Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

GrimGrim

GrimGrim

• Lid sinds 16 oktober 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2014
  • 13:20

Hallo heb een LG optimus 4x HD. Android 4.0.3 ca. 1 1/2 jaar oud.
Accu werd stuk minder de laatste tijd, laadde ook niet meer 100% op zelfs niet na nacht met uitgeschakelde telefoon, max 60%
Heb nu een een nieuwe originele LG accu er in maar deze heeft hetzelfde probleem.
Of ik heb pech met nieuwe accu of het ligt aan mijn LG
Heb ‘m al terug gereset naar fabrieksinstellingen maar dat hielp niet.

Na wat onderzoek op de telefoon kwam ik erachter dat Android systems ca 50% van de energie verbruikt terwijl er geen enkele app actief is.
Nu staat hij op ca 20 % maar nu gebruikt Google Maps ca. 50%…. ?
Staat dus niet aan, GPS uit zir gewoon thuis op de bank met de WIFI aan.
Ook allerlei instellingen doorlopen, task-killers er op los gelaten maar systeem blijft dit verbruik aangeven en accu komt niet boven de 60%.

Is ook zonder laderer binnen een uurtje al weer leeg.

Iemand suggestie’s, alvast bedankt.

Bewerkt (11 januari 2014 13:52)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 11 januari 2014
  • 13:37

Geen algemene vraag over Android, dit gaat meer over je accu en een app dan het OS. Topic verplaatst.

Ik zou eens kijken wanneer die ‘nieuwe’ accu gemaakt is. Als hij al een jaar of meer op de plank gelegen heeft werkt dit niet echt mee aan de oplossing. Daarnaast zou ik adviseren om het gebruik van de task-killer te staken, hierdoor zullen veelgebruikte apps steeds opnieuw starten en dat kost ook weer meer stroom.

Hoe laat je hem op? Gewoon een paar uurtjes of een hele nacht? Kan zijn dat de indicator van de leg is, dan moet je hem gewoon een hele nacht aan de lader hangen(bij voorkeur uitgeschakeld)

Over Maps: bij sommige toestel wil de locatie rapportage nog weleens wat roet in het eten gooien. Ga via de app Google Instellingen naar ‘locatie’ en zet daar locatie melding en locatie geschiedenis uit. Probeer het dan nog eens een dag. En zonder die task killers dus.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

GrimGrim

GrimGrim

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2014
  • 14:09

Accu is van 03 2013 dus lijkt mij niet echt overdatum.
Laden zekers 8 uren met de telefoon uitgeschakeld, komt er maar 60% in
Telefoon geeft ook ca. laatste 2 maanden geen melding meer van volle accu.
Task killer alleen gebruikt om te proberen Maps uit te zetten, verder niet in gebruik en voor installie ervan bestond het probleem al
Ook de locatie melding en locatie geschiedenis uitgeschakeld gehad.

Maps blijft 50% enrgie verbruiken……..

GrimGrim

GrimGrim

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2014
  • 14:44

Heb nu de updates bij Maps verwijderd, dat is het meeste wat je kunt doen, complete Maps verwijderen niet mogelijk en kiezen voor stoppen gaf eerder ook geen resultaat.

Bij stroomverbruik nu uit de lijst verdwenen.
Android system staat nu bovenaan met 56%
Mobiel Standby met 21%
Telefoon inactief 20%
Weergave met 2 %

Bij actieve applicatie's staat buiten de “gewone” ook weer Maps terwijl die uitstaat en ook locatie instellingen etc. staat uit in Google instellingen.
Hoort dit zo dat Maps blijft draaien?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.