Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

exodus

exodus

• Lid sinds 12 april 2012
  • Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 22 april 2012
  • 09:25

Op internet vind ik genoeg reviews en tests van de LG Optimus 2x met android 2.2. Maar inmiddels heeft de LG Optimus (middels update, maar nu ook out of the box) android 2.3.4. Hiervan kan ik nagenoeg geen tests of reviews vinden. Is er iemand die weet of de LG Optimus 2x door deze update naar android 2.3.4 ook beter/sneller is geworden? Of andere verbeteringen (of verslechteringen?) door deze update? Misschien weet iemand ergens een goede/leuke test of review te vinden?

Bewerkt (24 april 2013 14:41)
Len

Len

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 23 april 2012
  • 14:43

Android 2.2 > 2.3 is wel wat verschil, maar niet echt in het voordeel van de gebruiker. Je hebt nog steeds willekeurige klachten, zoals:
- Geen of nauwelijks gps (navigatie is onmogelijk op mijn stock lg optimus 2x)
- Wifi werkt niet
- Dataverbinding valt weg
- Telefoon langzaam na een halve dag gebruik, dus zo langzaam dat het onbruikbaar is (10 seconden wachten voordat hij reageert met opnemen is best wel vervelend)
- Bereik lager t.o.v. andere telefoons

Enige oplossing is je telefoon te rooten en android 4.0.4 custom erop te zetten. Dan is het een prima telefoon. Mocht je deze nieuw willen kopen, doe jezelf een lol, en koop hem niet. Scheelt je een hoop verdriet.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Bewerkt (24 april 2013 14:41)
exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 26 april 2012
  • 10:36

Inmiddels heb ik op internet toch ook grote groepen mensen gevonden die sowieso al tevreden waren met hun LG Optimus 2x, maar die aangegeven dat na de update naar 2.3.4 hij helemaal als een zonnetje draait. Zo goed, dat er zelfs mensen (in april jl.) zeggen dat ze voorlopig geen nieuw mobieltje hoeven. Ook schijnen de GPS problemen helemaal te zijn opgelost middels de update naar 2.3.4.

Bewerkt (24 april 2013 14:43)
maniac2003

maniac2003

• Lid sinds 17 oktober 2011
  • Berichten 59
  • Reputatie 0
  • 27 april 2012
  • 17:44

Inmiddels gebruik ik enige tijd de v20r ROM, deze werkt stukken beter dan de oude. Accu gaat weer een dag mee, met CM7 was dat er echt dramatisch. De laatste ROM zou ik zeker proberen.

Bewerkt (24 april 2013 14:43)
Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2012
  • 13:39

Exodus, ik ben best wel benieuwd waar je deze groep mensen hebt gevonden. Het klopt dat een enkele telefoon het gewoon normaal doet, alleen werkt de meerderheid van de telefoons juist niet goed.

Ik ben bang dat het in het schuitje “Wij van wc eend adviseren wc eend”…

Bewerkt (24 april 2013 14:47)
exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2012
  • 20:03

Len;298571
Exodus, ik ben best wel benieuwd waar je deze groep mensen hebt gevonden. Het klopt dat een enkele telefoon het gewoon normaal doet, alleen werkt de meerderheid van de telefoons juist niet goed.

Ik ben bang dat het in het schuitje “Wij van wc eend adviseren wc eend”…

Ondanks dat ik ook erg huiverig was in het begin ga ik nu toch een LG Optimus 2x aanschaffen. De reden dat ik overstag ben gegaan is het feit dat alle negatieve reviews en het leeuwendeel van de negatieve reacties uit de introductie periode van de gsm stammen. Ik neem toch aan dat LG veel van de problemen heeft opgelost? De enige nog steeds geldende klacht die er is zijn de updates, daar is het bedrijf LG nog steeds slecht in. Maar dat speelt voor mij geen hele grote rol.

Laten we maar hopen dat ik één van de normaal werkende telefoons krijg, ik krijg er in elk geval wel een gratis HDMI-kabeltje bij!

Bewerkt (24 april 2013 14:48)
kursat1111

kursat1111

• Lid sinds 15 april 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2012
  • 20:23

Zeker een aanrader deze telefoon!

Ik zit sinds enkele maanden op 2.3.4 v20r via online update via phone menu en was zeker tevreden!

Daarna een factory reset gedaan en ervoor gekozen de lg zo schoon mogelijk te houden zonder installatie van zelden gebruikte apps. (Immers als je het een keer weer nodig hebt kan het binnen een minuut weer via playstore danwel een site als apktop binnengehaald worden)

Wel heb ik mn lg sinds vorige week geROOT om de ram veslindende en doorgaans (voor mij) onnodige systeemapps te kunnen verwijderen. Zo heb ik tal van deze apps zoals Fsecure,on screen phone,backup, sns (lg twitter en lg facebook),ongebruikte wallpapers, carhome app etc etc) verwijderd.

En nu is ie werkelijk GEWELDIG! Fracties sneller dan zonder deze root actie.

Tip: gebruik verder geen onnodige ram-manager apps. Gingerbread handelt geheugenbeheer zelf goed af. Met zo'n app verstoor je juist dat proces.

Veel plezier ermee!

Bewerkt (24 april 2013 14:51)
exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2012
  • 09:43

kursat1111;301642
Zeker een aanrader deze telefoon! ….. Veel plezier ermee!

Thanx! Een nuttige reactie. Met welk programma heb jij de LG Optimus 2x geroot? En als je hem geroot hebt, kun je die programma's dan gewoon verwijderen of moet je dan nog wat doen?

Ik heb inmiddels ook wat custom roms klaarstaan, hierop zou je de LG Optimus 2x kunnen laten draaien op 1,5gh. Maar ik ga eerst kijken of het mogelijk is de telefoon stock te overclocken.

Gr. eric

kursat1111

kursat1111

• Lid sinds 15 april 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 17 mei 2012
  • 12:53

Zie http://www.androidauthority.com/optimus-2x-p990-root-custom-recovery-80256/

Apps verwijderen kan met vele programmas: ik gebruik SDMaid…

Succes

Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 29 mei 2012
  • 13:55

De keuze is natuurlijk aan jou. Maar ik wil het je toch afraden. Houd met een aantal dingen rekening:
- De LG o2x is ondertussen een verouderd toestel (bestaat nu iets langer dan een jaar).
- Reken niet op de laatste software, want die zul je nooit krijgen via de officiele weg. Natuurlijk is het mogelijk om via custom roms de laatste Android versie te draaien, alleen dit zal nooit optimaal zijn.
- Sommige telefoons werken niet goed, dus de kans is dat je een half defect toestel krijgt. Het kan ook natuurlijk zo zijn dat je een goed toestel ontvangt. En als hij niet goed werkt, kan hij altijd omgewisseld worden. Maar dit zijn alleen maar nutteloze problemen, die je liever vermijdt.

Verder heb ik nog een vraag:
Hoe ga je hem kopen? 2e hands of abonnement (1 of 2 jaar?)? Want waarschijnlijk kan je een nieuw ‘high-end’ toestel krijgen voor het zelfde geld.

Bewerkt (24 april 2013 14:55)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren