Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jjos

jjos

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2013
  • 01:39

hoi ik heb sinds 1 week een lg optimus l7 2 .
ik heb een probleem : als ik mijn Phone oplaad en hij staat in standby wordt het led lampje groen als hij vol is .
dan trek ik de stekker eruit en als ik dan iets ga doen op mijn telefoon ,bv alleen naar het startscherm kijk of iets anders
loopt de accu heel snel leeg tot +- 70% in +- 10 tot 15 minuten erna loopt hij veel langzamer leeg.
maar als ik de telefoon in standby heb staat en oplaadt totdat led lampje groen is dus vol en ik zet dan mijn telefoon helemaal uit dan laadt hij nog eens 1,5 uur voordat het ledlampje weer groen wordt en als ik de telefoon dan aanzet loopt de accu niet binnen 15 minuten terug naar 70% maar duurt het langer dus normaal leeglopen van de accu .
nu weet ik wel dat ik met het uitzeten het probleem dus kan verhelpen maar ik vind het lastig ben dan ook niet bereikbaar .

weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

mijn telefoon is niet geroot of zo en wil het ook liever niet doen.

alvast bedankt gr jos

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 7 juli 2013
  • 12:02

Gezien het toestel een week jong is kan het zijn dat de indicator nog niet helemaal gecalibreert is.

Na hoelang gaan het groene ledje branden? Het is namelijk zo dat de meeste telefoon 2.5 tot 3 uur moeten laden om vol te geraken.
Als het ledje bij jou na 1.5 uur alweer groen is, is het logischer wijs nog lang niet helemaal vol.
Dus ook al geeft hij 100% en groen ledje, gewoon die volle 3 uur aan de stekker laten. Dan ‘leert’ het toestel zijn werkelijk 100% toestand en zou het kunnen verbeteren.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

jjos

jjos

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2013
  • 11:59

hoi
bedankt voor je hulp ik zal het uitproberen en zal over een paar dagen ff laten weten of het werkt.
hij is inderdaad snel opgeladen 1,5 uur .

gr jos

jjos

jjos

• Lid sinds 07 juli 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 13 juli 2013
  • 07:45

Goede morgen
Het heeft niets geholpen een paar maal de telefoon 5 tot 6 uur opgeladen in standb.
Wel is de accu helemaal vol na 5 uur opladen maar als ik hem uittrek als lampje groen is dan is hij niet helemaal volgeladen.
Na 5 uur laden kan ik 3 uur gamen 2 uur surfen en dan nog 20 min bellen en wat whatsapp en heb dan ongeveer nog 55% volle accu.
Dat is wel goed zo maar beetje stoort het wel dat ik dus niet van het groen lampje kan uitgaan bij t opladen.
Graag hoor ik het als je nog iets weet wat ik kan uitproberen .
Bedankt voor je hulp
Gr Jos

DrHk

DrHk

• Lid sinds 31 augustus 2011
  • Berichten 37
  • Reputatie 0
  • 23 augustus 2013
  • 10:41

Bedankt voor jullie advies. Bij mij werkt het.
Dus: ledlampje op groen, maar oplaadstekker nog warm, dus hij laadt nog steeds op. Na half uur à 45 minuten extra wordt stekker koud. Nu is 100% vol pas echt vol.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.