Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

siram

  • Lid sinds 18 augustus 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • #1
  • 19 december 2011
  • 15:11

Ik heb nogal wat moeite gehad om mijnemail te kunnen istellen op de LifeTab. Daarom hierbij de juiste instellingen, voor de gebruikers, die hier ook de nodige problemen mee ondervinden:
Instellingen inkomende mail geeft weinig tot geen problemen. Mijn istellingen voor HCCNET bestaan uit:
Mijn gebruikersnaam, dit zonder de toevoeging @hccnet.nl.
Wachtwoord
Pop3server: pop.hccnet.nl
Beveiligingsrtype: Geen
Poort 110.

De problemen zitten bij de uitgaande e-meil. In mijn geval gebruik in een mobiele aansluiting van KPN of een WIFI via IPB van KPN.
SMTP-server: mail.kpnmail.nl
Beveiligingstype: Geen
Poort: 25
Dan moet het vinkje weggehaald worden voor: Aanmelden vereist. Bij volgend krijg je dan een foutmelding: Verificatietype niet ondersteund, enz.

De truuk is nu, dat je de velden onder de regel: Aanmelden verreist, helemaal leeg maakt. Hier staan namelijk standaard de inloggegevens voor de inkomende mail ingevuld, maar deze velden moeten beslist leeg zijn. Dus alles wissen.

Als je nu aanmelden verreist weghaald, zal de verbinding goed gaan.

Deze truuk zal voor alle email providers werken, omdat het bug in Android is.

Succes,
Jaap M.

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

redspider

  • Lid sinds 19 december 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • #2
  • 19 december 2011
  • 17:09

Jaap,

Bedankt voor je bericht !!!
Dit lost 3 dagen frustratie in 2 kliks op !!!

Thanks

grtn
w

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

margot62

  • Lid sinds 19 december 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #3
  • 19 december 2011
  • 21:33

helkaas bij mij lukt het niet. Wioe kan mij helpen? ik heb ziggo mail. als ik het vinkje weglaat bij uitgaande mail dan verdwijnen ook direct de lege velden dus de hierboven genoemde oplossing is er geen voor mij helaas

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

siram

  • Lid sinds 18 augustus 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • #4
  • 19 december 2011
  • 21:47

Vinkje niet weghalen en dan wel even naar beneden scrollen. Dan de velden leegmaken. Vinkje dan weer uitzetten, alhoewel het bij mij ook werkt met het vinkje aan.
Als de velden maar leeg zijn.

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

margot62

  • Lid sinds 19 december 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #5
  • 19 december 2011
  • 21:57

super bedankt! dit was inderrdaad de oplossing
margot

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

margot62

  • Lid sinds 19 december 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #6
  • 19 december 2011
  • 23:28

toch nog een vraagje. nu ben ik het email programma binnen en ik kan inkomende mails ontvangen. uitgaande mails kan ik echter niet verzenden. heeft iemand daar een oplossing voor?

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

siram

  • Lid sinds 18 augustus 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • #7
  • 20 december 2011
  • 10:01

Dat is afhankelijk van je internetprovider. Je moet het smtp adres van Ziggo invoeren.

- e-mailadres: vul hier het volledige e-mailadres in
- servertype voor inkomende e-mail: pop.ziggo.nl
- servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl

Zorg ervoor dat `aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie` niet aangevinkt staat.

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

margot62

  • Lid sinds 19 december 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • #8
  • 20 december 2011
  • 23:01

hoi lukt helaas niet het vinkje gaat vanzelf telkens weer aan .ik zet het uit en dan lukt de verbinding niet en als ik vervolgens kijk staat het vinkje weer aan

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

siram

  • Lid sinds 18 augustus 2011
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • #9
  • 21 december 2011
  • 09:10

Het vinkje staat bij mij ook weer aan, maar de velden zijn wel leeg. Dat is het belangrijkste.

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

reinier40

  • Lid sinds 23 december 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • #10
  • 23 december 2011
  • 21:45

Bedankt Jaap,

Na 10 dagen heb je een 71-jarige uit de problemen geholpen,wat Medion en Ziggo niet konden

Bewerkt (24 april 2013 13:55)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.