Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2013
  • 21:15

Hallo, Ik overweeg een Nexus 4 aan te schaffen en vanwege het geld zou ik dan willen gaan voor de goedkopere 8GB variant. Ik gebruik nu een Samsung Galaxy Gio met heel beperkt intern geheugen (MB-werk) en een SD-kaartje van 4GB. Hiermee heb ik eigenlijk nog nooit een tekort gehad (intern+extern). Nou vroeg ik me af hoeveel van die 8GB nog vrij is voor apps en bestanden, want hier zit de firmware ook nog bij in toch? Ik verwacht eigenlijk 6 of 7GB over te houden wat genoeg zou moeten zijn voor mij, maar mocht dit maar 4GB zijn, ga ik misschien toch voor de 16GB variant. Kan iemand van jullie deze vraag voor mij beantwoorden? Ik hoor het graag, Froony

Bewerkt (21 mei 2013 13:40)
Peter-036

Peter-036

• Lid sinds 12 november 2011
  • Berichten 2431
  • Reputatie 10
  • 8 februari 2013
  • 22:04

De systeempartitie op een SGS 2 is 2Gb groot, dat zal voor de Note niet minder zijn. Een Nexus he? Oei, slecht gelezen, foutje, bedankt.......:shy:

Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het paard niet dwingen te drinken……..

ibsonic

ibsonic

• Lid sinds 06 juli 2011
  • Berichten 2768
  • Reputatie 20
  • 9 februari 2013
  • 00:14

[QUOTE=Froony;380554]Hallo, Ik overweeg een Nexus 4 aan te schaffen en vanwege het geld zou ik dan willen gaan voor de goedkopere 8GB variant. Ik gebruik nu een Samsung Galaxy Gio met heel beperkt intern geheugen (MB-werk) en een SD-kaartje van 4GB. Hiermee heb ik eigenlijk nog nooit een tekort gehad (intern+extern). Nou vroeg ik me af hoeveel van die 8GB nog vrij is voor apps en bestanden, want hier zit de firmware ook nog bij in toch? Ik verwacht eigenlijk 6 of 7GB over te houden wat genoeg zou moeten zijn voor mij, maar mocht dit maar 4GB zijn, ga ik misschien toch voor de 16GB variant. Kan iemand van jullie deze vraag voor mij beantwoorden? Ik hoor het graag, Froony[/QUOTE] Als je genoeg hebt gehad aan een Galaxy gio zul je zeker genoeg hebben aan een 8gb versie. Van de 8gb blijft er 5gb over.. Galaxy gio kon je misschien wel uitbreiden maar vele apps kunnen niet op de SD kaart gezet worden. Facebook, maps, etc.. Dus als je daar geen problemen mee hebt gehad zul je met een 8gb Nexus 4 zeker geen problemen mee hebben. Al is het natuurlijk fijner om gewoon een 16 GB te nemen. Maar die keuze maak je uit eindelijk zelf. Je betaald zelf :) [QUOTE=Peter-036;380572]De systeempartitie op een SGS 2 is 2Gb groot, dat zal voor de Note niet minder zijn.[/QUOTE] Nexus 4 Peter :D

Froony

Froony

• Lid sinds 09 oktober 2011
  • Berichten 895
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2013
  • 11:39

[QUOTE=ibsonic;380590]Als je genoeg hebt gehad aan een Galaxy gio zul je zeker genoeg hebben aan een 8gb versie. Van de 8gb blijft er 5gb over.. Galaxy gio kon je misschien wel uitbreiden maar vele apps kunnen niet op de SD kaart gezet worden. Facebook, maps, etc.. Dus als je daar geen problemen mee hebt gehad zul je met een 8gb Nexus 4 zeker geen problemen mee hebben. Al is het natuurlijk fijner om gewoon een 16 GB te nemen. Maar die keuze maak je uit eindelijk zelf. Je betaald zelf :) Nexus 4 Peter :D[/QUOTE] Nou, ik heb mijn Galaxy Gio wel geroot en ik gebruik scripts om alle apps naar de SD-kaart te kunnen linken, dat wel. Maar dat was dus ook maar een 4GB SD-kaartje. Aan die 5GB verwacht ik dan wel genoeg te hebben, aangezien bijna alles in de cloud staat. Bedankt voor je antwoord, ik ga er over nadenken! :)

Mr_Djoegoe

Mr_Djoegoe

• Lid sinds 03 oktober 2012
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2013
  • 19:13

Ik zou toch even doorsparen en voor de 16gb gaan, Het is een heerlijke smartphone en dan lijkt het me vervelend als je telkens plaats moet maken op je SD kaart.

DutchDisturbed

DutchDisturbed

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 115
  • Reputatie 0
  • 13 februari 2013
  • 12:59

Je zal aan die 8 inderdaad wel genoeg hebben, maar ik merk wel dat ik op dit apparaat vanzelf meer geheugen ga gebruiken dan mijn oude Desire. Daarom wel erg blij met de 16gb versie!

Bewerkt (21 mei 2013 13:41)

Nexus 4, Android 4.2.2

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.