Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Harrie12

• Lid sinds 15 augustus 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 augustus 2015
  • 19:18

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Motorola Moto G 2nd generation.
Werkt goed, totdat op een gegeven moment een melding komt: "Sd kaart onverwachts verwijderd".
Gegevens op het kaartje zijn dan niet meer te zien. Dit gebeurde zomaar ineens.

Van alles geprobeerd, schoon blazen, sd kaart in ander toestel (werkt overigens wel goed).
Ik heb android 5.0.2.
Het ligt 100% niet aan het kaartje, maar aan de telefoon.

Iemand enig idee wat ik moet doen?
Vriendelijke groeten,

Harrie

Thijsje

• Lid sinds 12 september 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 september 2015
  • 15:03

Hoi harrie
Ik heb precies hetzelfde toestel en precies hetzelfde probleem.
Als iemand iets weet of een oplossing heeft geef het even aan ons beide door.
Alvast bedankt
Thijs

hexed

• Lid sinds 15 oktober 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 oktober 2015
  • 10:53

hoi Harrie en thijs

eerst even een tijdelijke oplossing, doe je sd kaart in een reader en kopieer de inhoud naar je pc (bij mij) kopieert dan een bestand niet, gooi dit bestand van je sd, en je sd zou het weer moeten doen (dit bestand kan alles zijn(app, liedje, zelf gemaakte foto b.v.)

ook heb ik telefonisch contact met Ronald van "Motorola customer support Nederland" deze zegt dat het komt omdat er app op je sd staan. daar is de sd kaart niet voor gemaakt, apps moeten op de phone staan. de sd is voor muziek fotos en bestanden. de optie verplaatsen naar sd zou volgens hem niet moeten bestaan maar dat is de fout van de app ontwikkelaars, hier kan motorola niets aan doen.
(en nee ik ben het hier niet mee eens )

als iemand een oplossing heeft (dus niet verplaats alle apps naar telefoon) hoor ik het graag

hexed

mercvrivs

• Lid sinds 22 december 2013
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2015
  • 11:05

Het probleem van deze melding ligt aan het type sd kaart wat je hebt.Klasse 10 sd kaarten zijn niet geschikt voor mobiele telefoons.
Beter is om een klasse 4 te kopen.Oudere type telefoons kunnen wel(gek genoeg) met klasse 10 sd kaarten overweg overigens.
Dit heeft te maken met de striktere timeout requests die nieuwere type telefoons hebben.Alle andere oplossingen zoals kaart formatteren en terugzetten helpen niet.Dus koop een andere sd kaart (klasse 4 of 6)Ikzelf ondervindt dezelfde problemen met een Galaxy S5 neo,dus de melding is niet merkgebonden.Met mijn S4 mini ondervond ik nooit problemen met dezelfde kaart…
——————————————————————-
Re: 32GB Class 10 Micro SD card - unexpectedly removed in Android [ Edited ]
Options
‎04-30-2013 10:36 AM - edited ‎04-30-2013 10:40 AM

Guys, it's not the card - it's the Class 10 rating. You want a Class 2 or Class 4, but nothing higher than 4. You don't want high read/write speeds, you want high Random Access response times.

Class 10 = High Write/Read, Very Low Random Access response times.
Class 2 = Low Read/Write, Very High Random Access response times.

It's a give or take, but not both. You don't want high read/write speeds on sdcards, they are all very slow anyways.

Class 10 cards are for digital cameras that has 10 to 20 MB of data to write as fast as it can. They are not for mobile devices.

All mobile devices (Windows Mobile, Windows Phone 7 (my personal hacks), multiple Androids, etc) all have built-in "timeouts" for request queues when reading/writing to a device (e.g. sdcard). This is because mobile devices are synchronous, with only a single device able to read or write bits at a time. Eveyrthing goes into a "queue" waiting to read/write, and everything has a timeout in that queue.

I had all sorts of issues with Windows Mobile and Android phones in the past, but they still worked mostly. Until I got my Windows Phone 7 two years ago and immediately opened my HTC Arrive to replace the 16 GB Class 2 card with a 32 GB Class 10. Immediate crashes, reboots, etc followed. Returned the card, got a new one, same thing.

As it turns out, a local Microsoft rep told me the secret: Windows Phone 7 operating system has "stricter timeouts" for the storage queue (read/writing). They require extremely low Random Access times to shave 50% or more "milliseconds" from the response of WP7's GUI. That's what makes WP7 so "snappy" with instant touches.

That made perfect sense! I since purchased a SanDisk Class 2, stuck it into my HTC Arrive, and had zero problems. The device was rock solid, and very very fast. I have since purchased Class 2 and Class 4.

The problems that Microsoft had with the first batches of WP7 devices was that no one could produce an SDCard with a low-enough response times. SanDisk was sold out of the Class 2/4 16GB sdcard cards for 3 months, which delayed a large amount of WP7 phones from being shipped.

Just want to reiterrate that I have since purchase 6 or 7 Class 2 and 4 cards rangomg from 16 GB to 64 GB, and they have all worked flawlessly for my devices and all friends' devices that asked me which card to get, including on friend with a Galaxy Note 2 and a 32GB Class 2 card.

Bewerkt (22 oktober 2015 12:07)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.