Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jefgees

jefgees

• Lid sinds 01 juni 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 1 juni 2011
  • 13:02

Dag beste mensen,
Heb me zonet ingeschreven op jullie forum. Heb vorige week bij de iBOOD-hunt een LG Optimus Chic E720 gekocht. Bedoeling was om iets meer te weten te komen over het Android-besturingssysteem.
Verwachtingen waren (en zijn nog) hoog gespannen.
Toch wordt ik al geconfronteerd met een aantal problemen. Weet niet goed of dit apparaat- en/of Android gebonden is.
Misschien zit ik ook niet op het juiste forum. Daarom alleereerst excuses, maar ik moet ergens mee beginnen. Dus even gegoogeld en bij jullie terecht gekomen.

Eerst even alle specificaties op een rijtje:

Toestel: LG Optimus Chic E720
Android-versie: 2.2.1
Kernel-versie: 2.6.32.9 lg-electronics@android-5pm-file-server #1
Build-nummer: FRG83
Software versie: LG-E720-V10d

Problemen:

1. In de advertentie op iBOOD stond dat het een smartphone betrof met Android OS v 2.2Froyo. Deze was te upgraden naar v.2.3
Nu heb ik geprobeerd om deze versie te vinden, maar dat leek onbegonnen werk.
Heb wel via LG PC Suite IVeen update gedaan van het programma zelf en van de telefoon. Dit gebeurde met het programma LGMobile update. Diende hiervoor vis de site van LG te gaan.
Maar zoals reeds aangegeven: versie 2.3 kan ik nergens vinden.

2. Bij het aanzetten van de telefoon dien ik meerdere keren de aan-uit knop in te drukken. Is dit hardware en/of software verbonden?
Dien ook telkens telefoon te ontgrendelen door over het scherm te schuiven van links naar rechts. Soms lukt dit van de eerste keer, doch meermaals dien ik terug de aan-uit knop te bedienen. Ook het scherm kan soms plots veranderen van uitzicht. Of schermen gaan weg en andere komen.

3. Ook de schermvergrendeling instellen via een patroon gaat volledig de mist in. Het item is te selecteren. Door op de knop volgende te drukken geraak je in het volgende scherm. Hier wordt de raad gegeven om te proberen. Daar blijft het ook bij want je kan honderdduizend keer proberen, op geen enkel ogenblik licht de knop volgende op. In de handleiding stond dat het soms gebeurde dat er bij het opnieuw opstarten van de telefoon een patroon zou verschijnen dat de mogelijkheid zou bieden om je zelf gekozen patroon in te brengen. Mooi niet. Er gebeurt niks.
Heeft dit iets met de upgrade te maken?

4. Bij het openen LG PC Suite IV (4.3.17.20110428) verschijnt in de linkerbovenhoek het model van de telefoon. Dit is correct, doch er verschijnt wel een ander telefoonnummer dan het werkelijke. Het rare is dat mensen naar wie ik bel en/of sms wel het correcte eigen nummer te zien krijgen? Ok te verhelpen met een update?

Voor mij als newbie wel echt problemen. Voor jullie misschien pieces of cake (hoop ik toch). Maar indien de gouden tips en/0f aanbevelingen heeft hoor en lees ik het graag. Ook links naar andere bronnen zijn welkom.
In ieder geval zijn jullie al allemaal bedankt voor het lezen van dit Android-epistel.

Bewerkt (1 juni 2011 13:02)
jefgees

jefgees

• Lid sinds 01 juni 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 5 juni 2011
  • 22:27

Hioi beste mensen, is er aub niemand die een tip of hint kan geven?

Bewerkt (5 juni 2011 22:27)
jellenl

jellenl

• Lid sinds 18 november 2010
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2011
  • 17:45

Jammer voor je dat niemand heeft gereageerd en er is denk een grote kans dat je nu niet meer naar dit topic kijkt omdat het alweer 2 weken geleden is dat je het hebt gehoord.
Maar hier even wat antwoorden, me zusje heeft namelijk ook een LG Optimus Chic.

1. Er stond inderdaad dat hij upgradeable was naar 2.3 (weet niet precies meer hoe het er stond maar iets in die trend). Echter bedoelde ze hiermee dat er in de toekomst (ik hoorde pas van iemand het 3e kwartaal van 2011) een upgrade naar v2.3 beschikbaar komt. Hij is dus nu nog niet beschikbaar maar hij wordt verwacht. Deze kan je als die uit is dan op dezelfde manier updaten als je met die vorige update hebt gedaan.
Ik vind het overigens wel een beetje apart dat iBood er dat zo bij zet, omdat er eigenlijk helemaal geen harde garanties zijn dat die 2.3 update er komt. De kans is wel groot maar toch.

2. Meerdere keren op aan/uit knop drukken zou ik niet weten, maar dit hoort niet als het goed is, denk of een hardware probleempje of misschien dat je hem niet goed indrukt ofzo, zou het ook niet weten. Dat van het vergrendelscherm is wel normaal voor android. Je moet gewoon dat dingetje van links naar rechts schuiven, dit hoort redelijk makkelijk/soepel te gaan. Als je te lang wacht met het naar rechts schuiven gaat het scherm na een tijdje (bijvoorbeeld 15 seconden) weer uit, als beveiliging. Als hij namelijk in je zak zou zitten en het scherm zou perongeluk aan gaan, moet het scherm natuurlijk wel weer uit.

3. Hoe dit met het patroon instellen werkt weet ik niet precies, maar bij m'n zusje is het wel gewoon gelukt.
Hier een youtube linkje waarin uitgelegd wordt hoe je dit moet doen: YouTube - ‪How to use the pattern lock on the HTC Magic from Vodafone UK‬‏
Als je gewoon de stappen volgt die daar uitgelegd worden zou alles moeten werken.

4. Dit zou ik niet weten omdat ik (en me zusje) de lg suite nog helemaal niet gebruikt hebben omdat ik al wist dat die update die jij had gedaan toch bijna niks voorstelde.

Succes

Bewerkt (16 juni 2011 17:45)
jefgees

jefgees

• Lid sinds 01 juni 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2011
  • 18:09

Jellen, bedankt voor je reactie. Het is nooit te laat. Het blijft me toch een raadsel. Heb contact gehad zowel met iBOOD als met LG. IBOOD stelt voor om alles terug te sturen. Dus dat betekent ook zoveel weken niet te gebruiken. Bij LG daarentegen is er wat verkeerd gelopen bij het invullen van het ticket. Blijkbaar is er tekst tussenuit gevallen. Had ongeveer hetzelfde zoals hierboven en kreeg als raad om LG PC Suite IV te deinstalleren en dan opnieuw te installeren ?????,. Dit helpt helemaal niet. Heb opnieuw een mail gestuurd en tot op heden nog geen reactie gehad. Vind het ook wel raar dat er een ander nummer wordt vermeld bij de instellingen. lijkt net of dit toestel is reeds gerepareerd en terug in het circuit gebracht.
In ieder geval bedankt voor je reactie Jellen. Hou je verder op de hoogte. Ook wat de update betreft, want daar heb ik uiteraard ook naar geinformeerd.
Groeten, Jef

Bewerkt (16 juni 2011 18:09)
jellenl

jellenl

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 16 juni 2011
  • 18:54

Graag gedaan.
Ik heb ook gehoord van iemand die hem terug moest sturen omdat zijn bluetooth het niet deed. Hij zou hem ook 6 weken ofzo kwijt zijn daardoor een daarom had hij tegen iBood gezegd dat hij zijn geld terug wilde. Toen heeft iBood hem een nieuw toestel gestuurd omdat ze ze nog op voorraad hebben liggen.
Misschien dat jij dat ook kan proberen bij iBood?

Edit: Voor de moderators: Misschien zou het ook wel handig zijn als er een apart forum onderdeel komt voor de LG Optimus Chic (net zoals nu bijvoorbeeld voor Optimus One en Optimus 3D). Ik denk namelijk dat er door de aanbieding op iBood best redelijk wat mensen zijn met deze telefoon en die zullen ook vast wel is vragen hebben. Ook is er al een costum recovery en kernel voor beschikbaar.

Bewerkt (16 juni 2011 18:54)
jefgees

jefgees

• Lid sinds 01 juni 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2011
  • 15:41

Had beloofd om bij verder nieuws hier de vorderingen te posten. Welnu kreeg gisteren de “gerepareerde en nagekeken” E720 terug. Diende veel stickers te verwijderen. Maar .. verdere upgrade was er niet. De status van de telefoon geeft nog steeds (hetzelfde) andere vreemde nummer weer zoals voorheen. er zat ook geen begeleidend schrijven bij waar je misschien zou kunnen uit opmaken dat er naar het toestel gekeken is.
En kreeg een email van LG CARE CENTRE dat zij geen support kunnen leveren, daar het toestel Duits is.
Weet er iemand of ik bij iBOOD mijn geld kan terug vragen? Is het argument dat LG geen support levert hiervoor voldoende. Stond toentertijd niet bij de advertentie dat het een Duits toestel betrof. Heb ook geen zin om nog eens transportkosten te betalen.
Heb het gehad.
Upgrade naar 2.3 zal oon nog zoiets zijn voor de lange baan.
Heeft er iemand ervaring mee?
Bedankt

Bewerkt (17 juli 2011 15:41)
jefgees

jefgees

• Lid sinds 01 juni 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2011
  • 11:37

Hoi beste mensen, hierbij wat feedback. Na telefonisch contact met de klantendienst bevestiging gekregen dat het een gereviseerd toestel betrof. Tevens zag de mevrouw op het scherm alle e-mails die ik reeds verstuurd had. Waarom werd er dan nooit op gereageerd? Heb alles vorige zaterdag aangetekend verstuurd naar iBOOD. Heb ondertussen via tracetracker gezien dat alles is terecht gekomen. Nu maar hopen dat alles netjes terug gestort wordt. Ook de 2 x aangetekende zending retour. Hou jullie verder op de hoogte.
Is er wel iemand die dit leest? Anders heeft het geen zin om hier alles weer te geven.

Bewerkt (3 augustus 2011 11:37)
jellenl

jellenl

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 8 augustus 2011
  • 20:30

Ik heb al een tijdje niet op het forum hier gekeken, maar lees nu je berichten.
Benieuwd hoe het gaat aflopen, en ik zou het idd wel op prijs stellen als je me via het forum hier op de hoogte zou kunnen houden (of misschien alleen vertellen hoe het is afgelopen is ook goed), om te weten hoe het zit met de garantie (omdat m'n zusje er ook 1 heeft)

Bewerkt (8 augustus 2011 20:30)
jefgees

jefgees

• Lid sinds 01 juni 2011
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 10 augustus 2011
  • 23:20

Hoi Jellenl, bedankt voor je feedback. Veronderstel dat het nog lang zal duren. Zoals reeds aangegeven was alles netjes verstuurd naar aanleiding van telefonisch contact met medewerkster. Krijg ik maandag ll. plots een (standaard) email met de vermelding dat iBood het erg vind dat mijn smartphone het niet doet en dat ik alles kan opsturen en ….. Kreeg voor de zoveelste keer een déjà-vu gevoel. Netjes terug gemaild dat alles al was verzonden met de printscreen erbij van de tracktrace bezorging. Was namelijk al op 2 aug ll ontvangen. Ook aangegeven dat de ticketnummers niet overeenstemden. Sindsdien volledige stilte. Probeer morgen of overmorgen nog eens telefonisch contact te hebben en hou je verder op de hoogte. Wat eens volledig leek in orde te komen staat plotseling zo veraf.

Bewerkt (10 augustus 2011 23:20)
jellenl

jellenl

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 12 augustus 2011
  • 23:05

Tja, ik hoor wel meer van die verhalen over ibood. Volgensmij is het gewoon zo dat je overal zelf achteraan moet zitten. Dus ik raad je inderdaad aan gewoon te bellen en desnoods een paar keer teveel te bellen, want volgens mij doen ze weinig uit zichzelf. Maarja ik hoor het nog wel.
Succes.

Bewerkt (12 augustus 2011 23:05)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.