Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

willemlubberdink

willemlubberdink

• Lid sinds 25 december 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 25 december 2015
  • 20:21

Hallo,

Sinds een tijdje heb ik de Nexus 5X met Android 6.0. Alles werkt goed, ik heb alleen ruzie met de 'schermoverlay'.
Als ik bijvoorbeeld een foto via Facebook wil opslaan, krijg ik de vraag of Facebook toegang mag krijgen toto mijn foto's en media bestanden. Als ik dan op toestaan druk krijg ik het volgende bericht: "Schermoverlay gedetecteerd. Als u deze instelling voor rechten wilt wijzigen, moet u eerst de schermoverlay uitschakelen via Instellingen > Apps". Vervolgens kan ik dan gelijk doorklikken naar 'Instellingen openen', en dan kom ik in het menu 'Over andere apps tekenen'. Hier staat Facebook gewoon op Ja. Ik heb al geprobeerd om Facebook op Nee te zetten en dan opnieuw toestemming geven maar dit hielp niet. Facebook krijgt geen toestemming tot mijn bestanden en ik kan de foto dus niet opslaan.
Hetzelfde probleem heb ik bijvoorbeeld ook bij Google fit, bij het aanvinken van de Activiteitsdetectie moet ik ook toestemming geven dat Google fit bij mijn locatiegegevens kan en krijg ik precies hetzelfde bericht als bij Facebook app.
Weet iemand van jullie hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!

pamtastic

pamtastic

• Lid sinds 23 augustus 2012
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 2 januari 2016
  • 22:03

Ik lees graag mee, ik heb hetzelfde probleem (oude Nexus 5, Android 6).

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 januari 2016
  • 00:34

Misschien hebben jullie Hier wat aan, helemaal aan het einde van de post staat een mogelijke oplossing.

Er zijn apps in de omloop die zulke problemen kunnen veroorzaken zoals lux en Bluelight Filter.

Succes

pamtastic

pamtastic

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2016
  • 10:14

Misschien hebben jullie Hier wat aan, helemaal aan het einde van de post staat een mogelijke oplossing. Er zijn apps in de omloop die zulke problemen kunnen veroorzaken zoals lux en Bluelight Filter. Succes
Ik maak gebruik van Twilight, inderdaad zo'n blue light filter.
Het lijkt er op dat als ik die pauzeer cq tijdelijk uitschakel dat het probleem is opgelost.
Bedankt voor deze tip.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 3 januari 2016
  • 12:53

bedankt dat je terug koppeling geeft en mooi dat dit het probleem oplost en misschien heeft de toppic starter willemlubberdink hier ook iets aan.

willemlubberdink

willemlubberdink

• Lid sinds 25 december 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2016
  • 14:28

Ja, bij mij is Twilight ook de boosdoener. Bedankt!

lvanbreda

lvanbreda

• Lid sinds 27 juli 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2016
  • 23:23

Ik kan de oplossing van het schermoverlay probleem niet vinden.

pamtastic

pamtastic

• Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 29 juli 2016
  • 09:04

Gebruik je zoiets als Twilight? Dat is een app om het blauwe licht van je scherm uit te filteren (roder te maken)?

ninjaaaaaaah

ninjaaaaaaah

• Lid sinds 01 augustus 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 1 augustus 2016
  • 10:31

Ik ook niet. Gisteren moest ik een nieuwe update uitvoeren van mijn Huawei P8. Sinds dat moment geeft hij het gewoon elke keer aan… Ik denk dat ik maar even naar the Phone house ga ofzo..

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 1 augustus 2016
  • 11:05

Ik ook niet. Gisteren moest ik een nieuwe update uitvoeren van mijn Huawei P8. Sinds dat moment geeft hij het gewoon elke keer aan… Ik denk dat ik maar even naar the Phone house ga ofzo..
kan ook een andere app zijn die gebruik maakt van de schermoverlay.

kijk anders even hier daar heeft iemand het probleem opgelost door bepaalde instellingen van cleanmaster uit te zetten.

http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s7-edge/68253-schermoverlay.html?page=1

Bewerkt (1 augustus 2016 11:06) | link aangepast

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.