Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Tripleg

Tripleg

• Lid sinds 05 maart 2011
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2011
  • 22:27

Ik wil mijn toestel graag terugzetten naar de fabrieksinstellingen (GPS werkt niet meer na update naar 2.2). Wat is de beste manier van een back-up maken zodat ik niet al m’n Apps e.d. opnieuw moet downloaden en installeren? Kan ik daar de back-up ingebouwd in de software voor gebruiken, of kan ik beter een App downloaden?

Alvast bedankt voor jullie help!

Bewerkt (29 maart 2011 22:27)
Samsung

Samsung

• Lid sinds 18 januari 2011
  • Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2011
  • 22:35

Een app downloaden is zeker een aanrader. Je apps worden namelijk niet gebackuped. Je contacten en berichten overigens ook niet! Gezien je niet geroot bent, kun je Appmonster proberen. Ik heb deze zelf niet getest en geen idee of het werkt… En nog speciaal voor u een linkje:

https://market.android.com/details?id=de.android_telefonie.appmanager&feature=search_result

Vergeet je contacten en berichten niet te back-uppen als je die ook wilt bewaren!!! ;-)

Bewerkt (29 maart 2011 22:35)
daikenas08

daikenas08

• Lid sinds 11 november 2010
  • Berichten 411
  • Reputatie 0
  • 29 maart 2011
  • 23:42

En vergeet fotos en andere bestanden niet

Zeg samsun, wat raad jij aan voof wie wel geroot is in dit geval?
titanbackup?
Nandroid?

sent using morse-code buly knocking an iphone on a table

Bewerkt (29 maart 2011 23:42)
Samsung

Samsung

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2011
  • 00:26

Ik heb zelf alleen titanium gebruikt, dus dan neig ik al gauw naar titanium natuurlijk. Het werkt gewoon heel simpel, maar ook heel erg goed. :-) Wel de pro versie, anders is het terug zetten een beetje lastig. Met de pro versie kun je dat in één keer doen.

Bewerkt (30 maart 2011 00:26)
Tripleg

Tripleg

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2011
  • 12:47

@Samsung: Bedankt voor je reactie! Ik ga het eens uitproberen. M'n contacten zijn toch gewoon via m'n google account gebackupd?! En hoe maak ik dan een back-up van mijn berichten (foto's doe ok via Picasa)?

Bewerkt (30 maart 2011 12:47)
Samsung

Samsung

• Berichten 421
  • Reputatie 0
  • 30 maart 2011
  • 13:36

Tripleg;128004
@Samsung: Bedankt voor je reactie! Ik ga het eens uitproberen. M'n contacten zijn toch gewoon via m'n google account gebackupd?! En hoe maak ik dan een back-up van mijn berichten (foto's doe ok via Picasa)?

Kijk hier even: http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/14669-tip-factory-reset-uitvoeren-wat-komt-er-bij-kijken.html
Hier staat hoe je alles kunt back uppen (exclusief de app appmonster. Moet ik nog even toevoegen.
Ik zou voor de zekerheid nog even een .vcf file backuppen van je contacten, dan heb je dubbele zekerheid. Maar normaal zou het inderdaad al moeten werken dat ze in google staan.

Een berichten app staat daar ook bij, heb ik zelf getest, en vond hem wel handig. Maar er zijn in de market vast meerdere te vinden!
Succes!

Edit: dit is wel gericht op een Samsung Galaxy S, maar die backup zou ook zeker moeten werken met jouw toestel.

Bewerkt (30 maart 2011 13:36)
Tripleg

Tripleg

• Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 4 april 2011
  • 14:48

@Samsung: afgelopen weekend er even voor gaan ziten en het is helemaal gelukt! Enorm bedankt! AppMonster werkt prima een aanrader! Als je erg veel Apps hebt kan de Pro versie een aanrader zijn, dan kan je (volgens mij) alle Apps in één keer terug zetten, ik heb er niet héél veel, en heb het nu handmatig gedaan.

Bewerkt (4 april 2011 14:48)
ferhat

ferhat

• Berichten 386
  • Reputatie 0
  • 6 april 2011
  • 17:13

Weet iemand hoe ik titanium backup kan gebruiken ik snap er niks van.

Bewerkt (6 april 2011 17:13)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.