Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

stilleglimlach

• Lid sinds 28 juni 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 28 juli 2016
  • 14:42

Ik heb sinds een maand ongeveer een Moto G, 3e generatie, draait op Android 6.0. Ik heb het interne geheugen uitgebreid met een Class 10 SD kaart van 32GB. Ik heb ondertussen redelijk wat problemen met de gsm, al veel over opgezocht maar niet meteen een oplossing gevonden.

Ik heb de SD kaart geformatteerd als intern geheugen (dus niet als draagbaar). Elke dag nadat ik mijn gsm al een tijdje aan het gebruiken ben, beginnen verschillende apps (die op de SD kaart staan) het af te weten. Ik krijg dan een kadertje waarin staat '(naam app) is gestopt.' En dan kan ik tikken op 'melden' of 'ok'. Ik heb al geprobeerd om de cache ed. van de apps in kwestie te legen, maar dit helpt niet. Om dit opgelost te krijgen moet ik mijn gsm dus opnieuw opstarten.

Bijna elke keer als ik mijn smartphone opnieuw opstart herkent hij in eerste instantie mijn SD kaart niet. Hierdoor verdwijnen dus alle apps die op de SD kaart staan van mijn bureaublad. Als ik geluk heb herkent mijn gsm de SD kaart na enkele minuten, en dan kan ik weer opnieuw beginnen met apps naar mijn bureaublad te slepen.

Verder heeft mijn gsm in de afgelopen maand ook al ineens enkele apps van mijn telefoon gegooid. Ik moet deze dan volledig opnieuw downloaden en installeren via de app store. Behalve apps die van mijn telefoon gegooid zijn, zijn ook apps die erop zijn blijven staan af en toe gereset. Zodat ik bij het opstarten bvb. opnieuw de begin tutorial krijg van een app, of me opnieuw moet inloggen, opnieuw toestemmingen in mijn gsm moet aanzetten, opnieuw instellingen wat betreft app meldingen moet aanpassen, ook highscores van spelletjes verdwijnen regelmatig.

Tenslotte kan ik ook de Facebook app niet installeren. Ik heb dit al verschillende keren geprobeerd sinds ik de gsm heb, maar na het downloaden van de Facebook app blijft hij hangen op installeren, en na een tijdje schakelt mijn gsm zich automatisch uit. Bij het heropstarten lijkt er niets gebeurd te zijn met de Facebook app. Ook bij het installeren van andere apps krijg ik regelmatig foutmeldingen. De foutmeldingen zijn niet steeds dezelfde. Ik heb de foutcodes al afzonderlijk opgezocht maar de oplossingen per foutcode lijken de problemen niet op te lossen.

Zijn er nog mensen die deze problemen hebben? Ligt dit specifiek aan mijn toestel, dus zou het nut hebben om het om te wisselen bij de winkel? Ligt het aan de Android versie? Aan de klasse van SD kaart? …

BredaB

• Lid sinds 10 november 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 10 november 2016
  • 18:03

Hier identiek probleem. Heb jij toevallig al een oplossing gevonden?

grtz
BredaB

stilleglimlach

• Lid sinds 28 juni 2013
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 november 2016
  • 20:29

Hier identiek probleem. Heb jij toevallig al een oplossing gevonden? grtz BredaB
Neen helaas niet. Ik heb m'n telefoon eens volledig gereset, maar bleef hetzelfde probleem hebben. Uiteindelijk heb ik dan maar mijn SD-kaart geformatteerd als draagbaar geheugen. Nu heb ik die problemen dus niet, maar nu is mijn telefoongeheugen continue vol omdat ik geen apps op SD-kaart kan zetten

Dus ik hoop ook nog steeds op een oplossing.

BredaB

• Lid sinds 10 november 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 november 2016
  • 10:50

Ik heb hier mijn 64Gb klasse 10 kaartje ondertussen vervangen door een klasse 2 kaartje en tot nu toe gaat het goed…. (afkloppen). Ik heb ergens gelezen dat het te maken heeft met responssnelheden van deze klasse kaartjes. Die liggen te hoog voor deze telefoons, vandaar terug naar een ouder trager ontwerp. In snelheid van werken merk ik overigens geen verschil
Ik ben alleen wel wat data en apps kwijt nu, maar dat is geen al te grote ramp

erwin79

• Lid sinds 11 maart 2017
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 maart 2017
  • 10:52

Bij mij een soortgelijk probleem met de G4 en een 64 gb sd klasse 10 kaart van Lexar.

De kaart heb ik ook als intern geformatteerd

Voor mijn update naar android 7 gingen sommige apps er nu en dan even uit maar nog nooit problemen met het verlies van data.

Helaas na de update gisteravond naar android 7 kan mij telefoon de sd kaart niet meer zien en ook de data (foto's van de kleine ) is niet meer terug te vinden.

Ik heb al meerdere recovery pakketten uitgeprobeerd maar vanwege de interne formatting komen die niet bij mijn sd kaart.

Eigenlijk is mijn doel vooral data terug zien te krijgen. Hopelijk heeft iemand een suggestie.

bart3

• Lid sinds 05 april 2018
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 5 april 2018
  • 21:34

dit was bij mij ook de oplossing… dank voor de tip

grijzejager1716

• Lid sinds 12 januari 2019
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2019
  • 00:06

Die van mij heeft niet alleen hierbij problemen maar ook bij het openen van google, messanger of Snapchat begint hij te flippen(zwart scherm, geen reactie, ineen app gesloten)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren