Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

nick1963

nick1963

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 31 december 2011
  • 13:25

Hallo allemaal,

Nadat mijn vorige 2x speed is gestolen heb ik een gebruikte gekocht. Sommige mensen zullen me misschien voor gek verklaren dat ik er weer één heb gekocht, maar ik heb er nooit problemen mee gehad. Tot nu toe.

De 2x speed die ik nu heb draait op android 2.3.4. Ook zie ik dit staan: WGSpoelstra's GBE V7.8.2 Notifications. Ik kan echter veel apps niet meer uit de market halen. Whatsapp vindt hij bijvoorbeeld helemaal niet. En bij bijvoorbeeld facebook en adobe flash player krijg ik de melding: Uw toestel is niet compatibel met dit item.

Ook zie ik allemaal programma's erop staan die me niet bekend voorkomen: Chainfire 3d, Dev Tools, DSPManager, Pimp my CPU, ROm Manager, Spare Parts, Superuser en Terminal Emulator.

Kan iemand mij verder helpen met mijn probleem? Moet ik een andere versie van android erop zetten? Ik heb de telefoon wel bij een winkel gekocht en heb een maand garantie.

Bewerkt (24 april 2013 13:58)
markelhombre

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2012
  • 17:07

Dat klinkt alsof er een custom rom op draait. Cyangenmod? Heb je ook een ander plaatje in beeld bij het opstarten van de telefoon?

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 1 januari 2012
  • 17:20

Inderdaad, hier staat een custom rom op, en wel deze: | WGSpoelstra's GB Edition | v10.8.0 | Android 2.3.5 | Based on CM7 1.08 - xda-developers Deze is overigens al sterk verouderd zie ik.

Als je de originele android versie er op wilt zetten, dan kun je deze handleiding gebruiken: http://www.androidworld.nl/forum/lg-optimus-2x/15990-unroot-met-behulp-van-nv-flash.html

Als je daar niet aan wilt beginnen zou ik even terug gaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt.

nick1963

nick1963

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 1 januari 2012
  • 21:26

De originele versie erop zetten lijkt me een goed idee. Ik had ook dit al gevonden: LG Optimus 2x Speed - Installeer android 2.3 handmatig | LG Optimus 2X Speed en dan staat er onderaan de stap ‘dit alles weer ongedaan maken’. Komt die link op hetzelfde neer of is dat weer wat anders?

Een ander probleem waar ik nu tegenaan loop: Als ik mn telefoon wil verbinden met de computer dmv een usb-verbinding gebeurt er niks. Ik krijg wel de melding op mn telefoon dat deze is aangesloten dmv usb met de computer. Als ik vervolgens usb-opslag inschakelen aanklik gebeurt er verder niks op de computer. Ik heb de telefoon nog gisteren verbonden met mijn computer om er muziek op te zetten. Ook op een andere computer hier in huis gebeurt er niks.

Ik kan me herinneren dat er op mijn vorige optimus 2x speed een aantal opties waren bij de instellingen mbt usb-verbindingen. Dit kan ik bij deze telefoon niet terugvinden.

markelhombre

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 3 januari 2012
  • 09:32

Je moet inderdaad dat onderste gedeelte hebben: “alles ongedaan maken”. Je zet hiermee alleen wel de android 2.2 er op. De 2.3 is uit.
Er is hier vast iemand die weet welk bestand je er op moet zetten zodat je 2.3 hebt.

Je kunt het ook doen met de stappen in die link. Dan moet je het toestel daarna aan je computer hangen, en kun je alsnog updaten naar 2.3.

En wat betreft die telefoonherkenning van je computer… Tja….
Werken je interne en externe geheugenkaart wel? Ziet de telefoon ze?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren