Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

exodus

exodus

• Lid sinds 12 april 2012
  • Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2012
  • 08:34

Hallo,

Wie kan en wil me helpen: Ik wil mijn LG Optimus 2x graag overclocken. Omdat de layout en bediening me verder prima bevallen, wil ik dit graag zoveel mogelijk behouden.

Ik heb de LG Optimus 2x in eerste instantie geroot met Unlock Root v2.3.1 maar toen had ik problemen met Superuser. Daarom heb ik hem weer (succesvol) ge-unroot met hetzelfde programma. Vervolgens heb ik de LG Optimus 2x geroot met SuperOneClick en dat ging goed, nu geen problemen met Superuser. De telefoon is dus geroot!

Maar hoe nu verder vanaf hier? En ik wil de telefoon dus zo orgineel mogelijk houden! Wie wil het me uitleggen, ik heb dus (nog) geen ervaring.

Gr. Eric

Bewerkt (24 april 2013 14:55)
eniux

eniux

• Lid sinds 16 januari 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2012
  • 19:55

nadat je geroot hebt ga je een kernel moeten flashen, 1 die overclocken ondersteund.

voordat je een kernel kan flashen moet je clockworkmod installeren dit kan je doen door rom manager (door koush) uit de play store te downloaden en in dat programma CWM te flashen. nadat je dit hebt gedaan moet je een kernel zoeken die kan je vinden op xda-developers.com belangrijk hierbij is dat je een kernel zoekt die gemaakt is voor stock roms. zoals deze:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1295486

hoe je vervolgens die kernel moet flashen staat meestal wel in het topic maar in grote lijnen:

kernel op je sd kaart zetten>
cwm starten (power+vol down)>
(in rom manager beweeg je met vol toetsen en power knop)
backup (in het geval dat er iets mis gaat)>
flash zip from ext sd>
zoek de kernel op en klik hem aan>
klik hem nog een keer aan uit te lijst

Bewerkt (24 april 2013 15:00)
exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2012
  • 17:23

eniux;310238
nadat je geroot hebt ga je een kernel moeten flashen, 1 die overclocken ondersteund.

voordat je een kernel kan flashen moet je clockworkmod installeren … zoals deze:***HP 2x Xtreme SR3R2 - xda-developers

Helaas valt hier niets meer te downloaden. Heb je nog een idee?

Ik heb overigens met mijn LG Optimus 2x geen problemen. Heb hem geroot en de onnodige systeemprogramma's verwijdert. Hij draait als een tiet!

Wel bedankt voor je reacties!

Bewerkt (24 april 2013 15:01)
sakerhetz

sakerhetz

• Lid sinds 03 mei 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2012
  • 21:33

Probeer anders deze ff, de versie van Gueste, overclocking tot 1500 MHZ mogelijk…

guestekrnL-v1.8.1-HighOC | stable, smooth, goodBattery - xda-developers

Len

Len

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2012
  • 13:18

Als hij draait als een tiet, waarom wil je hem dan overclocken?

Als je een kernel uitkiest, let wel op dat hij bedoelt is voor GB! Er zijn nu veel kernels in omloop die alleen voor ICS zijn, en werken dus niet (goed) voor GB.

Hieronder een paar opties:
- SwiftExtremeROM-v1.1(ODEX) based on V20E with SwiftExtreme-GB-27092011 - xda-developers
- ***HP 2x Xtreme SR3R2 - xda-developers
- NeoBlaze Kernel for stock/MCR - Now works on Gingerbread - xda-developers
- SwiftExtreme-20112011 - FINAL - xda-developers
- EternityProject Kernel for LG Optimus 2x P990 - xda-developers

Niet al deze kernels zullen werken, het kan zelfs mis gaan. Vergeet dus niet een nandroid backup te maken. Dat doe je door naar je recovery te gaan, dan backup. Sla deze backup op je computer! Want sommige kernels wissen je SD kaart, en dan ben je je backup kwijt.

Hier nog een thread met veel links en informatie betreft LG o2x:
{START HERE} ROLL UP THREAD - Guides, ROMs, Kernels. NOW TAKING VOTES!! - xda-developers

Succes!

Laat even weten hoe het gegaan is.

Groet,

LB

exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 24 juni 2012
  • 12:00

Len;310805
- ***HP 2x Xtreme SR3R2 - xda-developers

Hallo Len,

Hopelijk kun en wil je me helpen. Ik heb inmiddels de bovenstaande kernell op mijn telefoon staan en het draait prima, alleen gewoon hetzelfde als eerst. Hoe moet ik nu overclocken, want dat wil me nog niet lukken!

Gr. Eric

Bewerkt (24 april 2013 15:05)
Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 25 juni 2012
  • 11:38

Heb je deze applicatie geinstalleerd?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.invokd.hp2xotfkerneltweaker&hl=nl

Groet,

LB

Bewerkt (24 april 2013 15:06)
exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 22:31

Wat er aan de hand is, is het volgende:

Ik heb alle hierboven aangereikte kernels geprobeerd, maar geen van de kernels draait stabiel (de telefoon loopt vast, batterij moet er uit). Helemaal als ik overclock (met het programma setcpu).

Met welke combinatie kernell/overclock programma draait de LG Optimus 2x speed P990 wel stabiel, iemand een idee?

Gr. Eric

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
Len

Len

• Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 11 augustus 2012
  • 14:15

He Exodus,

Voor mij is het alweer een tijdje geleden dat ik mijn telefoon heb overgeclocked. Over het algemeen gaat je batterijduur achteruit. Aangezien ik veel onderweg ben is dat niet handig :-).

Ik zou het graag voor je uitzoeken, maar daar heb ik helaas geen tijd voor op dit moment. Hopelijk kan iemand anders je helpen. Mocht hier niemand op reageren kan je het altijd proberen op XDA.

Groet,

LB

Bewerkt (24 april 2013 15:24)
exodus

exodus

• Berichten 53
  • Reputatie 0
  • 2 september 2012
  • 23:10

Ik ben eruit:

NeoBlaze kernel met Pimp My Cpu. Mijn telefoon draait nu op 1,4gh. super stabiel en redelijke batterijduur. misschien niet de allersnelste kernel, maar wel erg degelijk!

———- Update van bericht ———-

exodus;336935
Ik ben eruit:

NeoBlaze kernel met Pimp My Cpu. Mijn telefoon draait nu op 1,4gh. super stabiel en redelijke batterijduur. misschien niet de allersnelste kernel, maar wel erg degelijk!

En stock Gingerbread!

Bewerkt (24 april 2013 15:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren