Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Djodie

Djodie

• Lid sinds 20 november 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 13:34

Tja, een welbekende melding volgens mij, maar ik krijg het niet voor elkaar..

Mijn LG is inmiddels zo'n 1,5 jaar en in het begin had ik helemaal geen problemen.. ik had een flink aantal apps geinstalleerd en af en toe haalde ik er eens wat af wat ik niet gebruikte.

Enige tijd geleden liep tijdens een software update het hele ding vast en heb ik hem moeten resetten.. alles er dus af..
Sinds die tijd kan ik nog maar een beperkt aantal apps installeren (stuk of 8/10) voordat hij zegt dat ik onvoldoende opslagcapiciteit heb.

Ik kreeg de tip om mijn telefoon weer naar fabrieksinstellingen te zetten en de sd-card te formatteren, dat heb ik dus gedaan.
Nu staat er bij mijn instellingen/geheugen het volgende

MicroSD
Totale ruimte: 1.89 GB
Beschikbare Ruimte: 1,98 GB

Intern geheugen
Totale ruimte: 5,50 GB
Beschikbare ruimte: 5,50 GB

Intern telefoon geheugen
Beschikbare ruimte: 1,27 GB

Dit laatste was 1,32 GB, maar na het installeren van Whatsapp en facebook apps werd dit minder.
Hij slaat dus de apps bij het interne telefoongeheugen op (en sommige apps kunnen niet op de SD) en dat is op zich prima, maar daar heb ik dus weinig ruimte.. ik kan me dan ook niet voorstellen dat ik daar voorheen zoveel apps op heb gehad, of moet iets wissen om die ruimte groter te krijgen?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen, want ik ben echt een sufferd met dit soort dingen.

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 15:53)
barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 15:01

Ik gebruik momenteel directory bind op mijn OX2 om meer interne geheugen te hebben, hiermee kan ik hele grote apps direct linken aan mijn sd kaart hou ik zoveel mogelijk plaatst vrij op mijn interne geheugen.
Voor het vrijmaken van alle storage gebruik ik SD Maid https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.thedarken.sdm&hl=nl
Hiermee kan je alle dubbele files, niet gebruikte apps en data, ect verwijderen.
Heb je je sd kaart geformateerd via android ? Settings->storage->Format

Grtz

Grtz Barre

Djodie

Djodie

• Lid sinds 20 november 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 15:23

Ik heb SD gewoon met de computer geformatteerd, die optie is bij mij namelijk grijs en niet aan te klikken..
Overal lees ik dat deze telefoon 8 GB geheugen heeft, hoe kom ik dan maar aan zo weinig? Snap er geen bal van.. kan niet wachten tot ik een andere mag.. ;-)

Overigens is SD Maid voor toestellen die geroot zijn, bij mij doet het dus niet veel.. :-S

barremans

barremans

• Lid sinds 07 juli 2011
  • Berichten 2237
  • Reputatie 0
  • 20 november 2012
  • 16:45

Het is heel gemakkelijk je phone te rooten hoor

Met welk proggie heb je in windows uw sd kaart geformateerd?

Grtz Barre

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.