Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

appelsab

• Lid sinds 11 oktober 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2015
  • 14:24

Hallo allemaal,

Sinds ongeveer een maand heb ik de Motorola Moto G 3rd gen (Android 5.1.1). Fijn ding, maar sinds kort heb ik enorm last van pop ups. Deze krijg ik voornamelijk bij het opstarten van Whatsapp, maar ook af en toe bij Facebook of zelfs uit het niets. Het zijn dan pop-ups van advertenties of de play-store, waar dan een of andere app aanbevolen wordt. Ik heb ooit twee spelletjes geïnstalleerd (Minesweeper Classic en Snake '97 retro telefoon game) waarvan ik vermoed dat ze hier het e.e.a. mee te maken zouden kunnen hebben (rond dezelfde tijd dit probleem gekregen, beide apps met heel veel ads). Inmiddels heb ik ze al weer verwijderd. Virusscanner (Avast Mobile) geeft ook niks aan. Verder ook geen 'rare' websites bezocht o.i.d.

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem??

Groeten,
Sabine

Bijlage:

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • Admin Admin
  • 11 oktober 2015
  • 14:44

Krijg je deze advertenties als notificatie of wordt de browser zomaar opgestart? Als je ze als notificatie krijgt, dan kun je lang op de notificatie drukken en dan op de info-knop drukken. Je kunt dan zien welke app verantwoordelijk is voor de notificatie.

appelsab

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2015
  • 15:48

De browser wordt zomaar opgestart, dus ik krijg alleen een webpagina te zien…

Sander

• Berichten 424
  • Reputatie 30
  • Admin Admin
  • 11 oktober 2015
  • 15:58

Heb je al gekeken bij de op jouw toestel geïnstalleerde applicaties? Als je op het tabblad 'Gedownload' kijkt, staan daar dan apps tussen die je wellicht niet helemaal vertrouwt?

appelsab

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2015
  • 16:09

Ook niet. De apps die ik niet vertrouwde heb ik verwijderd, de andere apps vertrouw ik. Deze gaven namelijk op mijn vorige telefoon (Samsung Trend Plus) ook geen problemen, of ze zijn na het verschijnen van de pop ups geïnstalleerd.

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 11 oktober 2015
  • 16:21

Je hebt er ook niet toevallig gekraakte, gratis betaalde, apps op staan die je wel vertrouwt?

Bewerkt (11 oktober 2015 16:21)

appelsab

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2015
  • 17:04

Oei, goede vraag. Ik heb er al twee virusscanners overheen laten gaan, maar die geven allebei niks aan. Ik zou dus zeggen van niet?
Deze ad krijg ik trouwens ook regelmatig, en hij gaat dan vervolgens door naar een site van Zalinco. Misschien dat daar iemand iets mee kan? Ik zou het namelijk echt niet weten…

Bijlage:

Sander

• Berichten 424
  • Reputatie 30
  • Admin Admin
  • 11 oktober 2015
  • 22:28

Zou je eens kunnen kijken of bij je overige verbindingsinstellingen een VPN ingeschakeld staat of bij je WiFi- of dataverbinding een proxyserver? Misschien dat zich daar adware of malware genesteld heeft.

appelsab

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2015
  • 11:13

Als ik VPN aantik, zie ik niks. Maar ik zie nergens iets over een proxyserver bij mijn WiFi- of data instellingen?

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 12 oktober 2015
  • 12:39

Pop ups uit het niets ?
het kan ook zijn dat je bv een clock hebt geinstalleerd en die veroorzaakt om de zoveel tijd een popup.
Of je virusscanner. In ieder geval een app die op de achtergrond blijft draaien.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.