Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 13 januari 2013
  • 01:47

Hoi allemaal ik wil even wat leven blazen hier op het forum. Ik denk dat het slim is om eerst en algemene draad te starten waar we een begin mee kunnen maken met die aantal personen door een Nexus 4 hebben.

Ik zelf zit momenteel op stock ROM met Franco kernel r31. De reden is omdat ik echt veel heb geprobeerd al met verschillende roms en kernels. Ik zal mijn bevingen aanvullen hier. Dit zal een opbouwend draadje zijn.

Wat ik belangrijk vind is dat ik een snel (lag free) toestel heb zonder haperingen die toch zuinig is. Denk hierbij aan 4 tot 5 uur screentime wat ik nu haal. En ik ben echt kritisch.

Functionaliteiten was ik wil in een ROM en zeker zullen komen zijn :

-statusbar helderheid
-battery percentage
-toggle switch
-meer toggles bijvoegen
-kil all button
-force close app (back button kil)
-weather op lockscreen cm10.1.
-touch buttons aanpasbaar

Roms
———
Cyanogenmod vind ik een beetje onnodig. Dit omdat we nu al een aosp toestel hebben en cyanogenmod eigenlijk meer is voor toestellen die geen aosp ROM kunnen draaien dus zij dit voor je kunnen porten/hacken zodat je alsnog aosp op je toestel hebt. Wat een nadeel is, kan zijn, is dat er lelijke code in zit wat invloed kan hebben op de snelheid van je toestel.

Paranoid Android heeft het heel anders aangepakt deze keer. Zij maken hun Rom vanuit aosp dus zijn Roms die zij bakken is hetzelfde als wat wij hebben draaien met een extra functionaliteit. Paranoid Android heeft als specialiteit dat je per app een DPI kunt instellen. Ik zelf heb al die functies niet nodig.

Aokp is ook een van de Roms die ik later zeker ga gebruiken. Dit omdat aokp de functies bevat die ik gewoon net nodig heb. Zij hebben niet al te veel hacks en poespas wat geen invloed zal hebben op de snelheid en schone code van je ROM. Echter vind ik dit nu nog niet in een stabiele fase om dit dagelijks te gebruiken.

Zo heb je nog ROM bakkers die gewoon builden vanuit aosp en extra functies bijvoegen denk hierbij aan Minco ROM.

Kernels
————

Kernel vind ik zelf persoonlijk heel erg belangrijk omdat ik gemerkt heb dat ons toestel ongeveer 2 tot 3 uur screentime behaalt met normaal gebruik. Kernel kan er voor zorgen dat je toestel zuiniger omgaat met je cpu.

Franco kernel is diegene waar ik steeds op blijf hangen. Dit omdat Francisco Franco mij dat gevoel geeft dat hij er werkelijk verstand van heeft. Na onderzoek op zijn code en commits op github heb ik gezien dat hij daadwerkelijk verstand heeft. Wat zijn sterktepunt is is dat hij je kernel zo zuinig mogelijk probeert te maken zonder invloed van snelheid.

Faux123 is ook een persoon met verstand van zaken. Voor mijn gevoel vind ik dat zijn kernel teveel functies bevat om in te kunnen stellen tot tegenstelling tot franco. Je moet zelf je dingen instellen en finetunen.

(Wordt nog aangevuld)

Bewerkt (24 april 2013 16:09)
area_master

area_master

• Lid sinds 14 december 2010
  • Berichten 148
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 17:54

toch franco eens proberen.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 13 januari 2013
  • 18:05

area_master;373828
toch franco eens proberen.

R32 is nog beter geworden zelfs. Hij heeft een methode gevonden om niet altijd zomaar alle cores van je CPU in te zetten. Met bijv een bericht typen. Als ik naar zijn commits kijk op github heeft het zo gedaan van als je 100PX met je vinger een swipe beweging maakt gaan de cores pas aan. Of als hij over een bepaalde load heen gaat. Hij heeft ook de warmte van de cpu “throttling” beter afgewerkt waardoor je toestel niet meer heet/warm wordt. veel veiliger voor je toestel.

Enige aanpassing wat ik heb gedaan is de hispeed_freq zetten op 1026 MHz via zijn app in plaats van 900 en vibratie terugzetten op 70 die staat op 100, omdat hij dat zelf persoonlijk fijner vind. Zoals ik al aangaf hou ik van echte snelheid. maar dan nog is hij energiezuinig ! De rest kwam met de kernel mee.

Als ik zo doorga krijg ik 6 uur schermtijd

area_master

area_master

• Lid sinds 14 december 2010
  • Berichten 148
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 22:04

nice. Ga ik deze week eens proberen.

Dice_Oldskool

Dice_Oldskool

• Lid sinds 04 november 2010
  • Berichten 86
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 15:43

Ik heb hier echt totaal geen verstand van. heb al een beetje lopen neuzen op het web maar kan niet echt iets vinden waar het me allemaal rustig en duidelijk wordt uitgelegd. Iemand van jullie een suggestie waar ik de benodigde kennis kan opdoen?

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 14 januari 2013
  • 16:06

Dice Oldskool;374048
Ik heb hier echt totaal geen verstand van. heb al een beetje lopen neuzen op het web maar kan niet echt iets vinden waar het me allemaal rustig en duidelijk wordt uitgelegd. Iemand van jullie een suggestie waar ik de benodigde kennis kan opdoen?

Ons. Hierik zal binnenkort ook even uitleggen wat wat is en hoe moet beginnen. Basis termen wat je moet kennen zeg maar.

dtown

dtown

• Lid sinds 04 juni 2011
  • Berichten 140
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2013
  • 16:36

zoveel profijt haal je er ook niet uit, dat is eerder met toestellen die verouderd zijn en geen updates meer ontvangen.

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 14 januari 2013
  • 19:25

dtown;374067
zoveel profijt haal je er ook niet uit, dat is eerder met toestellen die verouderd zijn en geen updates meer ontvangen.

Waaruit ? Stock ROM bevat simpele basis, custom ROM bevat extra's.

Stock kernel is verouderd op basis van 8 november. Custom kernel (Franco) bevat de laatste qualcomm kernel patches gebaseerd op bugs die mensen vinden en aangeven en energie zuinige patches die Franco bijvoorbeeld toevoegt.

Waarom zou mijn toestel 50 graden warm moeten worden door een zogenoemde ‘mpdecision’ van qualcomm die al je 4 cores op 1500 MHz laat draaien voor simpele tik op je scherm terwijl dit veel zuiniger kan zonder het verliezen van snelheid. Juist dat is al een reden om een kernel als Franco te gebruiken.

Nexus staat ook voor ontwikkeling. Pure Android die iedereen en alles kan aanpassenheerlijk.

Wil je iets nieuws flash je een andere ROM. Wil je iets energie zuiniger - scherm tijd (mensen die spelletjes spelen en maximale uit een toestel willen halen) ? En merk je een probleem met bijvoorbeeld een verbinding van data of wifi verbinding. Probeer een ander kernel.

Verwijderd_Account_44451

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 14 januari 2013
  • 20:56

vraagje als ik mijn foon root en dan een kernel flash kan ik dan nog officiele updates doen via ota?thxs

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 14 januari 2013
  • 22:15

angelo35;374165
vraagje als ik mijn foon root en dan een kernel flash kan ik dan nog officiele updates doen via ota?thxs

Als je je bootloader unlockt.. En je toestel root kun je nog steeds ota updates ontvangen. Zolang je geen cwm recovery er op flasht en de rest stock behoud.

Maar je kan altijd hoe dan ook terug naar stock. Een Nexus is haast niet brickable ;p

Ik gebruik dit. En het werkt perfect.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1995688

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren