Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Halenaar

• Lid sinds 19 april 2016
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 19 april 2016
  • 02:42

Hallo,

Ik heb de 2de generatie van de Motorola Moto G, en sinds kort heb ik ook de grote Android update geïnstalleerd. Nu heb ik echter wat problemen die ik daarvoor niet had.

- Ik kon vroeger op mijn laptop heel gemakkelijk muziek plaatsen op mijn Moto. Simpelweg kabel insteken, smartphone selecteren en muziekmap selecteren. Dan nog wat simpel kopiëren, en ik had een heleboel nieuwe muziek. Nu kan ik echter alleen maar mijn smartphone selecteren op mijn laptop, maar dan volgt het grote niets. Ik heb dan gewoon een leeg scherm, zonder de maps (afbeeldingen, muziek, …) van vroeger. Muziek kopiëren gaat helemaal niet meer.

- De vernieuwde opslagruimte is effenaf een ramp voor mij. Vroeger kon ik nog kiezen welke app's ik op mijn SD kaart kon plaatsen, nu is dat totaal niet meer het geval. Een paar app's staan automatisch op mijn SD card, maar voor de update stond er veel meer op en kon ik ook veel meer selecteren. Hierdoor heb ik momenteel het probleem dat mijn intern geheugen overvol zit, waardoor hij natuurlijk traag word en geen updates meer kan installeren wegens onvoldoende ruimte.  

Zelf ken ik niet veel af van deze materie, ik hoop dus dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 19 april 2016
  • 17:39

ik heb geen moto g maar misschien heb je iets aan het onderste.

terwijl je toestel aangesloten is op je pc swipe met twee vingers de notifiecatiebalk naar benden, kun je daar ook niets selecteren bijv bestands overdacht/foto overdracht/usb enz enz..

je zou ook nog usb foutopsporing aan kunnen zetten (zie filmpje) en proberen of je nu wel muziek kunt kopiëren.

hoe je apps naar de sd kaart kunt verplaatsen bekijk daarvoor het andere filmpje.

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 20 april 2016
  • 14:28

welke versie staat er nu op ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 21 april 2016
  • 11:39

@halenaar Is het inmiddels gelukt? en ik ging er maar vanuit dat je de laatste update Marshmallow op je toestel hebt staan.

Halenaar

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2016
  • 15:18

Hallo iedereen

Sorry dat ik zo laat reageer, had het wat druk, maar jullie zijn al bedankt voor de hulp!De 2de tip kende ik al, maar ik kan bizar weinig app's op mijn sd kaart zetten. Ik heb wel meteen de eerste tip van gizmobinky uitgeprobeerd, maar dit hielp amper. Nu kreeg ik wel 2 mappen te zien, die van het intern geheugen en de sd kaart. De map van de sd kaart is echter volledig leeg.

Nu heb ik sd kaart uit mijn moto gehaald, en rechtstreeks in mijn laptop gestoken. Daar staan dan wel al mijn bestanden (foto's, muziek, ..) op, en kan ik er ook terug muziek opzetten. Maar dit is natuurlijk ontzettend omslachtig, en dit verhelpt mijn probleem van het overvol intern geheugen niet.

Nu heb ik dit gevonden bij de instelling 'opslag en usb'. Zou ik mijn sd kaart dan moeten formatteren als draagbare opslag of als interne opslag? Of zou ik niks moeten doen?

Hier wat screenshots:

Halenaar

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 1 mei 2016
  • 15:21

Ook kan ik geen backup meer maken van mijn berichten terwijl dit vroeger perfect ging, maar dit zal er ook wel bij te maken hebben zeker. Ik heb hier ook screenshots van gemaakt:

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.