Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ronald1972

Ronald1972

• Lid sinds 09 februari 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2014
  • 13:40

Beste androiders,

Mijn Lg kan alleen nog maar opladen en opstarten tot het startscherm van LG met dat leuke logo. Verder kom ik niet??
Ik heb al heel veel geprobeerd:

Factory reset - volume hoog, laag, met home-button en startknop enz enz. Dat leuke groene mannetje van android komt wel eventjes in beeld maar dan gaat de telefoon uit en start hij weer op EN blijf WEER EENS EEN KEER hangen op het LG-Logo startscherm???

Kan ik nog wat beginnen zonder in mijn telefoon te komen?? Bijvoorbeeld android opnieuw installeren of iets dergelijks? Als ik de telefoon toen hij nog werkte aansloot op mijn pc starte een folder met de naam SD-Card. Ik heb er geen SD kaart ingedaan - snap er niks van? Ik heb wel een SD-micro kaartje liggen en zie ook waar ik hem moet plaatsen maar wat is hetgeen wat opent via mijn PC? Ik weet het nu echt niet meer en zelfs een complete formatering zou ik overwegen maar ook daar weet ik bij android weinig van - uberhaupt of zoiets mogelijk is??

Groet,
Ronald

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 februari 2014
  • 16:10

ik denk dat je de firmware opnieuw moet installeren, dus een volledig nieuwe android installatie. Hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet want ik heb nooit een LG toestel gehad, maar misschien dat anderen op het forum je daar bij kunnen helpen.

Ronald1972

Ronald1972

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2014
  • 16:34

Ik denk dat het ook zoiets moet zijn ja, zal de site nog eens doortrekken op zoek naar info daarover…
Dank alvast nanders - ben ik toch alweer een stapje verder met jouw reactie; Ik hou nog even de moed erin…..

nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 9 februari 2014
  • 16:54

om je een beetje op weg te helpen: LG firmwares zitten verpakt in zogenaamde KDZ files, die je middels een “flash-tool” handmatig kunt installeren. Een dergelijke tool met handleiding staat hier:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2409308

Ronald1972

Ronald1972

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2014
  • 23:28

Das wel errug makkelijk met zo'n link - wou er morgen mee aan de slag gaan maar dacht check nog even of er nog meer reacties zijn…
Heb de pagina van je link bekeken en alvast drivers waaronder die sdk voor Nederland, Tele2 stond er niet tussen.. De 2e link voor de usbdriver gaf even problemen maar uiteindelijk hier gevonden"

Effe het volume zachter en dan is deadmetal best door te komen voor een stukje software..

Hartstikke bedankt alvast - ik laat nog van me horen….

Ronald1972

Ronald1972

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2014
  • 23:28

Nogmaals de link - ging even mis….

http://www.youtube.com/watch?v=XWiN-65ddpA&list=PLQ-1GGRExA7D4LO8euMcwCaYzwsgPf5BC&index=1

Ronald1972

Ronald1972

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2014
  • 01:55

Nou, hierbij een bericht vanaf mijn LG Optimus L5-2 E460. Hij doet het, met dank voor de link. Was niet zonder problemen maar met alle commentaren onder de tutorial is het gelukt!!!!! Geweldig.. ik draai Win8.1 x64 Pro op mijn pc en dat ging ok, dus Win7 moet ook geen problemen geven lijkt me. Kleine tip voor anderen die ook net als mij niet verder dan het lg-logo startscherm komen.. volg de stappen en om in de lg emergency donload mode te komen hou je volume hoog en laag allebei ingedrukt en sluit je de usb aan op je lg! Linksonder in het scherm verschijnt dan deze downloadmode in het scherm..

Nogmaals dank
Ronald

marijnbunt

marijnbunt

• Lid sinds 24 augustus 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 24 augustus 2014
  • 18:58

Ik heb precies het zelfde, word er helemaal gek van. Gelukkig krijg ik van de week een nieuwe, is er iemand met een andere oplossing voor heel even?

Bertus75

Bertus75

• Lid sinds 25 december 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 december 2014
  • 22:24

Hoi Ronald,

Ik kwam je bericht tegen op deze site omdat ik opzoek was naar oplossingen van mijn LG Optimus L5.
Ik heb mijn LG nu bijna anderhalf jaar, en sinds anderhalve week begonnen de problemen.Eerst reageerden apps niet meer; wilde ik bijvoorbeeld de app “NOS Teletekst” gebruiken, welke hij altijd gewoon en normaal gedaan heeft, kreeg ik een popup met “ Helaas…Nos Teletekst is gestopt” …en dit bleek ie ineens te doen bij elke andere app / functie…“ Helaas…thuis is gestopt”, Facebook app reageerde ook niet ( kreeg een blauw scherm met de witte F, en sloeg daarna terug naar het hoofdscherm.Ik heb m een aantal keren een softreset gedaan, werkte het weer even, en pats, daar ging ie weer.

Nu doet hij dus echt geen moer meer…eindeloos lang dat LG logo in beeld met dat flikkerende knopje onderin beeld, en ik heb het nu voor elkaar weten te krijgen dat ik linksonderin dat “ download mode” regeltje heb gekregen.
Alleen, mijn computer “ziet” mijn telefoon niet ( Staat aangesloten met de USB kabel)..Toen de LG nog normaal werkte, “zag” hij het meteen dat ie aangesloten was, en kreeg de vraag wat ik er mee wilde doen ( bestanden bekijken, etc)..

Ik heb zelf Windows 8.1, en ben niet echt technisch onderlegd hoe dit alles weer goed te krijgen..Wat kan ik nu het beste doen?

gio88

gio88

• Lid sinds 27 juli 2011
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2015
  • 20:58

Ik sluit me aan bij de vorige schrijver.
Zelfs in de emergency download komen lukt niet.
Of moet daarvoor de LG suite geïnstalleerd zijn op de PC?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.