Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 1 april 2010
  • 01:19

Beste Mensen,

Ik stoor me zo erg aan de nieuwe firmware van Motorola ik kan er niks aan doen. Ik ben niet de enige die klaagt over bugs in de nieuwe firmware 2.1. Bugs die ik nu van verschillende mensen gehoord hebt.

1. Telefoon gaat niet laden, dit gebeurd pas na een reboot.
2. Touchscreen problemen, heb al vaker gehad dat als je iets wil aanklikken dat het scherm spontaan een stukje gaat scrollen, en als je wilt scrollen iets meteen aangeklikt wordt. Gebeurt niet vaak, maar het gebeurd wel en bij software 2.0.1. nergens last van.
3. Muziek begint meteen te spelen bij het aanklikken van de music player
4. Nederlandse taal is geen gezicht en zit vol met spelfouten en rare zinnen.

uitzetten van de telefoon duurt veel langer. laden duurt ook opeens langer.

Dit vond ik al een grootte teleurstelling maar het wordt nog erger:

Ik heb weken uit zitten kijken naar deze grootte update van 2.1. ik had minst verwacht dat we hetzelfde zouden krijgen als de Nexus one en zelfs meer.

Eindelijk is dan de grootte dag daar en wat krijgen we?

# Live wallpaper support (oké dat is inderdaad aardig ,maar waar zijn alle mooie wallpapers die standaard in 2.1. zitten?)
# Configurable multi home screen panels (up to 9 screens) (Mooie toevoeging maar de manier waarop het wordt weergegeven met een lelijk rood bolletje slaat echt nergens op en met dat vieze grijze hok erom heen.)
# Voice Dialer app (English for HK) (Hebben wij dus niks aan.)
# Motorola Camera app (dit is inderdaad een flinke verbetering het werkt veel sneller en foto's zijn beter geworden.)
# Facebook app (Kun je ook los downloaden en waar is twitter?)
# HelpCenter app (heb je echt 0,0 aan is gewoon een snelkoppeling naar een webpagina)
# Quickoffice app (viewer only) (kun je ook los downloaden en kan je ook nog eens iets bewerken.)
# Moto Car Home app (ik heb zelf de auto houder, wat is dit een lelijke interface zeg en je kunt er echt helemaal niks mee, niet eens een link naar motonav die ik toch al niet gebruikte.)
# Additional languages support (Dutch, Portuguese, Greek, Polish, Turkish) (vertaal dan wel goed)

Al deze nieuwe features vond ik erg tegenvallen, wat een sombere update en dat terwijl ik er zo naar had uitgekeken. jammer motorola.

Ik mis nog zoveel uit 2.1.

# waar zijn alle mooie standaard wallpapers van 2.1. en waarom die lelijke motorola wallpapers alleen? laat dan gewoon ook alle standaard wallpapers van android staan.
# Waar is het nieuwe icon voor het menu? waarom nog steeds dat antieke upsliden van het menu? en waarom geen 3D menu zoals de Nexus one?
# Waar is de 3D gallery? waarom nog steeds dat oude? waar is de verbeterde muziek speler die standaard in android 2.1 zit?
# waar is de nieuwe nieuws en weer widget zoals op de Nexus?
# waarom is de dock clock geheel verziekt?

Ik kan zo nog wel even doorgaan. ik begon zelfs te twijfelen of we hier niet met een test build te maken hadden maar het blijkt toch echt dat build SHOLS_U2_02.31.0 de versie is die op alle NL toestellen komt te staan.

Omdat ik de bugs een beetje zat was van 2.1 en ik echt teleurgesteld was in de nieuwe features en dingen die opeens verpest zijn, heb ik weer mooi mijn Nexus rom erop gezet.

Eerder liet ik al weten via een howto hoe je je Milestone kon omtoveren met alle features van de Nexus one, ik ben zelf wel een fan van deze interface omdat ik zelf niet hou van HTC sense aanpassingen etc.

Ik ben nu zelf weer terug gegaan om deze Nexus style rom (die ook 2.1. is) Maar heb wel de nieuwe motorola camera app meegenomen omdat ik deze wel beter vindt dan de vorige en vooral veel sneller, dit komt omdat je nu ook full screen hebt en je nu geen rand meer erom ziet in een mooi grijs lijstje wat zorgt voor vertraging, en ook de nieuwe functies zijn goed zoals de scenes en modus die je nu kunt kiezen en de keuze voor de led te laten branden bij het filmen dus ik heb deze nieuwe camera functie meegenomen in mijn Nexus rom aanpassing.

Om het voor jullie en de mensen die dat willen makkelijk te maken heb ik al een bundel gemaakt met deze camera al erin, deze kun je hier downloaden:

http://www.zenid.net/android/Nexus1_2_2_met_motocamera.zip

Het updaten werkt precies zo zoals hier staat beschreven.

Howto: Motorola Milestone updaten naar Android 2.1 (Nexus One style) | Androidworld

Wat wel belangrijk is om te weten is dat je MOET upgraden vanaf firmware 2.0.1 dit heeft te maken met het feit dat je toestel meteen geroot zal worden als je de update gaat uitvoeren en dat rooten kan alleen vanaf 2.0.1.

Ik zal hier nogmaals een korte en duidelijk omschrijving geven van de stappen die je moet doen, dit doe ik tevens omdat op mijn artikel nogal wat mensen last hadden dat google maps weg was, dat programma's sluiten met force close, en traag werkende toestellen, dit kan kloppen omdat een factory reset en een reset van het cache MOET gebeuren, in mijn artikel heb ik laten weten dat je de update toen kon doen zonder verlies van gegevens maar daar komen juist deze problemen van ik heb dat zelf ook gehad met de update naar 2.1 dat alles een force close ging doen, maar naar een factory reset is dat weg alleen op nieuwe motorola 2.1. firmware bleef nu.nl force closen weer een reden om van deze firmware af te stappen.

Oké dit is wat je moet gaan doen.

Voor de mensen die al 2.1. erop hebben staan en net als mij terug willen die moeten het volgende doen:

1. Download en installeer http://www.zenid.net/android/Motorola_Software_Update.exe deze heb je nodig voor motoconnect.

2. download deze versie van RSD LITE http://www.zenid.net/android/RSDLite_4.5.3.zip Geen andere versie zoals 4.6.0 nemen.

3. Download hier de officiële rom van motorola 2.0.1 UK: http://www.zenid.net/android/SHOLS_U2_01.14.0_UCASHLSEMEAB1B803F.0R_USASHLS00RTGB_P019_A016_HWp2a_Service1FF.rar

4. zet je telefoon uit. zet je telefoon aan door op power te drukken maar houd ook meteen bij het indrukken van de power de omhoog button van je D-pad in. Je komt dan meteen in een boot menu.

5. sluit je telefoon aan op je computer, en start RSD Lite, pak het .rar bestand uit en open het bestand in RSD en klik op start.

6. als je alles gedaan heb en je telefoon is opgestart met rom 2.0.1 dan zet je je telefoon weer uit.

..:: hier beginnen als je al 2.0.1. op je toestel heb en nog geen update naar 2.1 had gedaan ::..

7. haal je sd kaart eruit, en download: http://www.zenid.net/android/Nexus1_2_2_met_motocamera.zip

8. pak het bestand uit en kopieer de update.zip en de map die erbij staat naar je SD kaart.

9. doe je kaartje weer in je telefoon en zet hem aan maar hou nu de camera knop ingedrukt en wacht tot je een gevaren driehoek ziet. Houd nu de volume omhoog knop ingedrukt terwijl je eenmaal op de camera knop drukt, je krijgt dan een blauw menu met keuzes

10. kies: Wipe cache partition om je toestel weer wat sneller te maken.

11. Kies: Wipe data/factory reset

12. Kies nu: Apply sdcard:update.zip

13. kies dan: Kies nu: Reboot system now.

Nu heb je alle features van de Nexus one met wel 3D menu en nieuw menu flipup en mooie animatie bij de aantal home schermen en je kunt zelfs een overzicht van alle 5 schermen bekijken door de … onder ingedrukt te houden, live wallapers, alle voice zoek functies, 3D gallery, de nieuwe weer en nieuws widget.

• Android 2.1.
  • Engelstalig, geen Duits of Chinees.
  • 3D Gallery.
  • Homescreen met 5 bladen en nieuw 3D menu style.
  • Nieuwe beltonen.
  • Live wallpapers en nieuwe standaard wallpapers.
  • Multi-touch.
  • Verbeterde muziekspeler met coverflow.
  • Standaard Google Maps Navigatie.
  • Nieuwe widget zoals weather en news.
  • En nog veel en veel meer.
Deze rom is weer afkomstig van de Pulsar rom en zal nog veel verde worden uitgewerkt.

en dan heb je nu dus ook de geheel nieuwe camera software van Motorola erin zitten dus nu heb je wel alle features en mogelijkheden van 2.1.

Ik wil nogmaals benadrukken dat deze aangepaste versie van Pulsar nog volop in ontwikkeling is en dat er binnenkort een nieuwe versie uitkomt met o.a.

* Veel bugs zijn verholpen (bijvoorbeeld video-bug)
* Graphical User Interface re-
* Soepeler scroll
* Voeg de gewijzigde HelixLaunchers
* Muziekspeler verbetert

Bewerkt (22 april 2013 12:19)

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 1 april 2010
  • 11:24

Goolge maps zit er standaard niet meer in, deze heb ik eruit gehaald omdat de versie die ingebakken zit met geactiveerde navigatie niet meer geupdate kan worden via de market place en je dan dus vastzit aan een oude versie. daarom heb ik hem nu uit de package gelaten zodat je hem zelf schoon kan installeren via de marketplace. Wil je toch graag de navigatie functie? dan kun je hier de BRUT6 versie downloaden en naast je standaard maps gewoon erbij installeren: http://www.zenid.net/android/maps4.1.0.4126-brut6.apk deze link openen direct op je telefoon dan wordt het bestand automatisch gedownload en kun je het meteen installeren door het aan te klikken als het klaar is.

Bewerkt (22 april 2013 12:20)

mayorander

• Lid sinds 08 oktober 2009
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 1 april 2010
  • 12:28

Is eigenlijk op die pulsar rom de active sync correct? Op de moto 2.0.1 versie deed alles het prima inclusief agenda, maar sinds de 2.1 is exchange niet meer goed werkend te krijgen

zenilygy

• Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 1 april 2010
  • 13:43

Ik durf dat niet zo 123 te zeggen ik maak er zelf geen gebruik van en heb het ook nog niet getest, maar ik kan het wel indien het ontbreekt voor je inbakken in de volgende versie.

mayorander

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 1 april 2010
  • 15:15

Als dat kan zou het helemaal top zijn (Y)

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 1 april 2010
  • 19:45

zenilygy;16514
<knip>Wil je toch graag de navigatie functie? dan kun je hier de BRUT6 versie downloaden en naast je standaard maps gewoon erbij installeren: http://www.zenid.net/android/maps4.1.0.4126-brut6.apk deze link openen direct op je telefoon dan wordt het bestand automatisch gedownload en kun je het meteen installeren door het aan te klikken als het klaar is.<knip>

Bedankt voor deze link. Cool!

Groeten…

mayorander

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 2 april 2010
  • 11:53

Ah, die heb ik ook even geïnstalleerd

Dennis

• Lid sinds 17 januari 2009
  • Berichten 457
  • Reputatie 0
  • 2 april 2010
  • 11:55

Ga je procedure volgen en laat je weten hoe het gaat, hij is wel 2.1?

mayorander

• Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 2 april 2010
  • 12:22

zenilygy, je hoeft het niet meer speciaal voor me i te bakken. Heb Touchdown gekocht, die werkt sowieso al lekkerder en heeft een vette widget.

thnx!

En ik ben nu je nexus rom aan t installeren.

mayorander

• Berichten 19
  • Reputatie 0

Alles werkt prima, maar ik vond de moto versie wel wat sneller werken ….

Maar ziet er wel top uit zeg

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.