Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

fransb

fransb

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 22 september 2011
  • 09:02

1. Afspelen externe 3D films:

Externe 3D films spelen lang niet altijd direct in 3D mode af: je ziet 2 beelden naast elkaar. Als je de film opent druk je op het rechter 3D ikoontje. Je ziet wat 3D effect, maar nog steeds 2 beelden naast elkaar. Druk nu de menu button en kies de 3D formatteerapplicatie en voila, je hebt echt 3D.
Let op: anaglyph 3D (3D met dat rood-groene brilletje) kun je niet naar “echte” 3D formatteren.

2. Screenshots maken

Je hebt geen extra programma nodig: Hou de power-button vast en druk tegelijkertijd direct daarna op de home-button (ook vasthouden). Wacht totdat je de klik hoort en voila, er staat een screenshot in het mapje “CapturedImages”.

3. Grotere accu

De acculevensduur van de O3D is niet echt geweldig. Omdat de accu hetzelfde is als van de LG 2X Speed zijn er op eBay echter al voldoende accu's met “extra lange” levensduur verkrijgbaar. Maar pas op: de 2430 mAh “gold” accu's (zogenaamd bijna dubbele capaciteit dus) zijn nog slechter dan de originele accu en de spotgoedkope 1800 mAh of 1900 mAh accu's zijn ook erg dubieus. Loop er dus met een grote boog omheen!
Wil je een grotere accu dan kun je gaan voor de 3300 mAh accu incl. vergrote achterkant. Gebruikers beweren daar inderdaad ongeveer een dubbele levensduur mee te kunnen halen, maar daarmee wordt je O3D wel erg dik (zo'n 2 cm). Echt iets voor zo af en toe als je twee dagen zonder oplader moet doorkomen.
De 1980 mAh Andida accu schijnt het ook goed te doen (zo'n 3 uur extra levensduur). Deze is verkrijgbaar bij obostore.com.

4. Notificatiescherm extra's (Het naar-beneden-slepen-schermpje)

- Speel je nooit mp3's? Druk toch voor 1 keer op het CD'tje (of kies “Muziek” in je applicatielijst), ga naar het menu, kies opties en haal het vinkje weg bij “Muziekcontroller”, dan heb je niet steeds meer de overbodige mp3 speler in beeld.
- Als je een van de 5 toggle-knoppen bovenin vasthoudt ga je naar het instellingenscherm van het betreffende onderdeel.

5. Dockapplicaties

Misschien algemeen bekend: Door in de applicatielijst een ikoontje lang vast te houden kun je een “shortcut” op een van de 5 homescreens zetten. Maar op deze manier kun je ook de twee middelste dockapplicaties (die tussen “Telefoon” en “Applicaties”, helemaal onder in je homescreen) vervangen. Gewoon er bovenop slepen en je hebt een nieuwe dockapplicatie.

6. Langere batterijlevensduur met Launcherpro

Zoals gezegd is de batterijlevensduur van de O3D niet geweldig (Froyo). Ik heb ondervonden dat het installeren van het gratis Launcherpro nogal wat uitmaakt, zeker in “idle” mode (dus als je je O3D niet gebruikt, 's nachts dus). Het vereist een klein beetje gewenning, maar werkt wat mij betreft net zo prettig.

Bewerkt (22 september 2011 09:02)
my-man

my-man

• Lid sinds 02 oktober 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 november 2011
  • 08:49

Toch handig als mensen al wat langer met zo'n toestel werken.
De reden waarom ik op dit forum zit.
Thnx Frans.

Bewerkt (9 november 2011 08:49)
fransb

fransb

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 79
  • Reputatie 0
  • 9 november 2011
  • 15:28

Meteen nog maar even een punt 6 erbij gemaakt.

Bewerkt (9 november 2011 15:28)
polcomp

polcomp

• Lid sinds 16 augustus 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 10 november 2011
  • 16:00

Super, altijd handig deze tips, sommige wist ik nog niet en zullen zeker van pas komen. kheb zelf nu lekker gingerbread draaien, en dat draait egt super en de 3d is ook beter, batterij ook wel wat maar khad daar meer van verwacht, misschien tog een een betere accu uitzoeken.

Bewerkt (10 november 2011 16:00)
John1975

John1975

• Lid sinds 23 september 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 11:15

polcomp;236865
Super, altijd handig deze tips, sommige wist ik nog niet en zullen zeker van pas komen. kheb zelf nu lekker gingerbread draaien, en dat draait egt super en de 3d is ook beter, batterij ook wel wat maar khad daar meer van verwacht, misschien tog een een betere accu uitzoeken.

Hallo.

Ik krijg over 1 a 2 dagen de optimus 3d binnen, alleen kwam erachter dat die nog op froyo draait.
Overal zie ik datum onbekend, of eind november pas staan voor update naar gingerbread.

Maar jij hebt em dus al? hoe heb je ge-update als ik vragen mag, via de telefoon of lg site o.i.d.

En ben je nu echt tevreden over het toestel?
Lees veel goede ervaringen, maar ook erg veel slechte

Hartelijk dank.

Groetjes,

john

Bewerkt (14 november 2011 11:15)
polcomp

polcomp

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 11:44

John1975;237849
Hallo.

Ik krijg over 1 a 2 dagen de optimus 3d binnen, alleen kwam erachter dat die nog op froyo draait.
Overal zie ik datum onbekend, of eind november pas staan voor update naar gingerbread.

Maar jij hebt em dus al? hoe heb je ge-update als ik vragen mag, via de telefoon of lg site o.i.d.

En ben je nu echt tevreden over het toestel?
Lees veel goede ervaringen, maar ook erg veel slechte

Hartelijk dank.

Groetjes,

john

Hoi John,

fijn dat er nog meer 3d fans komen in nederlandhet is inderdaad waar dat er nu nog froyo op dit toestel draait. er zal 21 november een update uitkomen naar gingerbread, en gelukkig is dit al bijna. ik heb nu gelekte versie draaien, maar dat is best ingewikkeld om te installeren. ik merk wel dat deze versie nog niet helemaal af is, maar hij is al soepeler en de 3d is veel beter. dit is een goed voor uitzicht voor de 21e.

zelf ben ik heel tevreden over dit toestel. vooral omdat de 3d goed is, het menu van lg super is en dat de gps een heel snelle fix heeft in tegenstelling tot samsung toestellen. dat andere mensen slecht reageren is of omdat de radio er niet in zit (deze komt ook de 21e) en dat er nog steeds froyo op draait, jammer maar kheb liever een goede froyo dan slechte gingerbread zoals de htc evo 3d. daarnaast is het 3d super, maar je moet het kennen, er mee om weten te gaan en vooral ook, goed ogen/hersenen hebben. mij ervaring is super.

ik hoor wel als je vragen hebt.

mvg,
PolComp

Bewerkt (14 november 2011 11:44)
John1975

John1975

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 13:28

polcomp;237866
Hoi John,

fijn dat er nog meer 3d fans komen in nederlandhet is inderdaad waar dat er nu nog froyo op dit toestel draait. er zal 21 november een update uitkomen naar gingerbread, en gelukkig is dit al bijna. ik heb nu gelekte versie draaien, maar dat is best ingewikkeld om te installeren. ik merk wel dat deze versie nog niet helemaal af is, maar hij is al soepeler en de 3d is veel beter. dit is een goed voor uitzicht voor de 21e.

zelf ben ik heel tevreden over dit toestel. vooral omdat de 3d goed is, het menu van lg super is en dat de gps een heel snelle fix heeft in tegenstelling tot samsung toestellen. dat andere mensen slecht reageren is of omdat de radio er niet in zit (deze komt ook de 21e) en dat er nog steeds froyo op draait, jammer maar kheb liever een goede froyo dan slechte gingerbread zoals de htc evo 3d. daarnaast is het 3d super, maar je moet het kennen, er mee om weten te gaan en vooral ook, goed ogen/hersenen hebben. mij ervaring is super.

ik hoor wel als je vragen hebt.

mvg,
PolComp

Hoi.

Dank je wel voor de reactie.

Ja, het wordt ook mijn eerste android toestel, ben altijd aan de blackberry geweest maar dat ben ik nu een beetje zat.

Ik ging voor de 3d optimus, omdat ik zowiezo een HD 3d tv heb, en ik altijd wel bezig ben met 3d kijken als dat maar half mogelijk is.

Daarbuiten moet de telefoon gewoon goed zijn natuurlijk, en daarover lees ik veel voor en tegens, maar ook zeer tegenstrijdige dingen.

Op diverse sites is er veel lof over het scherm, andere vinden het weer niks, zeker de resolutie voor zo een groot scherm.
Ook over de kleuren zijn veel negatief. zeggen dat wit “geel” is, en zwart “grijs”, wat erg ten nadele komt in fotos en filmpjes.

De batterij is een ware ramp, las ik helaas nadat ik em besteld had.

Dit is wel vervelend moet ik zeggen, aangezien ik ook best veel onderweg ben, en redelijk de mobiel ga gebruiken.
een batterij met een dikke extended cover vindt ik geen optie, de optimus 3d is al erg dik van zichzelf, dat vindt ik geen probleem, ben zelf ook niet de kleinste, maar een telefoon van 2 cm dik gaat me toch iets te ver.

En ook inderdaad is de keuze gevallen op de 3d omdat niet iedereen ermee loopt. kijk om je heen, het zijn onderhand alleen maar htc sensations, galaxy s 2's of iphone (yek).

En ja ik zal bekennen, ook een beetje voor android gegaan omdat mn vrouw mn oren van me kop zeurt wanneer ik ook een telefoon neem waar wordfeud op gespeeld kan worden.

Ik hoop dat ik geen verkeerde keuze heb gemaakt met de optimus 3d, maar als ik geluk heb dat de batterij het redelijk doet, zal dat niet het geval zijn denk ik.

oh ja, als ik op de lg site kijk bij updates, en klik de optimus 3d aan, staat er “update beschikbaar”, wat moet ik hieronder verstaan?

Bedankt,

Groetjes,

John

Bewerkt (14 november 2011 13:28)
John1975

John1975

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 19:53

Hallo.

Nog 1 vraagje.

Ik heb de optimus via vodafone besteld.

Nu zijn ze tegenwoordig niet meer gesimlocked, maar soms hebben ze wel een vodafone scherm als je opstart, en in het menu een vodafone applicatie o.i.d.

Kan ik daar gewoon 2.3 gingerbread overheen zetten dan?

Mijn Blackberrys hadden het ook, maar dat maakte met een OS update niks uit.

Groetjes en wederom bedankt,

John

Bewerkt (14 november 2011 19:53)
polcomp

polcomp

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 14 november 2011
  • 22:29

Hoi John,

Er zijn inderdaad veel tegenstrijdige reacties op deze telefoon, ik ben zelf eigenwijs geweest en heb deze lekker tog gekocht. en ik ben er superblij mee, en ook mensen uit mijn omgeving vinden het een bijzonder stoere telefoon.
het scherm is inderdaad niet altijd even scherp in tegenstelling tot de super amoled schermen van samsung. maar zeker niet teleustellend naast een blackberry.
de batterijduur is inderdaad jammer, maar ik red een dag meestal probleemloos en dan luister ik gemiddeld 2 uur muziek en 2 uur aan spelletjes en andere apps en de rest is iddle gebruik. de batterij zal met gingerbread ook veel verbeteren. en als ik jou was zal ik wachten op de normale update als die vrij gaat komen, en daar kan je altijd vragen over stellen op dit forum. je kunt ook contact met mij opnemen via PolComp Computer Solutions
mijn optimus 3d komt ook bij vodafone vandaan, maar ik heb geen vodafone opstartscherm, eigenlijk zit er helemaal niks van vodafone op de telefoon, zelf geen plaatjes.
wat bedoel je eiglijk met de update op de lg site?? kan je misschien een link geven? ik zie namelijk zelf niets staan, en ik heb de laatste paar updates gewoon via de lg updater binnen gehaald. het nadeel is wel dat deze ingewikkeld is, maar ook daar kan je hier vragen over stellen of via mijn mail.

ik hoor wel als je meer vragen hebt of iets niet onduidelijk is.

mvg,
Martijn

Bewerkt (14 november 2011 22:29)
John1975

John1975

• Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 15 november 2011
  • 09:56

Hallo Martijn.

Wederom bedankt voor je reactie.

Betreft de blackberry's schermen, daar ben ik altijd super tevreden over geweest, maar goed, dat waren natuurlijk ook maar kleine schermpjes, dus een beetje resolutie zag daar al goed op uit.

betreft de updates van lg, dit is de link als je voor produktondersteuning zoekt voor de 3D:

LG Productondersteuning voor LGP920

Bij de BB's was het altijd zo, je kon via de telefoon, of de pc sync, naar hun site gaan, kijken of er een OS update was, kiezen installeren, en een half uur later kon je je telefoon gebruiken met de nieuwe OS.

En jij zegt een dag met toch redelijk gebruikt?
Oh, dat valt mee, ik las ergens dat na toch 2 uur spelen, beetje internetten je batterij na 3 uur al op 15 % stroom staat, dat vindt ik toch wel erg als dat zo zou zijn.
Maar goed, dan zoeken we maar een extra accu.

Ik wacht ook op de gewone update's, heb in verleden diverse problemen gehad met “beta” os updates.
En downgraden ging niet zo simpel dan upgraden.

Over accu's gesproken, ik had toen zo een dikke 3500 mah batterij gekocht, en daar ging ik, met altijd zeer intensief gebruik van mn bb, van 1,5 dag naar zeker 3 / 3,5 dag standby.
Maar ja, die telefoon werd door die cover ook ineens 6 mm dikker, maar zeker wel goede kwaliteit batterij.

Heb je nog leuke accessoires die je aanbeveelt ?
Zag een mooie LG cradle, vindt ik altijd wel zakelijk staan, had voor al mn bb's ook bureauladers, hou ik wel van.

Misschien ervaring mee?

Thanks.

Groetjes,

John

Bewerkt (15 november 2011 09:56)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.