Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Har222

• Lid sinds 30 mei 2020
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 30 mei 2020
  • 17:41

Ik heb sinds een aantal weken een aantal problemen die mogelijk met elkaar gerelateerd zijn:

1. Als ik op Ontwikkelaarsopties toets krijg ik de melding dat deze gebruiker geen rechten heeft om dit te starten, terwijl ik als eigenaar ben aangemeld.
2. Bij het opstarten van mijn Motorola G4 wordt netjes om de pincode gevraagd. Echter, daarna niet meer, dus de telefoon is niet meer beschermd met een pincode.
3. Het installeren van nieuwe apps kan niet.
4. De home toets en de gestarte programmaoverzichtstoets geven bij het toetsen wel een geluidje, maar doen het verder niet. De stapterugtoets doet het wel.

Ik wil de telefoon niet naar fabrieksinstellingen terugzetten, omdat er nog gegevens op staan die ik naar mijn computer wil kopiëren. Kopiëren naar de cloud vind ik voor mij geen optie.
Een bug van deze telefoon is dat, nadat de telefoon met een USB kabel is aangesloten op de computer, de computer de telefoon niet direct ziet. Hiervoor moet je eerst naar Ontwikkelaarsopties gaan en daar een bepaalde optie kiezen. Dan ziet de computer de telefoon wel. Maar helaas kan ik dus niet meer in Ontwikkelaarsopties.

Enig idee hoe ik dit oplos?

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2420
  • Reputatie 20
  • 31 mei 2020
  • 19:45

Heb je meerdere accounts op je telefoon staan ?

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Har222

• Lid sinds 30 mei 2020
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 31 mei 2020
  • 22:44

Hallo Timelord,

Bedankt voor je reactie. Nee, naast het gast account zijn er verder geen accounts aanwezig op de telefoon.

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2420
  • Reputatie 20
  • 1 juni 2020
  • 12:58

Ga eens naar de appstore en koop eens iets. Tenminste, doe alsof je iets wilt kopen.
Als het goed is, krijg je te zien welk account er nu actief is.

Die pincode, is waarschijnlijk van je simkaart. Die krijg je inderdaad eenmalig.

Ik denk dat je bepaalde instellingen niet goed hebt staan.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A7 ongeroot.

Har222

• Lid sinds 30 mei 2020
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2020
  • 21:49

Hoi Timelord,

Het heeft even geduurd voordat ik in de appstore terecht kon, want de telefoon was zoek (we kunnen hem niet meer opbellen, je kunt er nog wel mee bellen).

Als ik in de appstore iets koop, dan laat hij de naam van de eigenaar zien, dus geen andere accountnaam.

Wat ik verder vreemd vind is dat als ik een lijstje oproep welke apps geïnstalleerd zouden zijn er apps bij staan die ik niet op dit toestel heb geïnstalleerd, maar wel op de vorige Motorola G4. Het lijkt dus of Google denkt dat dit het vorige telefoontoestel is in plaats van de nieuwe Motorola G4. Kan dit mogelijk de oorzaak zijn van de problemen?

De eerste pincode is inderdaad van de SIM kaart. De tweede pincode is van de telefoon. Dit vraagt hij dus maar één keer, waarna de pincode niet meer gevraagd wordt.

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2420
  • Reputatie 20
  • 13 juni 2020
  • 22:38

Volgens mij laat hij gewoon zien welke apps je OOIT ginstalleerd hebt.

Waarschijnlijk staat je usb op opladen.
Misschien heb je mazzel en staat hij op ptp. Dat is om foto's te copieeren. Soms lukt het dan ok om bestanden te copieeren.

Andere optie, misschien: even Googlen: start eens op in het bootmenu. Staat daar dan niet een optie om te copieeren of zo ?

Of misschien is er een Windows app voor je telefoon, zoals voor Samsung en Apple er ook is ?

Andere mogelijkheid: als het bestanden zijn zoals foto's of documenten, deze blijven na een fabrieksreset meestal wel bewaard.

One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A7 ongeroot.

Lorelei_7

• Lid sinds 02 april 2018
  • Berichten 71
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2020
  • 18:44

Wat ik verder vreemd vind is dat als ik een lijstje oproep welke apps geïnstalleerd zouden zijn er apps bij staan die ik niet op dit toestel heb geïnstalleerd, maar wel op de vorige Motorola G4. Het lijkt dus of Google denkt dat dit het vorige telefoontoestel is in plaats van de nieuwe Motorola G4. Kan dit mogelijk de oorzaak zijn van de problemen?

Google maakt standaard een back up van je telefoon. Als je naar een nieuwe telefoon overstapt, kun je deze back up erop zetten. Alle apps die op je oude telefoon staan, komen zo ook op je nieuwe. Maar niet alles zit in de back-up, dus ik zou er niet teveel op vertrouwen met belangrijke bestanden.

De eerste pincode is inderdaad van de SIM kaart. De tweede pincode is van de telefoon. Dit vraagt hij dus maar één keer, waarna de pincode niet meer gevraagd wordt.

Dat lijkt me iets wat simpel is aan te passen bij de instellingen.

Maar je problemen met gebeld worden lijken me lastiger. Ik zou toch beginnen met de instellingen induiken om te zien of er iets geblokkeerd staat.

Je kunt geen apps installeren, maar kun je wel een app verwijderen? Heb je misschien ruimtegebrek? Hoewel dat toch duidelijk aangegeven zou moeten worden met een melding van de play store… Wat gebeurt er eigenlijk precies als je probeert om een nieuwe app erop te zetten?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren