaomi Mi2 / Motorola Xoom

bloeper

bloeper

• Berichten 98
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 16:48

Probeerde al een klacht in te dienen bij de klantenservice.. Echter is hier (nog) geen protocol voor…
Tevens roept BoF (Bits of Freedom) op om aangifte te doen… Als je dat wil doen kan dat hier.
Ik zelf ga trachten mijn abbonoment te laten opzeggen via deze weg…

Bewerkt (12 mei 2011 16:48)
Twanhtcdesirez

Twanhtcdesirez

• Lid sinds 01 februari 2011
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 16:55

vuile vieze …. mensen zijn het ook he..
sorry hoor, maar dat is toch niet normaal?
hier moet gewoon een rechtszaak tegen gespannen worden

Bewerkt (12 mei 2011 16:55)
bloeper

bloeper

• Berichten 98
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 16:59

ja dat zeker, en dan nu deze reactie, alsof dat nog wat uitmaakt :S
En het spreekt ook lekker tegen…

Den Haag, 12-5-11
Naar aanleiding van uitspraken gedaan door KPN tijdens een bijeenkomst voor investeerders, dinsdag jongstleden in London is onduidelijkheid ontstaan over de manier waarop KPN dataverkeer analyseert.

De indruk is ontstaan dat KPN zijn abonnees zou afluisteren of dataverkeer inhoudelijk zou bekijken, door middel van Deep Packet Inspection (DPI). Deze indruk is niet juist.

KPN heeft het soort dataverkeer geanalyseerd om de opkomst van de applicatie WhatsApp in kaart te brengen, waarbij DPI is gebruikt. KPN kijkt niet naar de inhoud van berichten. KPN onderzoekt op dit moment of alle regels met betrekking tot het bewaren van analyse gegevens zijn nageleefd.

Op 10 mei is de strategie van KPN openbaar gemaakt. Die dag is ook aangekondigd dat KPN in de zomer naar een ander verdienmodel zal gaan voor mobiel internet, met nieuwe abonnementen. Het voornemen is om het bellen over internet apart te tariferen. De techniek van DPI zou hier ingezet kunnen worden om facturering mogelijk te maken. Ook hier geldt weer dat er niet naar de inhoud van de gesprekken wordt gekeken maar naar het soort data en de duur.
Bron: kpn.com

Bewerkt (12 mei 2011 16:59)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 17:21

Kpn is hiermee echt te ver gegaan in mijn ogen.
Dit gaan ze gigantisch voelen als contracten van mensen aflopen. Je zal wel gek zijn om daar te verlengen onder deze omstandigheden. Bovendien is het mobiel internet van bv vodafone ook nog eens 3x.zo snel.

Bewerkt (12 mei 2011 17:21)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren