Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

justinterheide

justinterheide

• Lid sinds 24 april 2016
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 april 2016
  • 18:51

Goedendag,

M'n telefoon start niet meer op. Op het moment van booten krijg ik wel het LG logo te zien maar verder dan dat gaat die niet. Ik heb ookal een factory reset geprobeert (volume down + power button) maar dit werkt ook niet en nu ben ik einde raad. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Justin

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 april 2016
  • 19:51

Ik heb geen ervaring met lg maar misschien moet je de firmware opnieuw flashen/erop zetten als een Factory reset niet helpt.

PS,

jou lg is toch niet toevallig geroot of voorzien van een custom rom, dat veranderd de zaak aanzienlijk.

Bewerkt (24 april 2016 19:51)
justinterheide

justinterheide

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 april 2016
  • 20:03

Nee. Vanmorgen heb ik heb toen die het nog wel deed een factory reset gedaan. vervolgens kreeg ik de melding van: "Update voor LG" dus die heb ik toen ook maar gedaan. na de update wou die alleen nog maar opstarten zoals beschreven boven. Je spreekt ervan om er een nieuwe firmware flashen/erop zetten. Zou je me hier mee kunnen helpen of een link kunnen sturen naar een duidelijke tutorial van hoe het moet? ook is het device niet geroot en staat er geen custom rom op.

Bewerkt (24 april 2016 20:05) | Zinnen verduidelijken
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 april 2016
  • 21:02

ik wil je wel helpen maar ik heb geen lg telefoon en ik kan je natuurlijk geen garantie geven dat het allemaal velekkeloos verloopt.

wat ik zo snel zie is dat de firmware bestaat uit een KDZ file, je eerst de drivers werkend op je pc moet hebben staan en natuurlijk de lg flash tool.

en het natuurlijk zaak dat je de juiste firmware (KDZ) file voor jou type nummer toestel en android versie neemt, ik weet niet wat er gebeurt als je perongeluk de verkeerde flashed, ik weet niet in hoe verre de flash tool daarin beveiligd is, zou zo maar kunnen dat je het toestel bricked bij de verkeerde KDZ file.

ik denk dat de android versie (als die er is) niet zoveel uitmaakt maar belangrijker is dat de KDZ file bij jou type nummer toestel hoort en of het toestel standaard of een provider gelocked telefoon is zoals vodaphone/tmobile enz….let ook op welk land jou toestel oorspronkelijk hoort/standaard is ik zou altijd de laatste KDZ file nemen als die bestaat kan ook zijn dat de tool eerst de firmware gaat downloaden voor jou toestel tijdens het flashen maar dat weet ik niet ik heb nooit een lg in mijn bezit gehad.

ik heb al wel zo snel gezien dat er twee mogelijke restore opties zijn, de ene is met behoud van apps/instellingen/bestanden foto's enz… de ander wiped je hele telefoon en zet de firmware terug zoals hij nieuw uit de doos kwam..

je toestel moet ook eerst in download mode gezet worden om de tool te gebruiken, in jou geval moet het toestel eerst helemaal uitgeschaked zijn de usb kabel in de pc dan de volume up en down tegelijk indrukken dan de usb kabel in de telefoon stoppen en na een seconde de volume down loslaten maar de volume omhoog net zolang vasthouden totdat je ziet s/w upgrade nu staat je toestel in downloade mode, zie het lg logo begin dan overnieuw, kan ook zijn dat je alleen volume omhoog moet vasthouden.

en trek onder geen beding zomaar de usb kabel eruit tijdens het flashen/restoren of wanneer te tool of telefoon bezig is.

bekijk anders eerst het onderstaand youtube filmpje dan weet je wat je zoal wel en niet moet doen, de linken naar de bestanden staan ook bij het filmpje.
in het filmpje wordt een lg g4 terug naar stock gebracht jij moet natuurlijk voor jou toestel de firmware (KDZ) hebben.

als je vragen hebt of iets is je niet duidelijk geef maar een gil en ik probeer je verder te helpen waar ik kan.

succes ;-)

Bewerkt (24 april 2016 21:10) | Text aangepast
justinterheide

justinterheide

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 april 2016
  • 23:04

Oke tutorial gevolgt. KDZ gedownload en setup gestart. Vervolgens krijg ik deze error: http://puu.sh/ounpx.png

Ik heb ook 2 verschillende kdz bestanden geprobeert maar geeft telkens hetzelfde aan. Telefoon staat duidelijk in download mode.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 april 2016
  • 23:22

die fout die jij aangeeft gebeurt vaker zie op internet, gewoon een paar keer vaker proberen of gewoon doorkliken en wachten tot hij verder gaat op de telefoon, of je pc rebooten en opnieuw beginnen of een ander tijdstip, hij zal op het laatst toch een keer moeten downloaden van de server.

voor welke type nummer heb je de KDZ gebruikt of welk type nummer heeft jou telefoon? als je hier klikt kom je uit bij een hele boel verschillende KDZ files voor jou type Lg Optimus L9 II, je moet wel de juiste hebben zoals ik eerder al zij.

bekijk de youtube link bij ongeveer 2,30 miniuut krijgt hij ook een foutmelding, conection server faled.
als jij eenzelfde soort fout krijgt druk dan niet op exit maar wacht een poosje totdat hij doorloopt.

wil het nog niet lukken probeer dan een andere versie lg flash tool.

https://www.youtube.com/watch?v=hVLd-HlqveE

Bewerkt (24 april 2016 23:26) | extra info toegevoegt
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 april 2016
  • 23:31

oja dit er even achteraan, zorg wel dat je de orginele usb kabel gebruikt of probeer er meerdere verschillende.

of de tool runnen als administrator wil ook wel een helpen.

of ga hier naar xda developers daar staan meestal ook veel oplossingen op foutmeldeingen enz…

ik zie op xda al wel dat de kdz file op een bepaalde plaats in de tool moet staan   + WARNING : Remember copy KDZ file into LG Flash Tool 2014 folder

Bewerkt (24 april 2016 23:37) | extra info toegevoegt
justinterheide

justinterheide

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 24 april 2016
  • 23:50

Reuze bedankt. beetje geprutst met het tooltje en tip van jou en het filmpje werkt de LG nu weer. Wel met een ouwe versie maar dat valt uptedaten. Thank you so much :>

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 april 2016
  • 23:57

Fijn je op weg geholpen te hebben en dat je toestel weer draait ☺

Voor updates even naar instellingen, info of over de telefoon gaan en checken voor updates.

Succes verder met je lg.

Bewerkt (24 april 2016 23:57)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.