Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 19 juli 2011
  • 08:53

En echt beter worden we er niet van helaas….

http://www.nu.nl/internet/2568713/kpn-presenteert-nieuwe-mobiele-abonnementen.html
Laatste update: 19 juli 2011 08:35 info
AMSTERDAM - KPN heeft dinsdag de nieuwe mobiele abonnementen gepresenteerd. Mobiel internet wordt duurder, maar is wel de hoofdpijler van de bundels.

De nieuwe abonnementen gaan 5 september in en KPN zal geen specifieke diensten extra belasten of blokkeren.
Voor KPN en Hi zijn drie verschillende abonnementen beschikbaar. Eentje voor consumenten die alleen willen bellen en sms'en. De overige twee zijn ook bedoeld voor mobiel internet waarbij de duurste meer data en een hogere snelheid biedt.

Prijzen
Sms'en, bellen en internetten gaat voortaan uit één bundel zonder aparte tarieven. Zo zijn er abonnementen met mobiel internet vanaf 30 euro. Daarvoor krijgt de klant honderd sms'jes, honderd belminuten óf honderd MB aan mobiel internet.
In praktijk zou een klant dus bijvoorbeeld dertig minuten kunnen bellen, veertig sms'jes kunnen versturen en dertig MB aan data mogen gebruiken.
Variatie
Klanten kunnen ook voor abonnementen kiezen waarin sms'en en bellen naar verhouding goedkoper is dan mobiele data (bijvoorbeeld 150 sms'jes en belminuten of voor dezelfde totaalprijs honderd MB aan data). Ook is de data soms goedkoper dan het bellen en sms'en.
Mobiel internet in de bundel wordt dus duurder. Bij de juiste keuze betekent dit volgens KPN niet dat klanten altijd meer moeten betalen voor hun abonnement. Buiten de bundel moet overigens tien cent per MB betaald worden. Bij een abonnement zónder mobiel internet is dat 1,50 euro per MB.

Meer data
Naast de abonnementen zonder en met mobiel internet is er nog een andere bundel met sneller mobiel internet en meer data. Waar het ‘normale’ abonnement met internet een snelheid biedt van maximaal 2 Mbps, biedt het hogere abonnement 7,2 Mbps. Daar krijgen klanten bovendien meer data.
De verhouding is dan bijvoorbeeld voor 35 euro 150 belminuten en sms'jes óf 250 MB aan mobiele data.
Datalimiet
Op dit moment liggen de meeste datalimieten rond de 1GB. Daarvoor moet bij KPN nu een abonnement van 57,50 euro aangeschaft worden. Dan krijgen klanten 450 belminuten en sms'jes óf 1GB aan mobiele data.
Bovendien zijn losse bundels aan te schaffen bovenop het abonnement: 5 euro voor 250 MB.
Naast de veranderingen in de bundels moet ook extra bijbetaald worden voor smartphones, “aangezien deze toestellen steeds duurder worden.”

Opspraak
KPN raakte eerder dit jaar in opspraak nadat het bekendmaakte voor bepaalde mobiele internetdiensten extra vergoedingen te willen vragen. De Tweede Kamer stak een stokje voor dit plan voor netneutraliteit in de Telecomwet vast te leggen.
Het is nu verboden om specifiek internetverkeer af te knijpen, extra zwaar te belasten of te blokkeren.
Providers ondervinden veel hinder van de opkomst van mobiel internet. De druk op het netwerk neemt toe terwijl mobiel internet relatief weinig oplevert. De meeste inkomsten worden gehaald uit sms- en belverkeer. Juist dit verkeer neemt af door de komst van mobiel internet.

Bewerkt (19 juli 2011 08:53)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2011
  • 20:45

Ik twijfel nog of deze nieuwe abonnementen nu lachwekkend of om te huilen zijn. Het is duidelijk dat KPN het totaal niet begrijpt. Ik heb nu 170 belminuten waarvan ik hooguit de helft gebruik, aantal SMSjes per maand is op één hand te tellen, maar internet gebruik ik redelijk veel. De FUP van 500MB haal ik regelmatig.

Om minstens hetzelfde internet te hebben betaal ik fors meer en heb ik een absurde hoeveelheid SMSjes en belminuten waarmee ik niets doe. Het lijkt wel een soort van ontmoedigingsbeleid. Als je naar de snelheid kijkt is de upstream ook extreem geknepen (0.1Mbit) zodat voip en videochat effectief onmogelijk gemaakt wordt.

Bewerkt (19 juli 2011 20:45)
flevo

flevo

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 952
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2011
  • 20:49

Als anderen gaan volgen zit ik nog 18maand goed voordat ik moet verlengen.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Bewerkt (19 juli 2011 20:49)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2011
  • 20:54

Om te lachen toch.
Ze komen er vanzelf achter. Ze proberen gewoon de belminuten en sms op te dringen, maar juist de groot internet verbruikers zijn denk ik vaak de weinig bellers. Zelf bel/sms ik maar een paar minuten per maand, en dan ook nog vaak omdat ik denk “o ja, die mogen ook op”. Ik heb nu 75% korting op internet zolang het abbo loopt, met een fup van ong. 1gb. Dus als ik niks verander, hou ik dat gewoon.

Bewerkt (19 juli 2011 20:54)
rephaia

rephaia

• Lid sinds 23 november 2010
  • Berichten 771
  • Reputatie 0
  • 19 juli 2011
  • 21:00

Is er geen vakbond voor smartphone gebruikers ?? Eigenlijk gewoon eens met z'n allen een dag 24 uur op een afgesproken dag geen gebruik maken van whatever mobilephone. dan gaan ze wel anders piepen.

Bewerkt (19 juli 2011 21:00)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 20 juli 2011
  • 14:50

Dan lachen ze zich helemaal een kriek. Geen prestatie geleverd, wel gewoon de abonnementsgelden opstrijken

Bewerkt (20 juli 2011 14:50)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 15:01

klwinkel;194713
Om te lachen toch.
Ze komen er vanzelf achter. Ze proberen gewoon de belminuten en sms op te dringen, maar juist de groot internet verbruikers zijn denk ik vaak de weinig bellers. Zelf bel/sms ik maar een paar minuten per maand, en dan ook nog vaak omdat ik denk “o ja, die mogen ook op”. Ik heb nu 75% korting op internet zolang het abbo loopt, met een fup van ong. 1gb. Dus als ik niks verander, hou ik dat gewoon.

De werkwijze zie ik toch iets anders klwinkel

Vroeger nam je een x aantal belminuten af en daarin zat dan je bel en sms tegoed.
Dat blijft nu exact hetzelfde alleen haal je er nu ook je internet tegoed vanaf.
Dus een abbo van bv 300 belminuten, of 300 sms'jes, of 300mb data. Hoe meer je van het een verbruikt hoe minder je voor het ander overhoud.

Het is feitelijk precies hetzelfde als met allen bellen en sms'en…alleen data zit er nu bij en het is een stuk duurder.

Bewerkt (20 juli 2011 15:01)

Samsung Galaxy S8+

Renate1970

Renate1970

• Lid sinds 15 februari 2010
  • Berichten 225
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 15:52

Moet zeggen gelukkig zit ik nog 1,5 jaar vast aan mijn abonnement. Wat ik me wel af vraag en misschien weten jullie het antwoord daarop. Ik heb het idee dat met android je wel meer data verbruikt en dat het dan toch echt oppassen geblazen word.

Bewerkt (20 juli 2011 15:52)

Samsung Galaxy S7 Edge

klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 21:37

AVS;194990
De werkwijze zie ik toch iets anders klwinkel

Vroeger nam je een x aantal belminuten af en daarin zat dan je bel en sms tegoed.
Dat blijft nu exact hetzelfde alleen haal je er nu ook je internet tegoed vanaf.
Dus een abbo van bv 300 belminuten, of 300 sms'jes, of 300mb data. Hoe meer je van het een verbruikt hoe minder je voor het ander overhoud.

Het is feitelijk precies hetzelfde als met allen bellen en sms'en…alleen data zit er nu bij en het is een stuk duurder.

Je hebt gelijk, ik had het niet goed gelezen, ik dacht dat bellen en internet nog steeds gescheiden was, en dat je alleen veel data had als je ook veel minuten nam, maar dat is dus inderdaad niet zo.
Maar wel prijzig voor 100mb.

Bewerkt (20 juli 2011 21:37)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2011
  • 21:53

yup. Ze kunnen zich nu wat meer verschuilen achter de belminuten en aantal sms'jes qua prijs.

Ik ben overigens maar weer eens een dataverbruik-sessie gestart. Lang geleden eens gedaan, maar omdat ik toch een FUP heb van een tientje per maand maakt wat extra dataverbruik me niet zoveel uit.
Maar als die nieuwe abbo's er straks doorkomen dan wil ik even exact weten wat ik bij mijn normale gebruik aan data verbruik…vandaar dus maar weer even die sessie.
Ik dacht overigens dat ik zo rond de 2 a 300 mb zat per maand…maar weet het niet meer zeker.

De bedoeling is dat ik mijn toestel gewoon zo blijf gebruiken als dat ik nu al tijden doe…dus dat wil zeggen dat mijn wifi altijd aanstaat en daar waar ik binnen bereik van een accespoint ben gaat m'n data daarop over. Ben ik niet binnen bereik dan zit ik dus automatisch op 3G.
Nou heb ik een accespoint op m'n werk en eentje thuis dus feitelijk zijn het alleen de momenten dat ik niet op mijn werk ben en niet thuis waarbij ik 3G data verbruik.

Eind dit jaar loopt mn abbo af en daarom wil ik nu even weten wat ik zo maandelijks aan data verbruik

Bewerkt (20 juli 2011 21:53)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.