Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Elly1989

Elly1989

• Lid sinds 25 april 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 april 2017
  • 12:08

Hoi hoi mensen, misschien ben ik gewoon een stresskip, maar mijn smartphone doet de laatste tijd rare dingen waar ik nerveus van word. Ik wou ff weten wat jullie ervan vinden:

1. Als ik aan het typen ben geeft het toetsenbord mij rare suggesties, woorden die ik zelf nooit heb getypt zodat hij ze niet van mij kan hebben onthouden, en die zo specifiek zijn dat zo'n robot er niet zelf op hoort te komen. Voorbeelden van wat ik typ en de suggesties die ik dan krijg:

hij werd: gescreened, gerectruteerd
dit is echt niet: aangesloten, gehackt
moet het: identificatienummer
om de: rechthebbende
ik moet echt elke week een: voedselpakket
ik ga een: stotteraar
Trump: trompetgeschal
helaas: pi
heb mijn: rapport
lekker gegeten: gegevensverwerking
steeds meer: steedsmeergeneratie
sorry: sorrycultuur, sorrydemocratie

2. Mysterieuze app updates. Ik heb Kaspersky antivirus en als ik een app heb geïnstalleerd of geüpdate, zegt hij: scan 1 nieuwe app. Maar soms zegt hij dat ook zonder dat ik iets heb geïnstalleerd of geüpdate. Een automatische update kan het niet zijn, ik gebruik bijna altijd data en automatische updates zijn dan uitgeschakeld. En bovendien hoor je ook bij een automatische update een melding te krijgen. Maar nou zou ik niks weten als ik Kaspersky niet had. En die vermeldt helaas niet de naam van de nieuwe app.

Wat vinden jullie, moet ik me zorgen maken over deze mysterieuze activiteit van mijn smartphone? Alvast bedankt voor de antwoorden!

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 26 april 2017
  • 11:02

Ik zou mij daar geen zorgen over maken.
Zelf krijg ik af en toe ook de vreemdste woordsuggesties (en dat maakt dat ik regelmatig slimmer overkom doordat ik dan  dure woorden gebruik). Ook die melding van Kapersky lijkt mij onschuldig, wellicht dat hij scant omdat er nieuwe info aan de app is toegevoegd.

Elly1989

Elly1989

• Lid sinds 25 april 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 26 april 2017
  • 12:23

Ik zou mij daar geen zorgen over maken. Zelf krijg ik af en toe ook de vreemdste woordsuggesties (en dat maakt dat ik regelmatig slimmer overkom doordat ik dan  dure woorden gebruik). Ook die melding van Kapersky lijkt mij onschuldig, wellicht dat hij scant omdat er nieuwe info aan de app is toegevoegd.

Oke. Het abonnement staat op de naam van een vriendin van me en zij hangt met anti-establishment figuren uit, inclusief een journalist, dus ik dacht dat de AIVD misschien beniewd is naar haar haha

Over die Kaspersky, hij ziet niet altijd alle updates meteen, dat heb ik 4 apps geüpdate maar zegt hij: scan 3 nieuwe apps. Dus misschien dat hij die vierde update later ziet.

Bewerkt (26 april 2017 12:32)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.