Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

hjk1956

• Lid sinds 12 december 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 14:30

Jack777;258353
Hallo Hans,
Ik heb 3 dingen van de site van Medion gedownload, die als “driver” aangegeven worden voor de tablet. Software is er niet. De drivers zijn: P9514_wpdmtp; rndis_driver;Usb-adb_driver. De eerst geeft alleen een map met informatie. De tweede ook. De derde heeft informatie, plus ddl bestanden, plus cat bestanden. Er is geen installatie programma bij. Ik ben een leek op dit gebied en krijg de pc nu nog steeds niet gekoppeld aan de tablet. Waar kan ik op de site van Medion vinden welke driver ik moet hebben, want ik denk dat ik de verkeerde dingen heb gedownload?? Groet

Hoi Jack777.

Je moet in ieder geval de onderste driver hebben.
Deze sla je op op je PC in een map. Ik weet neit meer zo uit mijn hoofd of je het programma moet uitpakken.

Als je de Lifatab verbindt zal het installatie programma opstarten, dan moet je zelf de map zoeken en de driver aanklikken.
En dan moet de rest vanzelf gaan..

nb.: dit geld dus in mijn geval voor een windows-XP omgeving.

Bewerkt (24 april 2013 14:03)

Jack777

• Lid sinds 23 december 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2012
  • 00:29

hjk1956;258407
Hoi Jack777.

Je moet in ieder geval de onderste driver hebben.
Deze sla je op op je PC in een map. Ik weet neit meer zo uit mijn hoofd of je het programma moet uitpakken.

Als je de Lifatab verbindt zal het installatie programma opstarten, dan moet je zelf de map zoeken en de driver aanklikken.
En dan moet de rest vanzelf gaan..

nb.: dit geld dus in mijn geval voor een windows-XP omgeving.

Hallo Hans,

Het lukt niet. Wanneer ik hardware aanklik in het configuratiescherm, het apparaat opzoek en de wizard hardware toevoegen krijg, staat daar "de stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd (Code 28). Bij de wizard updates voor hardware krijg ik 2 keuzemogelijkheden: 1. automatisch installeren; 2 . zelf kiezen. Kies ik voor de eerste optie dan krijg ik de mededeling: ‘de hardware is niet geïnstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden’. Kies ik voor de tweede optie en zoek ik de map op waar de eerder door mij aangegeven ‘driver’ zich bevindt, zoals jij voorstelde, dan krijg ik de mededeling: ‘op deze locatie bevinden zich geen informatiebestanden voor apparaten’. Ik heb dus kennelijk niet de juiste driver. Toch is dit de enige die ik bij Medion kan vinden. Ik snap er geen hout van! Wie o wie weet raad? Ik heb windows XP.

Bewerkt (24 april 2013 14:03)

Jack777

• Lid sinds 23 december 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 16 januari 2012
  • 10:59

Het is gelukt. Ik had per abuis “uitvoeren” aangeklikt i.p.v. ‘opslaan’ van de gegevens van Medion.
Voor wie ook problemen heeft, hier is de link naar de download: MEDION Nederland - Stuurprogramma
Maak een map aan op je pc. Download de stuurprogramma's (klik op “opslaan”). Sla de downloads op in je aangemaakte map. Sluit de tablet aan op de pc met de bijgeleverde usb kabel. Kijk dan in “deze computer”. Ga naar configuratiescherm. Klik op hardware, dan krijg je de Wizard hardware toevoegen. Je kiest ervoor om zelf de software op te zoeken. Kies de software die je zojuist gedownload hebt vanaf Medion uit je aangemaakte map. Dan moet het lukken. Bij mij krijg ik in ‘deze computer’ de tablet op 2 manieren te zien.
Bij "stations met verwisselbaar medium' als station G: en bij ‘overige’, als een afbeelding die lijkt op een mobiele telefoon. Wanneer ik die afbeelding aanklik krijg ik de gegevens te zien, die op de lifetab staan en kan ik gegevens uitwisselen.

Bewerkt (24 april 2013 14:04)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.