Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

steven.android

• Lid sinds 04 juni 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 20 april 2010
  • 18:13

Hallo!

Ik heb sinds ‘n weekje of 2 de Motorola Milestone in m’n bezit (hiervoor G1, Hero, Legend). Hoewel de processor sneller hoort te zijn, en ik op bepaalde momenten ook écht ‘n verschil merk, vind ik ’m op de een of andere manier minder snel/gepolijst aanvoelen dan de hiervoor genoemde toestellen (vooral de Legend). Tussen homescreens swipen, het aanroepen van menu's gaat af en toe wat traag/lomp… Hebben meer mensen deze ervaring? Ook de update naar 2.1 maakt het niet echt beter…

Bewerkt (22 april 2013 12:21)

Bengalus

• Lid sinds 31 januari 2010
  • Berichten 230
  • Reputatie 0
  • 20 april 2010
  • 19:56

Volgens mij heeft de Legend een snellere processor…een van de opmerkingen die ik las over de Milestone was dat de processorkeuze een matige was..dus..
Ik ben zelf ook niet onder de indruk van de snelheid van mijn Milestone..

steven.android

• Lid sinds 04 juni 2009
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 20 april 2010
  • 20:51

Nja, ik heb met zowel ‘n iPhone 3GS en ’n Palm Pre gespeeld, en ik ben ervan overtuigd dat ‘t niet de capaciteit van de processor is eigenlijk, beide voelen aanzienlijk sneller aan dan m’n Milestonetje .

nin2thevoid

• Lid sinds 28 april 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 28 april 2010
  • 12:21

De Milestone heeft een ARM Cortex A8 600 MHz processor die gedownclocked is naar 550MHz. Dat wil zeggen dat ie nagenoeg dezelfde snelheid heeft als de processor van de 3GS en de Pre. De reden achter de lichte downclock is mij niet bekend.

Wel herken ik precies wat je zegt. Dit ligt niet aan de hardware, maar aan de software. De stock home screen/app drawer lopen gewoon niet helemaal vloeiend. De Legend en Hero hebben beiden een langzamere Qualcomm processor (ondanks vrijwel gelijk aantal MHz) maar ook een aanzienlijk lagere resolutie waardoor veel minder processor kracht vereist is. Vergeet niet dat de resolutie van de Milestone 480 x 854 is, een heel groot oppervlak om steeds te herberekenen.

Maar zoals gezegd, het ligt toch aan de software. Ik gebruik uitsluitend Home ++ Beta als home replacement en vind deze na alles geprobeerd te hebben de allerbeste. Waarom? Hij scrollt 100% vloeiend, ongeacht aantal schermen terwijl hij zelfs geanimeerde widgets ondersteunt. Ook zit er onder in beeld een ‘power strip’ met daarop icoontjes om te bellen, je browser te openen, tasks te killen en eigenlijk alles wat je er verder in wilt hebben. Zo hoef je niet aparte iconen op je homescreen te zetten om alleen maar te kunnen bellen etc.

Ook werkt het scrollen an sich beter, zit niet zo een rare hapering in en is gewoon lekker responsief/vloeiend.

Bovenop dat alles is het de meest lichtgewicht, no-nonsense home replacement (je hebt dan ook geen themes). En is gratis.

Het vreemdste is dat deze gebaseerd is op de code van de home van Google/Android zelf. Goeie developer dus.

Bewerkt (22 april 2013 12:22)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.