Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

de1v3c1o

de1v3c1o

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 13:15

Beste,

Ik heb een poosje geleden een topic gepost, met daarin het uitleggen van het rooten van de LG Optimus 2x, met deze topic leg ik uit hoe je het tegen overgestelde moet doen, namelijk Unrooten.

Unrooten doe je wanneer je terug wilt na de orignele rom, doordat je hem bijvoorbeeld op moet sturen na je provider/LG of je bevalt de custom roms allemaal niet.

LET OP: Unrooten is op eigen risico, ik en Androidworld zijn niet verantwoordelijk voor opgelopen en blijvende schade!! Je huidige gegevens op je toestel gaan allemaal verloren!

Stap 1:
Als allereerst moet je nvflash op je mobiel hebben, dit kan je installeren door middel van deze handleiding: NVFlash Setup Instructions + Drivers (links active!) - Android @ MoDaCo

Stap 2:
Download de benodigde bestanden:
http://loadbalancing.modaco.com/download.php?url=paul/2x/2x-v10b-1300166062-nvflash.zip
http://loadbalancing.modaco.com/download.php?url=paul/2x/2x-nvflashdrivers.zip

Stap 3:
Zet je toestel uit, haal de batterij eruit houd de beide volume knoppen ingedrukt en doe je micro-usb stekkertje erin (die natuurlijk met je computer is verbonden). Je scherm zal zwart blijven, maar de computer geeft aan dat er een APX toestel is aangesloten (controleer evt bij Aparaten en Printers).

Stap 4:
Start flash.bat op van de downloadbestand nvflash.zip.

Stap 5:
Wacht tot het programma klaar, en het verdwijnt. Vervolgens zal je toestel scherm aan springen en als je de usb sterker erin laat zitten, zal het LG logo gaan knipperen.

Stap 6:
Houd je onderste volume knop met de powerknop ingedrukt, als je het goed hebt gedaan moet je NIET meer in het recovery menu komen.

Stap 7:
Je toestel hoort het standaard installatie proces op te starten.

Hopelijk heb ik jullie mee kunnen helpen, ik wil graag @marinesjeng hartelijk bedanken voor zijn links die in de topic (http://www.androidworld.nl/forum/lg-optimus-2x/15749-restart-optimus-2x.html) stonden.

Voor vragen, opmerkingen en suggesties kan je een reactie voor achter laten.

Bewerkt (16 april 2011 13:15)
wgspoelstra

wgspoelstra

• Lid sinds 07 april 2011
  • Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 13:43

Is dit enkel unrooten of is dit een hele schone installatie van je telefoon? Het klinkt alsof je de stock ROM er opnieuw opzet.

Verder, goede tutorial! Helder en duidelijk!

Bewerkt (16 april 2011 13:43)
de1v3c1o

de1v3c1o

• Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 13:49

wgspoelstra;138700
Is dit enkel unrooten of is dit een hele schone installatie van je telefoon? Het klinkt alsof je de stock ROM er opnieuw opzet.

Verder, goede tutorial! Helder en duidelijk!

Dankje,

Goede opmerking, het is inderdaad een schone installatie, maar ik neem aan als je hem wilt unrooten, dat je dan gelijk terug wil na je stock. Daarnaast weet ik niet wat het effect zal zijn, als je de custom rom laat staan, en dan alleen gaat unrooten.

Met de stock ROM zorg je der gewoon voor dat je toestel net zoals die in de winkel is.

Bewerkt (16 april 2011 13:49)
wgspoelstra

wgspoelstra

• Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 14:39

Deze thread staat ook op XDA toch? Dan heb ik deze methode al toegepastMijn LG Optimus 2X moest naar de reparatie omdat ik geen geluid had bij bellen (en dat is erg vervelend bij een telefoon..) en toen heb ik dit gedaan. Niks gehoord van de reparatiedienst of in de winkel, hij wordt gewoon gerepareerd.. Dus als je telefoon terug moet naar de winkel/gerepareerd moet worden is dit een perfecte manier!

Bewerkt (16 april 2011 14:39)
de1v3c1o

de1v3c1o

• Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 16:30

wgspoelstra;138733
Deze thread staat ook op XDA toch? Dan heb ik deze methode al toegepast/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> Mijn LG Optimus 2X moest naar de reparatie omdat ik geen geluid had bij bellen (en dat is erg vervelend bij een telefoon..) en toen heb ik dit gedaan. Niks gehoord van de reparatiedienst of in de winkel, hij wordt gewoon gerepareerd.. Dus als je telefoon terug moet naar de winkel/gerepareerd moet worden is dit een perfecte manier!

Ssst dat moest geheim blijven joh

Je hebt gelijk, is inderdaad ook te vinden op XDA, maar ik denk ik vergemakkelijkt het wat voor de mensen hier.
Vele artikelen die op AW zijn te vinden komen ook gewoon van XDA, de kennis die ze daar hebben is veel hoger dan hier natuurlijk.

Bewerkt (16 april 2011 16:30)
wgspoelstra

wgspoelstra

• Berichten 113
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 16:42

Haha sorryMijn tutorial over CWM en custom ROMs/kernels installeren komt eigenlijk ook van het XDA hoorDaar doe ik sowieso praktisch al mijn Android-kennis op..Ik ben groot voorstander van het tutorials/how-to's van het XDA vertalen naar het Nederlands en hier posten, daarmee maken we het AW-forum alleen maar groter en beter!

Bewerkt (16 april 2011 16:42)
de1v3c1o

de1v3c1o

• Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 17:04

wgspoelstra;138840
Haha sorry/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Mijn tutorial over CWM en custom ROMs/kernels installeren komt eigenlijk ook van het XDA hoor/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" /> Daar doe ik sowieso praktisch al mijn Android-kennis op../cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" /> Ik ben groot voorstander van het tutorials/how-to's van het XDA vertalen naar het Nederlands en hier posten, daarmee maken we het AW-forum alleen maar groter en beter!

Precies, dat doel heb ik ook voor ogen.

Bewerkt (16 april 2011 17:04)
BMB

BMB

• Lid sinds 04 april 2011
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 27 april 2011
  • 14:19

Super tutorial dit, heeft me echt uit de brand geholpen!

Heb wel direct hierna een software update uitgevoerd op mijn telefoon, hij vond en downloadde iets (8,5mb) maar bij het installeren gaf hij aan dat de software foutief is… Lijkt mij niks ernstigs maar toch raar… Toen ik hierna weer zocht naar een update gaf hij aan dat ik de nieuwste versie heb dus het zal wel goed zijn! Staat nu 10b op en baseband 1035.21_20110223.

Nogmaals bedankt voor het maken van deze duidelijke tutorial! Misschien handig om een sticky te maken van zulke handige topics?

Bewerkt (27 april 2011 14:19)
pd3ed

pd3ed

• Lid sinds 12 april 2011
  • Berichten 162
  • Reputatie 0
  • 28 april 2011
  • 11:48

Super !
Bedankt voor deze heldere uitleg.
Alleen een paar vraagjes..

Mijn baseband is nu geupdate van 1035.21_20110223 naar 1035.21_20110405
Wordt deze update ook terug gedraaid?
En wordt de custom kernel ook orgineel gemaakt?
Of is dit alleen van toepassing om te “unrooten” en orginele rom terug te zetten?

Bewerkt (28 april 2011 11:48)
de1v3c1o

de1v3c1o

• Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 28 april 2011
  • 13:05

pd3ed;146943
Super !
Bedankt voor deze heldere uitleg.
Alleen een paar vraagjes..

Mijn baseband is nu geupdate van 1035.21_20110223 naar 1035.21_20110405
Wordt deze update ook terug gedraaid?
En wordt de custom kernel ook orgineel gemaakt?
Of is dit alleen van toepassing om te “unrooten” en orginele rom terug te zetten?

Nee je baseband wordt niet terug gedraaid, die blijft gewoon op ze laatste versie/

Ja je raakt de custom kernel kwijt.
Hij gaat gewoon terug na de originele setting hoe jij je telefoon nieuw in de winkel hebt gekocht.

Bewerkt (28 april 2011 13:05)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.