Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

pbecks1963

• Lid sinds 03 januari 2011
  • Berichten 932
  • Reputatie 0
  • 16 augustus 2014
  • 18:58

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er al een custom rom is voor de (MEDION) lifetab e10317/20 ? (ik heb gezocht op dit forum en xda maar nog niks gevonden..

Alvast bedankt voor je reactie…

ps: ik heb de tablet al geroot en de cpu al getweaked (ik vind de tablet niet echt super snel, vandaar ook dat ik een custom rom wil proberen) Zie ook: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2556528 voor het root-process.

Bewerkt (16 augustus 2014 20:30)

SGS3/SGS5plus/Tab4
fervent gebruiker van: Tasker & Kustom

pbecks1963

• Lid sinds 03 januari 2011
  • Berichten 932
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2014
  • 18:02

Hallo allemaal,

Na een hoop gezoek heb ik een site gevonden met de juiste cwm en rom voor mijn lifetab.

Zie: http://www.arctablet.com/blog/forum/crewrktablets-rk3188-entwicklung-customroms-development-croms/aldi-tab-medion-e10320/#p46719

Mijn tablet heeft geen last meer van vreemde lag-momenten, alles draait weer soepel!!

Groet: Patrick

ps: het is handig om te weten dat de Aldi Lifetab e10320 (Lenovo) een RK3188 (Rockchip) heeft.

Bewerkt (4 oktober 2014 18:10)

SGS3/SGS5plus/Tab4
fervent gebruiker van: Tasker & Kustom

Close_Up

• Lid sinds 25 mei 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2015
  • 15:08

Ik probeer hier ook een custom rom op de lifetab te krijgen. Want gewoon gebruik van deze tablet is niet werkbaar.

Het is perfect gelukt om te rooten, en arctools te installeren. Maar ik krijg het toestel niet opgestart in recovery. Bij het aanduiden in arctools om op te starten vanuit recovery wordt het toestel afgesloten en blijft het scherm dan gewoon zwart.

Zelfde effect trouwens bij het opstarten met powerknop en volume + .

Toevallig enig advies ?

Bewerkt (25 mei 2015 15:10)

jefruts

• Lid sinds 28 mei 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 28 mei 2015
  • 15:23

geachte lezer
heb een E 10316 lifetab van Medion is dit hezelfde als een 10317/10320 ? Graag zou ik deze rooten want de speed is niet zo fel.

De app voor SU staat er op en als deze start wordt er gezegd “er is geen SU Binairy geïnstalleerd”

Wat kan men verder nog doen?

jefruts

• Lid sinds 28 mei 2015
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 20 juni 2015
  • 10:42

Ik lees in Tabletmagazine

Als je een goedkope tablets van een B-merk koopt dan mag je er eigenlijk van uitgaan dat een update voor het besturingssysteem niet tot de mogelijkheden behoort. Deze fabrikanten hebben immers geen complete afdelingen die aan nieuwe versies van Android voor oudere apparaten werken en richting zich met name op nieuwe modellen. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen, bijvoorbeeld Medion. Het bedrijf komt namelijk met een update naar Android 4.4 KitKat voor verschillende tablets.

Medion, bekend van de tablets en andere computers die onder meer bij de Aldi in de schappen liggen, komt deze week in Duitsland met goed nieuws. Het bedrijf maakt namelijk bekend op korte termijn een Android 4.4 KitKat-update naar drie LifeTab tablets te willen uitrollen. Het gaat om de Medion LifeTab E7316, de LifeTab E10316 en de LifeTab E10320. Alle drie de modellen draaien momenteel op Android 4.2 Jelly Bean. Medion geeft daarnaast aan te onderzoeken of een dergelijke update ook mogelijk is voor de reeds gelanceerde LifeTab E7310 en E10310.

Lees meer over Android 4.4 KitKat en alle verbeteringen en nieuwe functies die met deze versie geïntroduceerd zijn.

Momenteel is nog niet duidelijk wanneer de updates precies uitgerold worden en hoe bezitters van de tablets deze update aangeboden krijgen. Het is in ieder geval goed om te zien dat ook de kleinere fabrikanten kopers van hun tablets niet in te steek laten en zo nu en dan updates

[size 32][/size]
Heeft er iemand een idee wanneer dit gaat gebeuren?[/
b]

Xeph20

• Lid sinds 05 september 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 september 2015
  • 05:47

Ik lees in Tabletmagazine Als je een goedkope tablets van een B-merk koopt dan mag je er eigenlijk van uitgaan dat een update voor het besturingssysteem niet tot de mogelijkheden behoort. Deze fabrikanten hebben immers geen complete afdelingen die aan nieuwe versies van Android voor oudere apparaten werken en richting zich met name op nieuwe modellen. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen, bijvoorbeeld Medion. Het bedrijf komt namelijk met een update naar Android 4.4 KitKat voor verschillende tablets. Medion, bekend van de tablets en andere computers die onder meer bij de Aldi in de schappen liggen, komt deze week in Duitsland met goed nieuws. Het bedrijf maakt namelijk bekend op korte termijn een Android 4.4 KitKat-update naar drie LifeTab tablets te willen uitrollen. Het gaat om de Medion LifeTab E7316, de LifeTab E10316 en de LifeTab E10320. Alle drie de modellen draaien momenteel op Android 4.2 Jelly Bean. Medion geeft daarnaast aan te onderzoeken of een dergelijke update ook mogelijk is voor de reeds gelanceerde LifeTab E7310 en E10310. Lees meer over Android 4.4 KitKat en alle verbeteringen en nieuwe functies die met deze versie geïntroduceerd zijn. Momenteel is nog niet duidelijk wanneer de updates precies uitgerold worden en hoe bezitters van de tablets deze update aangeboden krijgen. Het is in ieder geval goed om te zien dat ook de kleinere fabrikanten kopers van hun tablets niet in te steek laten en zo nu en dan updates [size 32][/size] Heeft er iemand een idee wanneer dit gaat gebeuren?[/b]

Dit vraag ik me al meer als een jaar af…
Medion software/firmware 0/10

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.