Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

markelhombre

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2011
  • 23:40

Hallo,

Toen ik vanmiddag thuiskwam probeerde ik mijn wifi aan te zetten op mijn LG 2x.
Mijn wifi wilde echter niet aan, maar bleef alleen heel lang hangen, en meldde toen “fout”.
Ik heb gezocht op het forum naar gelijke problemen als dit, maar heb ze niet kunnen vinden. De rest van internet biedt ook weinig soelaas.

Is er hier toevallig iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik heb wel eens vaker dat hij de melding ‘fout’ geeft, maar na een reboot is dit altijd weer over. Nu blijft hij na verscheidene reboots toch elke keer de melding geven. Zelfs na een update naar 10d (wat overigens belachelijk veel moeite kost via de update software op de pc) blijft het probleem bestaan.

Misschien lost het probleem zich op zodra android 2.3 uitkomt? (hahaha, 2.3 op de lg 2x! Right!)

Groeten,
Mark.

Bewerkt (7 oktober 2011 23:40)
nサn_

nサn_

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2011
  • 00:44

Ja heb ook een keer gehad. De enige oplossing die werkte voor mij is terug naar fabrieks instellingen. Maar nu je toch al opnieuw moet installeren raad ik het je aan om te rooten en een custom rom op te zetten. Waarom? Nou de optimus is heel gemakkelijk te rooten (binnen 1 click). Daarna installeer je titanium backup. Vervolgens maak je met behulp van titanium een backup van je apps enzo. Als je dan daarna een custom rom erop hebt gezet (telefoon is na het flashen weer in soort fabrieks instellingen modus) kan je met behulp van titanium backup je apps weer op je mobiel zetten inclusief hun save data! Dus games hebben nog hun save stats wat niet het geval zou zijn als je hem op de normale manier naar fabrieks instellingen zou zetten. Oja en ik raad titanium backup pro aan omdat deze bij het terug zetten van je apps niet telkens om goedkeuring vraagt om te installeren. Scheelt echt een half uur werk geloof me.

Bewerkt (8 oktober 2011 00:44)
markelhombre

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2011
  • 09:38

Toch vreemd dat hij zomaar uit het niets in de fout schiet, en dat dat dan niet anders is op te lossen. Ik had gehoopt dat ik een bepaald proces zou kunnen killen zodat wifi weer opnieuw opstart of iets dergelijks.

Hij was geroot, maar na update 10d niet meer. Zal ik dus weer opnieuw moeten doen. Een custom rom klinkt dan ook wel interessant.
Is er een rom die er ongeveer hetzelfde uitziet als de standaard rom, maar dan zonder alle nutteloze LG apps?
En is het dan bijvoorbeeld ook mogelijk om de apps in mapjes te stoppen op je home-screen? (net als bij een i-phone bijvoorbeeld).
Want nu moet ik elke keer door de hele app-lijst heen om bij een bepaalde app of catagorie te komen.

Bewerkt (8 oktober 2011 09:38)
nサn_

nサn_

• Lid sinds 24 oktober 2010
  • Berichten 179
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2011
  • 16:50

Hmmm misschien zou je de rom topogigi kunnen proberen.

Zoek iphone style folder in de market

Bewerkt (8 oktober 2011 16:50)
Megapaul

Megapaul

• Lid sinds 31 oktober 2010
  • Berichten 78
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2011
  • 10:28

Ik heb hetzelfde met mijn Optimus speed wat bij mij vaak maar niet altijd helpt is de telefoon even in vliegtuigmodus zetten.
Anders moet ik toch echt een reboot doen (quickboot)

Bewerkt (9 oktober 2011 10:28)
markelhombre

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2011
  • 11:00

Rebooten heb ik natuurlijk al enkele keren geprobeerd. Ik heb inmiddels de telefoon gereset naar de fabrieksinstellingen, maar wifi geeft nog steeds de melding ‘fout’. Het begint er zo langzamerhand een beetje hopeloos uit te zien.

Bewerkt (9 oktober 2011 11:00)
de1v3c1o

de1v3c1o

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 279
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2011
  • 11:47

Het is een algemeen bekend probleem, heb er zelf ook af en toe last van, alleen bij mij is een reboot al voldoende.

Bewerkt (9 oktober 2011 11:47)
markelhombre

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2011
  • 11:36

Rebooten was bij mij ook altijd voldoende. Het probleem kende ik inderdaad. Het wil zich nu alleen niet oplossen.

Bewerkt (10 oktober 2011 11:36)
markelhombre

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2011
  • 11:49

Hela, dat is maf!
Ik had meer klachten: Zo kon ik na mn reset naar de fabrieksinstellingen bijvoorbeeld ineens geen achtergrond veranderen. Hij bleef op de standaard staan.

Zojuist wéér gereboot, en verhip, ineens doet mijn wifi het weer! wel zijn ál mijn instellingen en widgets weer weg. (Da's toch vreemd na een reboot?)
Na een 3 dagen onverklaarbare wifi fout heeft het zichzelf nu weer opgelost.
Hopen dat het stabiel blijkt en blijft werken.

Zucht, rare telefoon. Ooit heb ik een LG Chocolate gehad, in het pre-smartphone tijdperk. Dat was niet zo'n beste telefoon. Ik denk dat ik een beetje LG-moe ben.

Iemand al iets gehoord van de update naar 2.3?

Bewerkt (10 oktober 2011 11:49)
markelhombre

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 10 oktober 2011
  • 18:48

Ah, en hij is weer stuk. Het geluk was maar van korte duur.

Iemand nog suggesties? kan het misschien te maken hebben met een app die roet in het eten gooit?

Bewerkt (10 oktober 2011 18:48)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.