Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ddt3

ddt3

• Lid sinds 22 december 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2016
  • 09:19

Hallo,

Vorige week heb ik mijn LG G3 via het LG tool ge-update naar Android 6. Dat is daadwerkelijk het enige dat  ik aan mijn telefoon heb veranderd. Sindsdien is mijn batterijduur echt veel minder. Waar ik eerst met gemak het einde van de dag haalde (en dan nog zo'n 20% over had) gaat mijn telefoon nu rond 20:00 uit omdat de batterij leeg is..

Dat ik daarin niet alleen sta, bevestigen de vele berichten op t internet. 

Voor de mensen die nog willen upgraden: bezint eer gij begint.

Er zijn genoeg tips om de batterij duur te verbeteren maar aangezien ik dat voorheen allemaal niet nodig had vind ik dat nogal een "doekje voor t bloeden"..

Meer mensen met deze ervaring?

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 maart 2016
  • 11:49

ik heb geen lg smartphone en heb een beetje gezocht op internet naar jouw probleem, misschien helpt om naar instellingen te gaan/over de telefoon en zet activiteiten log uit, je moet wel eerst alle apps updaten.

klik hier daar hebben meer mensen problemen met een app genaamd logd en dat uitzetten zou een positief effect hebben op de accu.

je kunt alles hier nog even bekijken bij lg g4 android 6.0 battery life.

verder staat er in de dezelfde post een link naar hoe je accu kunt besparen in marshmallow.

ddt3

ddt3

• Lid sinds 22 december 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2016
  • 13:52

Dank je voor t antwoord en het meedenken!
Ik kende  die link al maar logd komt bij mij niet naar voren in GSAM. In de link staat ook: 

That being said, a few reports have confirmed something called “logd” in the battery stats settings menu eating up about 20% of battery life on the LG G4 after the update to Android 6.0 Marshmallow. This is a problem that has already been fixed on the Korean and international model, and will probably quickly be fixed on the Sprint LG G4.

En aangezien de G3 versie later kwam dan de G4 denk ik dat dit al is opgelost in de G3 Marshmallow versie.. Overigens heb ik wel die optie uitgezet (just to be sure). Dat gaf niet veel effect.Wel heb ik ondertussen een antwoord van LG op mijn support vraag: 
"Vervelend te vernemen dat u problemen heeft met de batterij verbruik van uw LG G3.
Wij willen u doorgeven dat Android 6.0 wel degelijk wat meer engergie verbruikt, ten opzichte van de vorige softwares. Het kan dus voorkomen dat uw batterij verbruik iets sneller gaat dan normaal. Wat u kunt doet om de batterij verbruik te vertragen is uw helderheid laag instellen, en het ophalen van emails handmatig als u de app opent."
Helemaal een vreemde reactie want in de LG G3 release notes van Marshmallow is de eerste regel:
" Battery optimization has been added to reduce battery consumption."

Bewerkt (30 maart 2016 14:35) | quote fout
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 30 maart 2016
  • 15:01

Die batterij optimalisatie werkt alleen als het toestel een poosje stil ligt.

Ik moet trouwens zeggen op mijn Nexus 6p is de accu duur prima op marshmallow en sinds kort draai ik android N beta en daar is de accu duur nog ietsje beter.

Al met al denk ik dat het degelijk met de software van lg te maken heeft en niet zozeer de Stock marshmallow.

Wat staat er dan in de accu gegevens is er misschien een bepaalde app die veel verbruikt of is het android systeem de accu vreter, ergens moet het toch vandaan komen.

Heb je wel de optie doze aanstaan of in ieder geval de apps zo staan dat ze geoptimaliseerd zijn.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren