Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

pindakoek

• Lid sinds 16 maart 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2010
  • 15:49

Hallo allemaal,
Ik heb nu sinds één week de motorola milestone in bezit.
Ikzelf vind het een toptelefoon alleen ik zit met een echt heel vervelend probleem.
De telefoon reboot gemiddeld wel één keer in de 15 minuten.
Met Android 2.0.1 gebeurde dit elke 5 minuten als het niet korter was.
Nu heb ik gister Android 2.0 er weer opgezet en sindsdien reboot hij wel minder(alsnog om de 15 mins) maar alsnog is het zwaar irritant.
Dan start hij gewoon overnieuw op en als hij dan bij het motorola logo aankomt dan start hij ook weer 3 keer overnieuw op en dan na een minuut dan kan ik hem eigenlijk weer normaal gebruiken.
Het rebooten lijkt eerder te gebeuren als ik niks met de telefoon doe.
Als ik hem gebruik dan reboot hij zowat niet.
Ik hoop dat iemand weet wat hier aan de hand is.

Gegroet

Bewerkt (22 april 2013 12:19)

pindakoek

• Lid sinds 16 maart 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2010
  • 21:51

Ik heb het probleem volgens mij gevonden.
Ik had de milestone via internet besteld, ik heb er geen simkaart bij gekregen dus die heb ik toen gehaald bij de lokale t-mobile shop(ik had nog een orange simkaart).
Maar hij staat nu al 2,5 uur aan zonder uitval en zonder simkaart.
Weet iemand misschien of dit toeval was of dat de simkaart gewoon niet goed functioneerde?

Bewerkt (22 april 2013 12:19)

thommydz

• Lid sinds 21 april 2010
  • Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 27 april 2010
  • 11:26

Ik ben erg benieuwd of je op dit moment nog last hebt van het herstarten.

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en kan hierdoor eigenlijk mijn Milestone niet meer gebruiken. Ook heb ik de telefoon via internet besteld en dus gewoon mijn (Vodafone) sim kaart over gezet.

Alvast bedankt voor je reactie!

Bewerkt (22 april 2013 12:22)

Yvar

• Lid sinds 23 februari 2010
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 27 april 2010
  • 13:22

De oplossing is her en der te vinden op internet: een nieuwe sim-kaart plaatsen. Sommige sim-kaarten zijn te oud of vervuild, waardoor de Milestone kennelijk opnieuw wil starten. Ik heb T-mob kaartje van plm. een jaar oud en die doet het goed.

thommydz

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2010
  • 14:17

Hmm ik heb inmiddels een nieuwe simkaart maar het probleem blijft.

Zodra ik de Milestone gebruik valt hij binnen 5 minuten weg. Hij doet dan een soort halve restart. Ik hoef geen pincode in te toetsen. Vanaf dat moment blijft hij zo'n half uur lang elke minuut herstarten zonder dat ik iets doe. Na dat half uur kan ik de telefoon weer zo'n 5 minuten gebruiken.

Ik heb inmiddels zo'n beetje alles geprobeerd. Telefoon volledig gereset, nieuwe simkaart, SD kaart verwijderd (dit leek te werken, telefoon hielt het toen een kwartier vol maar ging toch weer herstarten) maar niks lijkt te helpen.

Ik ga denk ik vandaag maar eens bellen met de klantenservice.

Is er hier misschien nog iemand die enige idee heeft hoe dit opgelost kan worden?

mayorander

• Lid sinds 08 oktober 2009
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2010
  • 16:20

hmmm en je knalt er niet meteen software op? Of zet je een backup terug?

Bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, doe je dan ook je cache wissen? Alvorens de factory reset uit te voeren?

thommydz

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 3 mei 2010
  • 16:26

Ik heb de cache nog nooit gewist (eigenlijk nooit aan gedacht)

Na de fabrieksreset installeerde ik wel meteen een aantal dingen, dit ook om uit te testen of het probleem verholpen was. Na een kwartiertje ging het dan weer fout. Ik heb in totaal 2x een fabrieksreset gedaan.

Is het zinvol om nogmaals een fabrieksreset te doen, niet meteen programma's installeren en de cache te wissen?

Bedankt voor je reactie!

DidiLotr

• Lid sinds 11 oktober 2009
  • Berichten 97
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 12:58

Ik had dat een tijdje geleden ook, alleen weet ik niet meer of het met mn milestone was of htc hero. Maar toen hielp bij mij gewoon het terug zetten naar fabrieksinstellingen volgensmij.
Succes in ieder geval

thommydz

• Berichten 11
  • Reputatie 0
  • 4 mei 2010
  • 16:16

Ik heb inmiddels ook reactie van de klantenservice van Motorola:

Thank you for contacting Motorola.

With regards to your recent inquiry, we kindly advise you to perform software update ( Android 2.1 ) on your phone.

Remember to have a full battery when you start the update. To initiate it, go to:

Menu > Settings > About Phone > System updates.

Ik hoop natuurlijk dat dat de oplossing is alleen heb ik duidelijk in mijn mail geschreven dat ik een UK Milestone heb. Voor die is de 2.1 update nog niet uit en als ik dus sytem updates check zegt de telefoon dan ook dat hij up to date is. Beetje suf van Motorola.

Ik zit nu te twijfelen om handmatig te updaten naar 2.1. Ik weet alleen niet of ik daarmee me garantie kan verspelen. Als het een hardware probleem blijkt te zijn zal ik hem toch echt moeten opsturen en laten maken.

milestoneuser

• Lid sinds 17 mei 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0

Ik heb hetzelfde probleem. Een kleine week geleden de nieuwe Android update 2.1 geïnstalleerd, sindsdien reboot mijn telefoon non-stop op willekeurige momenten. Dit gebeurt zowel tijdens gebruik, smsjes typen etc als in stand-by mode. Bij de vorige versie had ik daar absoluut geen last van.

Bewerkt (22 april 2013 12:23)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.