Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 28 mei 2014
  • 15:03

(In dit topic worden algemene zaken en ervaringen besproken van de LG G3, voor andere vragen en eventuele problemen dient men een nieuw topic aan te maken, mits er nog geen topic over loopt)

De LG G3 is het vlaggenschip van LG voor 2014. Dit nieuwe toptoestel heeft een 5,5 inch scherm met een resolutie van 2560x1440 pixels en een pixeldichtheid van 538. De LG G3 draait op een Snapdragon 801-chipset en heeft een versie met 2GB werkgeheugen en 16GB opslaggeheugen en er is een 3GB-versie met 32GB opslaggeheugen. De opslag is uit te breiden met een microSDkaart van maximaal 128GB. De accu heeft een capaciteit van 3000mAh en is verwijderbaar. Aan de achterzijde zit een 13 megapixel-camera met Laser Auto Focus en de camera aan de voorkant heeft een resolutie van 2,1 megapixels.

Beschikbaarheid
De LG G3 is vanaf begin juli 2014 te koop voor onder de €600 in Nederland en België.

Enkele artikelen op Androidworld over de LG G3
LG G3 officieel: alles wat je moet weten
Hands-on en eerste indruk LG G3, toptoestel met topscherm

Handige forumtopics

paparazzi

paparazzi

• Lid sinds 15 april 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 5 juli 2014
  • 21:34

Heb gisteren mijn G3 32/3 gb binnen gekregen en ingesteld/ mee gespeeld.
Tot nu toe geen lag of problemen tegengekomen.
Na HTC Touch Diamond, HD2 en ONE X nu eens gekozen voor LG.
De keuze viel op de LG G3 vanwege de specs, de prijs, en vooral de camera.
Na 1 dag spelen kan ik vertellen dat ie echt razend snel is, en de camera vind ik echt fantastisch.
Ook de accu is goed en gaat langer mee dan mijn oude One X.
Met alles wat ik vandaag met de G3 heb gedaan zou mijn One X al leeg zijn terwijl ik nu (20:20) nog 43% accu heb vanaf vanmorgen 07:00 uur.
De ontvangst van wifi lijkt met de G3 veel beter te zijn dan met de One X ,over gsm ontvangst kan ik nog niet veel zeggen.
Het design van de G3 is erg mooi, bijna net zo mooi als de One M8 , alleen is de G3 net zoals de One X zo glad als een aal waardoor ik me gelijk genoodzaakt zag er een tpu case voor te bestellen (2,67 euro bij DX)
De HD2 van HTC was een telefoon met zulke stroeve randen dat je er geen hoesje bij nodig had. Die ligt dus ook nog steeds als een nieuwe in de kast(met jb er op).
De bloatware op de G3 valt echt reuze mee, LG smartworld mag er af maar voor de rest is het bruikbaar, de remote control zelfs zeer bruikbaar.(sony tv, sony homecinema, en UPC horizon)
Wat ik nog niet gevonden heb is of en hoe je er een pagina bij kan maken om appjes op te zetten.
Bij de One X had ik er 5.
Aan de andere kant is het wel zo dat er veel te veel op stond.
Het geluid uit de G3 is erg luid en mooi, minder blikkerig dan de One X.
Knock knock went en werkt prima, de knop aan de achterkant gebruik ik haast niet.

Eerste indruk na een dag spelen is zeer positief, maar dat had ik ook van de Touch Diamond naar de HD2.
Hoewel ik met een One M8 ook zeer gelukkig zou zijn geweest, ben ik dit net zo met de G3.
Het is toch afwachten hoe je zo'n ander merk ervaart, maar ik heb er geen spijt van zonder daarbij HTC af te vallen.

Ik heb nu net de G3 opdracht gegeven om over te schakelen van dalvik naar art waarover later meer.
-edit-
Nu na een week iets meer over de telefoon.

De overschakeling van dalvik naar art verliep probleemloos.
Of het echt snelheidswinst oplevert weet ik niet daar ik de telefoon slechts 1 dag op dalvik heb laten werken, maar na een week er mee werken heb ik geen enkele keer lag of hapering opgemerkt.
Ik moet hier wel bij opmerken dat ik geen zware games of andere heftige dingen er mee draai.
Ik gebruik de telefoon hoofdzakelijk om te navigeren, mailen,browsen, nieuws lezen,enz. en oh ja, heel soms om mee te bellen.
Tot mijn spijt kwam ik er achter dat tomtom niet werkt met hogere resoluties dan fhd.
Je kunt het wel aan de praat krijgen, maar voor de gemiddelde gebruiker kan dat toch lastig worden.
Je moet dan de telefoon rooten, exposed er op zetten, en daarmee de resolutie van de tomtom app wijzigen.(tussen de 300 en 400)
Wel op letten dat je na die wijziging de app geforceerd afsluit zodat het opgeslagen wordt.
De accu van de G3 gaat echt lang mee.Op een normale werkdag navigeer ik naar ongeveer 10 verschillende adressen waarbij ik totaal 3,5 uur de navigatie aan heb staan.Mijn mailapp controleert 4 e-mailadressen om de 15 minuten, en daarnaast check ik regelmatig nieuws op tweakers,AW, AD, NU, en Facebook. Het scherm staat hierbij altijd op 70% wat meer dan comfortabel is.
Voorheen had ik echt de autolader nodig bij de One X, nu met de G3 hoef ik die niet aan te sluiten en kom ik met 60% thuis.
De knock knock code is erg handig, maar ik heb al een paar keer gehad dat het scherm in de broekzak aanging.
Ik hoop dat dat met een hoesje over zal zijn.
Verder nog steeds erg tevreden met de G3

Greetz Joop

Bewerkt (13 juli 2014 19:13) | update

ericsson ?
nokia 6210
nokia 6230
nokia N73
HTC Touch Diamond
HTC HD2 windows/android
HTC One X
LG G3 32/3 gb

jacq4u2

jacq4u2

• Lid sinds 11 december 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2014
  • 17:39

Hallo
ik probeer mijn tomtom werkend te krijgen heb je enkel DPI verranderd of ook screen dp ?
Carl

Carl

paparazzi

paparazzi

• Lid sinds 15 april 2012
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2014
  • 19:22

Beste Carl,

Ik heb dit zelf nog niet gedaan maar deze informatie op het xda forum gevonden.

“install xposed an set it up then reboot install appsettings in xposed and select module in xposed (reboot after)
go to appsettings and select the malfunctioning apps and keep changing the dpi value until the app looks good/starts (300~400 should work)

after setting new value go to settings>apps>app of which you changed dpi>force close
this is to apply settings”

Ik denk dus alleen van de tomtom app.
Let wel op dat je de G3 eerst roottoegang moet laten geven.

Reactie van tomtom is dat de tomtom app eigenlijk niet meer te downloaden zou moeten zijn voor telefoons met qhd scherm.
Maar ja, wat moet je dan als je op je oude telefoon al tomtom had staan.
Ze lijken er voorlopig niet erg van onder de indruk.

Greetz Joop

ericsson ?
nokia 6210
nokia 6230
nokia N73
HTC Touch Diamond
HTC HD2 windows/android
HTC One X
LG G3 32/3 gb

jacq4u2

jacq4u2

• Lid sinds 11 december 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2014
  • 19:46

had dit ook op xda gezien, maar krijg tomtom niet werkend, wacht af of het iemand lukt of een update van tomtom
dank u voor uw reactie
carl

Carl

Mimo

Mimo

• Lid sinds 10 april 2011
  • Berichten 306
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2015
  • 20:17

Heb nu sinds een maandje de LG G3 en ben er zeer tevreden mee. Ik heb hiervoor een samsung S2 gehad die het altijd goed heeft gedaan en waar ik ook zeker een hoop plezier van heb gehad. Heb daar ook altijd veel meer geëxperimenteerd en alle ROM's er wel op gehad. De G3 wil ik zolang mogelijk origineel houden.

Ik heb trouwens geen ervaring met Tom-Tom maar wel met Navigon en die heeft tot op heden geen problemen gegeven.

Grt. Michel

unyeli

unyeli

• Lid sinds 16 december 2012
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2015
  • 18:07

Hallo. Ik heb nu 2 maanden lg g3. Ik find hem een waardeloze toestel.ik heb vroeger lg optimus g gebruik en was zeer tevreden over. Mijn vrouw heeft nu een lg g2 en die doet ook prima. Het g3 heeft een prima hardware maar het rom is echt waardeloos. Hij is traag , hapert en vaak kliplere widgets. Apps openen traag. Mijn oude galaxy s4 liep veel vloeiend.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren