Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Dennikok

Dennikok

• Lid sinds 12 februari 2012
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2015
  • 14:16

Ik heb nu m`n LG G4 iets langer dan een week en bevalt goed maar ben nu ergens tegen aangelopen.

Wanneer ik aan het bellen ben (in- en uitgaande telefoongesprekken) gaat het scherm in een hele diepe slaap.
Ik krijg tijdens het bellen het scherm niet meer aan. Ik kan het gesprek zelf dus niet beëindigen.
Heb in de instellingen aangepast dat wanneer ik op de aan/uit knop druk, het gesprek beëindigt, maar dat werkt ook niet.

Als ik een voicemail heb, moet ik zelfs de accu verwijderen om het gesprek te beëindigen.
Wanneer de ander het gesprek al heeft beëindigt is er geen probleem.

Hoe los ik dit op?
Kom er net ook achter dat dit ook met Whatssapp gesprekken is.

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 8 juni 2015
  • 13:22

misschien dat je proximity (nabijheids) sensor niet goed werkt waardoor je telefoon niet kan waarnemen wanneer je de telefoon van je hoofd afhaalt. Probeer dit eens met een app te checken, bv deze: https://play.google.com/store/apps/details?id=imoblife.androidsensorbox

als je met je hand boven de sensor zwaait (vaak in de buurt van je telefoonspeaker (bij je oor dus)) zou er een getal moeten veranderen.

Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2015
  • 09:58

Heb het gedownload en geïnstalleerd.

Het plantje groeit wel als ik met m'n vinger er overheen gaat. Maar het getal blijft op 0,0 staan.
Dit is ook als ik de telefoon naar m.n hoofd breng.

Moet dat?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 juni 2015
  • 10:18

er zijn 2 standen bij die sensor. 0.0 cm (hand erboven, plantje klein) en 5.000305 cm (hand weg, plantje groot). Er is geen continue meting/verdeling. Die absolute waarde van de getallen zijn misschien per toestel anders. Als ie op nul blijft staan krijgt een derde app (bv de telefoon app) wellicht niet goed door dat je de telefoon weghaalt bij je oor, en dus springt het scherm niet aan.

of dat een gebreke is van hardware of software durf ik niet zo te stellen. ik vind het dan wel gek dat "het plantje" wel groeit maar geen getal wordt gegeven. Je kan ook nog andere sensor apps gebruiken om dit te testen.

edit: nou is het wel zo dat je scherm wel aan zou moeten gaan bij de powerknop, ook als er een telefoongesprek plaats vindt. als dat ook niet gaat is er wellicht iets anders aan de hand.

Bewerkt (9 juni 2015 10:22) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader
Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2015
  • 10:49

Heb ook contact opgenomen met LG.
Ze zeggen dat het inderdaad aan de proximity sensor kan liggen. Alleen kunnen ze dat nog niet 100% bevestigen.

Het is momenteel in onderzoek bij de technische dienst, die zijn er mee bezig.

Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2015
  • 20:23

Ik heb het toestel ter reparatie opgestuurd, vrijdag weer terug ontvangen en het lag idd aan de proximity (nabijheids-) sensor.
Deze is vervangen en het mankement is verholpen.

Toestel gaat morgen wel weer terug naar de winkel voor reparatie want door de reparatie zijn er krassen op het scherm gekomen. (T-mobile heeft de screenprojector er af gehaald waardoor er tijdens de reparatie krasjes op het scherm is gekomen.)

spookhol

spookhol

• Lid sinds 13 augustus 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 augustus 2015
  • 16:34

Komt waarschijnlijk door je screenprotector
Nexus 6 ook

Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 21 augustus 2015
  • 22:48

Ze hebben die sensor vervangen en het probleem is verholpen.
Zit weer de zelfde screenprojector op, nu geen problemen.

Toestel wel in totaal 3x naar LG verstuurd, bij eerste reparatie zijn er vlekken en krassen op scherm gekomen bij reparatie.
2de keer speciaal opgestuurd om dit te verhelpen, maat hebben ze niks gedaan.
3de keer eindelijk nieuw scherm gekregen.

Dennikok

Dennikok

• Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 25 september 2015
  • 16:25

Even weer een update…

Helaas na nog geen 2 maanden na de laatste reparatie is de LG G4 opnieuw weer naar LG gestuurd. (Eerst T-mobile, die stuurt het door naar LG)
Het scherm werd donkerder i.p.v. lichter, groene vlekken, viel zelf uit en een lijn waarmee het rechter gedeelte roze/paarse was dan de linker gedeelte.

In nog geen 4 maanden 4 keer opgestuurd, na vele LG`s gehad te hebben ben ik erg teleurgesteld in LG en hoe T-mobile mij wil helpen. (Met niks eigenlijk)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.