Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 135
  • Reputatie 10
  • 27 juni 2011
  • 16:45

Als redelijke smartphone kenner krijg ik nog wel 'ns het verzoek om een tweede hands toestel voor iemand te kopen. Zo kreeg ik laatst het verzoek om naar een Optimus 2X op zoek te gaan.

Echter, op de site van XDA kwam ik een nogal zorgwekkende thread tegen, inmiddels bijna 1500 posts groot en 150.000 hits, over de Optimus 2x die spontaan lijkt te herstarten waarbij de pincode opnieuw ingevoerd moet worden. Vervelend als je op een telefoontje, sms of mail wacht.

Phone shuts off!! Automatically!! - xda-developers

maar ook:

LG Optimus Dual freeze and reboot problems - Signatures

Het probleem lijkt zich zowel bij standaard als bij custom roms voor te doen.

Is dit een bekend probleem bij NL toestellen of een storm in een glas water?

Feit is in ieder geval dat ik bij diverse verkopers op marktplaats dit aan de orde heb gebracht en niemand die de moeite nam op deze vraag te antwoorden….ofwel…weet de verkoper meer dan hij wil vertellen?
Dit maakt dat ik voorlopig het zekere voor het onzekere kies….dus nog even geen LG Optimus 2x.

Bewerkt (27 juni 2011 16:45)
bertislief

bertislief

• Lid sinds 16 april 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 17:32

Nou, ik ben er van overtuigd dat de verkopende partij deze telefoon op marktplaats zet juist om het reboot en freeze probleem!

Bij mij is het ook een paar keer per week raak…

Dan start ie automatisch opnieuw op of is de hele telefoon geblockt zodat je de batterij moet verwijderen.

Ontzettend irritant dus.

LG geeft aan het probleem te onderkennen, maar ondertussen doen ze d'r geen fl*kker aan.

Ja, ze beloven dat er een update komt, maar wanneer? Dat is nog de vraag…

Ik weet ook niet meer wat ik er mee aan moet. Heb net een nieuwe baan en krijg een telefoon van de zaak. Zeker weten dat het geen Optimus 2x zal worden voor mij!

En dat ondanks het feit dat het een fijne en snelle telefoon is. Super tevreden, maar de laksigheid van LG over dit probleem en dat het maar niet opgelost wordt, maakt dat ik niet weer voor een LG zal kiezen.

Ik denk dat ik de SGS II maar neem…

Succes!

Groeten,

Bert

Bewerkt (27 juni 2011 17:32)
de1v3c1o

de1v3c1o

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 18:56

Zo goed als geen last van, in het begin wel maar na flink klooien met basebands en versies heb ik nog geen reboot gehad de afgelopen twee weken.

Bewerkt (27 juni 2011 18:56)
Verbal

Verbal

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 22:46

Een heel lang verhaal kort; kijk eens of je alternatieven kan vinden.!

Ik heb de introductie van de O2X met veel interesse gevolgd en na een tijdje op een wachtlijst te hebben gestaan werd ie begin Maart afgeleverd. LG had toen de VIP service waarbij je binnen 24 uur na het melden van een storing een vervangend toestel krijgt.

De VIP service heb ik iets te vaak moeten gebruiken mijns inziens, ik heb tot 4 keer toe een vervangend toestel gekregen, telkens met dezelfde problemen, freezes, reboots en een beroerde batterij levensduur
Buitengewoon irritant om gedurende de dag constant te moeten kijken of ie uberhaubt aanstaat !!! Heb regelmatig oproepen gemist hierdoor. Omdat ik het ook zakelijk gebruik is dit een onwerkbaar toestel geworden. Inmiddels de leverancier (webshop) ingeschakeld en die probeert het toestel nu om te ruilen voor een SGS2 of een HTC, in elk geval nooit een LG meer voor mij.

LG zelf ontkent in alle toonaarden, op diverse fora zie je berichten van updates die men beloofd maar telkens uitblijven, updates in ons omringende landen hebben weinig tot geen succes

Rooten of niet maakt overigens niet uit, CW of MCR hebben beide last van “een verkeerd startpunt” om het netjes uit te leggen..
Nogmaals, kijk of er goede alternatieven zijn, de VIP service is niet overdraagbaar dus omruilen op het moment dat er problemen ontstaan is er niet meer bij.

Bewerkt (27 juni 2011 22:46)
bertislief

bertislief

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 23:20

Verbal;185421
Een heel lang verhaal kort; kijk eens of je alternatieven kan vinden.!

Ik heb de introductie van de O2X met veel interesse gevolgd en na een tijdje op een wachtlijst te hebben gestaan werd ie begin Maart afgeleverd. LG had toen de VIP service waarbij je binnen 24 uur na het melden van een storing een vervangend toestel krijgt.

De VIP service heb ik iets te vaak moeten gebruiken mijns inziens, ik heb tot 4 keer toe een vervangend toestel gekregen, telkens met dezelfde problemen, freezes, reboots en een beroerde batterij levensduur
Buitengewoon irritant om gedurende de dag constant te moeten kijken of ie uberhaubt aanstaat !!! Heb regelmatig oproepen gemist hierdoor. Omdat ik het ook zakelijk gebruik is dit een onwerkbaar toestel geworden. Inmiddels de leverancier (webshop) ingeschakeld en die probeert het toestel nu om te ruilen voor een SGS2 of een HTC, in elk geval nooit een LG meer voor mij.

LG zelf ontkent in alle toonaarden, op diverse fora zie je berichten van updates die men beloofd maar telkens uitblijven, updates in ons omringende landen hebben weinig tot geen succes

Rooten of niet maakt overigens niet uit, CW of MCR hebben beide last van “een verkeerd startpunt” om het netjes uit te leggen..
Nogmaals, kijk of er goede alternatieven zijn, de VIP service is niet overdraagbaar dus omruilen op het moment dat er problemen ontstaan is er niet meer bij.

Krijg je altijd een NIEUW toestel als je omruilt? Ik ben zuinig op mijn phone en dus krasvrij. Ik heb geen zin in een gebruikte of gerefurbishte phone met krassen op het scherm.

Dank voor je reactie.

Bewerkt (27 juni 2011 23:20)
Verbal

Verbal

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 23:36

@bertislief; ik ben net als jij erg zuinig op m'n spullen -sleeves etc.- en had dezelfde terughoudendheid na de eerste call, maar bij de eerste vervanger kwam ie nieuw uit doos, de tweede en derde waren refurbished maar erg netjes, zeg maar niwestaat, de vierde schijnt ook weer een nieuw toestel te worden maar die weiger ik.
Refurbished wil overigens zeggen dat het toestel zonder klepje, batterij en overige toebehoren wordt geleverd, beide keren in bubbelplastic in een merkloos doosje :-)

De wachttijden zijn wel langer geworden, het omruilen doet ProAssist en die zijn regelmatig door de voorraad heen… Dat zegt genoeg

Grt

Bewerkt (27 juni 2011 23:36)
bertislief

bertislief

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2011
  • 18:08

Verbal;185442
@bertislief; ik ben net als jij erg zuinig op m'n spullen -sleeves etc.- en had dezelfde terughoudendheid na de eerste call, maar bij de eerste vervanger kwam ie nieuw uit doos, de tweede en derde waren refurbished maar erg netjes, zeg maar niwestaat, de vierde schijnt ook weer een nieuw toestel te worden maar die weiger ik.
Refurbished wil overigens zeggen dat het toestel zonder klepje, batterij en overige toebehoren wordt geleverd, beide keren in bubbelplastic in een merkloos doosje :-)

De wachttijden zijn wel langer geworden, het omruilen doet ProAssist en die zijn regelmatig door de voorraad heen… Dat zegt genoeg

Grt

Ok, super. Dank voor je reaktie.

Tijd dat ik 'm dan ook maar eens ga aanmelden.

Moet ik daarvoor bellen of moet dat online?

Vind die hele VIP site maar lastig.

Vr. Gr.

Bert

Bewerkt (28 juni 2011 18:08)
Verbal

Verbal

• Lid sinds 27 juni 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2011
  • 21:14

bertislief;185723
Ok, super. Dank voor je reaktie.

Tijd dat ik 'm dan ook maar eens ga aanmelden.

Moet ik daarvoor bellen of moet dat online?

Vind die hele VIP site maar lastig.

Vr. Gr.

Bert

dat kan online via dit linkje

succes.

Bewerkt (28 juni 2011 21:14)
Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 135
  • Reputatie 10
  • 14 juli 2011
  • 18:15

Nu, na een aantal weken, wordt het wel zeer opvallend hoe vaak ik op verkoop fora WEL een antwoord krijg op algemene vragen maar NOOIT MEER een antwoord krijg als ik het heb over dit herstart probleem.

Hiermee lijkt, in combinatie met de diverse threads over dit onderwerp, gewoon vast te staan dat de LG op een of andere wijze helaas niet deugt. LG verdwijnt voorlopig even van mijn shortlist.

Bewerkt (14 juli 2011 18:15)
bertislief

bertislief

• Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 14 juli 2011
  • 21:11

Celf;192494
Nu, na een aantal weken, wordt het wel zeer opvallend hoe vaak ik op verkoop fora WEL een antwoord krijg op algemene vragen maar NOOIT MEER een antwoord krijg als ik het heb over dit herstart probleem.

Hiermee lijkt, in combinatie met de diverse threads over dit onderwerp, gewoon vast te staan dat de LG op een of andere wijze helaas niet deugt. LG verdwijnt voorlopig even van mijn shortlist.

Dat zegt genoeg… Toch?

Succes met bij voorbeeld de SGS II !

Bewerkt (14 juli 2011 21:11)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren