Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

bisebaer

bisebaer

• Lid sinds 05 augustus 2014
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2015
  • 07:58

Ik heb sinds gisteren de Watch R, en vind het een topper!
Alleen krijg ik grijze haren van het dicteren. Ik schets even de situatie:•gekoppeld aan mijn LG G3 (softwareversie V20h, Android 5.0)
•Watch R draait meest recente software (5.0.1)
•Telefoontaal is ingesteld op English (US)
•Taal bij Google Voice typing is ingesteld op English (US) (primair), Nederlands (secundair)
Als ik nou bv. een sms wil versturen via de Watch, dan zeg ik “Send a text”, vervolgens krijg ik de vraag “Whom”, dicteer ik de naam van de persoon naar wie ik wil verzenden en dan kan ik, onder “Message”, mijn boodschap dicteren. Maar wat ik ook doe, hij herkent niet dat ik in het Nederlands bezig ben … Idem voor het versturen van een e-mail: mijn Nederlands gesproken tekst wordt altijd in iets Engels ‘omgezet’.

Nou dacht ik: ofwel praat ik niet duidelijk genoeg, ofwel staan mijn taalinstellingen verkeerd, maar … als ik een notitie wil maken (Take a note), dan herkent ie de Nederlandse tekst wél zonder enig probleem.

Engels verwijderen als taal bij Google is geen optie: dan krijg ik steevast “Didn't catch that” als ik een naam uitspreek …

Is dit een bug, of zie ik iets over het hoofd???

Alvast bedankt voor de hulp!

MachielWal

MachielWal

• Lid sinds 11 februari 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 25 april 2015
  • 14:34

Bij mij staat nederlands als primaire zoektaal en engels als secundaire, werkt prima op mijn G watch R!

Nexus FTW

bisebaer

bisebaer

• Lid sinds 05 augustus 2014
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 25 april 2015
  • 14:49

Ik krijg het nog altijd niet correct werkend. Steevast krijg ik bij sms'jes vroeg of laat “Didn't catch that.”
Mocht het jou wel lukken om sms'jes te sturen via je smartwatch, kan je mij dan eens laten weten welke commando's je precies geeft? Alvast bedankt

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren