Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ziax

Ziax

• Lid sinds 12 januari 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 18:05

Hey allemaal! Dit is m'n eerste post op het forum en ga meteen met de deur in huis vallen.

Ik zou graag m'n volgende android toestel kopen. Ik zit nu met een galaxy gio nadat m'n SII voor een iets te mooie prijs nog weg kon.

Nu kan ik via familie de nexus 4 binnenkort in the U.K. bestellen.
Allemaal goed en wel maar ik heb met m'n samsung wel eens een probleem gehad en die kon ik gewoon terugbrengen naar de winkel.

Als ik via de BRITSE google playstore een nexus 4 koop en er is een probleem mee waardoor hij moet worden teruggestuurd als ik in BELGIË woon. Vormt dit dan een probleem?

Is er iemand die hier meer info/ervaring over heeft? In de policies vind ik geen duidelijk antwoord op deze vraag.

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 16:09)
JcK_85

JcK_85

• Lid sinds 09 november 2012
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 21:01

Dat was voor mij de reden om niet naar Duitsland te rijden voor een nexus 4. Voor zover ik weet is de garantie namelijk per land.

Ziax;373562
Hey allemaal! Dit is m'n eerste post op het forum en ga meteen met de deur in huis vallen.

Ik zou graag m'n volgende android toestel kopen. Ik zit nu met een galaxy gio nadat m'n SII voor een iets te mooie prijs nog weg kon.

Nu kan ik via familie de nexus 4 binnenkort in the U.K. bestellen.
Allemaal goed en wel maar ik heb met m'n samsung wel eens een probleem gehad en die kon ik gewoon terugbrengen naar de winkel.

Als ik via de BRITSE google playstore een nexus 4 koop en er is een probleem mee waardoor hij moet worden teruggestuurd als ik in BELGIË woon. Vormt dit dan een probleem?

Is er iemand die hier meer info/ervaring over heeft? In de policies vind ik geen duidelijk antwoord op deze vraag.

Alvast bedankt!

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 12 januari 2013
  • 22:12

Garantie is geldig in heel de EU. Koop je iets in de EU heb je standaard 2 jaar garantie in heel de EU. Dus als je telefoon defect is kan je hem gewoon bij LG in belgië of Nederland binnenbrengen. Ze mogen daar geen spel van maken. Engeland is natuurlijk geen EU dus dat weet ik niet exact maar denk dat ze er ook niet moeilijk over zullen doen, maar Duitsland wel dus daar ben je sowieso safe.

michel242

michel242

• Lid sinds 13 november 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 22:47

ik heb met LG getwittert en die zeggen gewoon de nexus 4 wordt niet verkocht in nederland dus voor garantie moet je naar duitsland.

Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 12 januari 2013
  • 22:54

michel242;373635
ik heb met LG getwittert en die zeggen gewoon de nexus 4 wordt niet verkocht in nederland dus voor garantie moet je naar duitsland.
Ik denk dat dat klopt,garantie is iets tussen koper en verkoper, en fabrieksgarantie kun je misschien krijgen/afdwingen bij de fabriek, maar niet bij een importeur die het apparaat niet eens verkoopt.

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 13 januari 2013
  • 01:42

Ik weet zeker dat de garantie alleen in het land geldt waar je hem hebt gekocht. Ik heb alle voorwaarden gelezen en wat et letterlijk stond is dat je je toestel met de bon terug kan sturen in het zelfde land. Dus je zou gewoon je familie vragen om het terug te sturen voor je.

Nexus 4 limited warranty
The Nexus 4 is manufactured by LG. LG provides a limited 12 month warranty for the Nexus 4. Please refer to the warranty card in the Nexus 4 packaging for additional details.

• If your Nexus 4 was purchased from Google Play, please contact Google customer support for service on the LG limited 12 month warranty.
  • If your Nexus 4 wasn't purchased from Google Play or you're looking for out of warranty repair service, please contact LG directly.

LG nederland
Ja, garantie is alleen van toepassing in land van aankoop. En met de winkelier heeft u een wettelijke aankoopovereenkomst…

Ziax

Ziax

• Lid sinds 12 januari 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 09:19

Ok, de tweet heeft me overtuigd.
echt crap! Maar het is voor mij wel een reden om hem (nog) niet te kopen

Bedankt allemaal!

dtown

dtown

• Lid sinds 04 juni 2011
  • Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 16:37

bij een defect ebay op onderdeel bestellen opendraaien vervangen en klaar ;-)

GirlKillu

GirlKillu

• Lid sinds 10 maart 2011
  • Berichten 581
  • Reputatie 10
  • 14 januari 2013
  • 17:23

Toch denk ik dat dat gebaseerd wordt op de Amerikaanse play store. In EU geldt namelijk een wet dat je standaard 2j garantie krijgt binnen de EU. Ik koop namelijk ook vaak elektronica in NL en woon in BE. Ik kan er gewoon mee in BE naar de leverancier mee gaan. Google/LG proberen je dat mss wijs te maken. Maar denk toch dat ze je telefoon moeten repareren als puntje bij paaltje komt en ze ook 2j moeten geven ipv 1j.

Al breng ik hem ook liever zelf naar waar je hem gekocht hebt, aangezien je hem anders zelf moet opsturen en betalen en er wel eens sneller iets kan mis/stuk gaan ;-)

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 14 januari 2013
  • 19:24

Mijn toestel komt uit de US omdat ik op 13 november 1 wilde hebben.Ik heb er geen garantie op maar als er iets stuk zou gaan vervang ik het zelf wel.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.