Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
area_master;373828
toch franco eens proberen.
nice. Ga ik deze week eens proberen.
Ik heb hier echt totaal geen verstand van. heb al een beetje lopen neuzen op het web maar kan niet echt iets vinden waar het me allemaal rustig en duidelijk wordt uitgelegd. Iemand van jullie een suggestie waar ik de benodigde kennis kan opdoen?
Dice Oldskool;374048
Ik heb hier echt totaal geen verstand van. heb al een beetje lopen neuzen op het web maar kan niet echt iets vinden waar het me allemaal rustig en duidelijk wordt uitgelegd. Iemand van jullie een suggestie waar ik de benodigde kennis kan opdoen?
zoveel profijt haal je er ook niet uit, dat is eerder met toestellen die verouderd zijn en geen updates meer ontvangen.
dtown;374067
zoveel profijt haal je er ook niet uit, dat is eerder met toestellen die verouderd zijn en geen updates meer ontvangen.
vraagje als ik mijn foon root en dan een kernel flash kan ik dan nog officiele updates doen via ota?thxs
angelo35;374165
vraagje als ik mijn foon root en dan een kernel flash kan ik dan nog officiele updates doen via ota?thxs
Hoi allemaal ik wil even wat leven blazen hier op het forum. Ik denk dat het slim is om eerst en algemene draad te starten waar we een begin mee kunnen maken met die aantal personen door een Nexus 4 hebben.

Ik zelf zit momenteel op stock ROM met Franco kernel r31. De reden is omdat ik echt veel heb geprobeerd al met verschillende roms en kernels. Ik zal mijn bevingen aanvullen hier. Dit zal een opbouwend draadje zijn.
Wat ik belangrijk vind is dat ik een snel (lag free) toestel heb zonder haperingen die toch zuinig is. Denk hierbij aan 4 tot 5 uur screentime wat ik nu haal. En ik ben echt kritisch.
Functionaliteiten was ik wil in een ROM en zeker zullen komen zijn :
-statusbar helderheid
-battery percentage
-toggle switch
-meer toggles bijvoegen
-kil all button
-force close app (back button kil)
-weather op lockscreen cm10.1.
-touch buttons aanpasbaar
Roms
———
Cyanogenmod vind ik een beetje onnodig. Dit omdat we nu al een aosp toestel hebben en cyanogenmod eigenlijk meer is voor toestellen die geen aosp ROM kunnen draaien dus zij dit voor je kunnen porten/hacken zodat je alsnog aosp op je toestel hebt. Wat een nadeel is, kan zijn, is dat er lelijke code in zit wat invloed kan hebben op de snelheid van je toestel.
Paranoid Android heeft het heel anders aangepakt deze keer. Zij maken hun Rom vanuit aosp dus zijn Roms die zij bakken is hetzelfde als wat wij hebben draaien met een extra functionaliteit. Paranoid Android heeft als specialiteit dat je per app een DPI kunt instellen. Ik zelf heb al die functies niet nodig.
Aokp is ook een van de Roms die ik later zeker ga gebruiken. Dit omdat aokp de functies bevat die ik gewoon net nodig heb. Zij hebben niet al te veel hacks en poespas wat geen invloed zal hebben op de snelheid en schone code van je ROM. Echter vind ik dit nu nog niet in een stabiele fase om dit dagelijks te gebruiken.
Zo heb je nog ROM bakkers die gewoon builden vanuit aosp en extra functies bijvoegen denk hierbij aan Minco ROM.
Kernels
————
Kernel vind ik zelf persoonlijk heel erg belangrijk omdat ik gemerkt heb dat ons toestel ongeveer 2 tot 3 uur screentime behaalt met normaal gebruik. Kernel kan er voor zorgen dat je toestel zuiniger omgaat met je cpu.
Franco kernel is diegene waar ik steeds op blijf hangen. Dit omdat Francisco Franco mij dat gevoel geeft dat hij er werkelijk verstand van heeft. Na onderzoek op zijn code en commits op github heb ik gezien dat hij daadwerkelijk verstand heeft. Wat zijn sterktepunt is is dat hij je kernel zo zuinig mogelijk probeert te maken zonder invloed van snelheid.
Faux123 is ook een persoon met verstand van zaken. Voor mijn gevoel vind ik dat zijn kernel teveel functies bevat om in te kunnen stellen tot tegenstelling tot franco. Je moet zelf je dingen instellen en finetunen.
(Wordt nog aangevuld)