Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

danielv

danielv

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 12 juni 2010
  • 15:17

Gisteren heb ik de Nexus One icm een abonnement bij Vodafone afgesloten. Ik ben zeer tevreden over de Nexus One als telefoon, maar er is één probleem: als ik 3G verbinding heb, gaat hij vaak vanzelf over naar GPRS (terwijl ik in Utrecht woon en daar gewoon - zelfs met T-Mobile - goed bereik is). Het lijkt alsof de N1 liever voor GPRS kiest terwijl er ook 3G beschikbaar is.

Nu heb ik via *#*#4636#*#* ingesteld dat de N1 kiest voor WCDMA only in plaats van WCDMA preferred is. Dan heb ik gewoon snel 3G-bereik, maar mijn telefoonbereik dropt tot 0 of 1 streepjes, maar bellen en sms'en is geen probleem. Wanneer ik weer terugschakel naar 2G, heb ik gewoon vol bereik.

Nu heb ik nog niet heel veel geprobeerd (andere simkaart/locaties), maar ik vind dit toch wel frappant. Het probleem is namelijk dat met deze instelling, als 3G wegvalt, ik helemaal geen verbinding heb (dus ook geen bereik). En dat is natuurlijk niet zo fijn.

Ondervinden meer mensen dit probleem met hun Nexus One of kan het zijn dat er iets in mijn instellingen niet goed staat? Ik lees namelijk heel veel over dit probleem op internet in de USA/Engeland, maar in NL hoor ik er niet veel over.

Bewerkt (22 april 2013 12:25)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 12 juni 2010
  • 19:34

Nee , geen probleem mee.

danielv

danielv

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 13 juni 2010
  • 11:58

Ik merk dat als ik ergens binnen ben, de N1 overschakelt naar Edge. Heb het met mijn T-Mobile-sim geprobeerd en het werd iets beter, maar viel bij mij thuis ook soms weg (vooral op de benedenverdieping). Wat voor provider heb jij?

zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 10:51

Het ligt ook heel erg aan de plaats waar je bent, zo heb ik thuis met t-mobile altijd een wisselende verbinding met 3G en G en slecht bereik maar ik woon ook bij het spoor en dat blijkt ook veel invloed te hebben. Maar ben ik bijvoorbeeld bij me vriendin dan heb ik met t-mobile altijd vol 3G bereik super snel internet en echt continue. Bij mijn ouders ook altijd super goed 3G bereik.

Dus ik denk niet dat het wisselen aan je toestel ligt maar meer aan de locatie waar je bent. Bij mijn vriendin thuis valt mijn N1 nooit terug op G terwijl hij dat bij mij thuis heel vaak doet.

Ik krijg zelf morgen ook Vodafone i.c.m. een N1 (ik had nu een import) dus ik laat je mijn bevindingen op hun netwerk ook wel even weten.

Bewerkt (22 april 2013 12:26)
Merkes

Merkes

• Lid sinds 08 april 2010
  • Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 11:20

Je zegt dat je via *#*#4636#*#* ingesteld hebt op WCDMA only, maar ik dacht dat WCMDA alleen in Japan gebruikt wordt. Ik heb zelf een HTC Desire en ik heb mijn toestel op “GSM auto (PRL)” staan, hiermee heb ik snelle internet en nog geen problemen mee gehad.

Stel je telefoon in op “GSM auto (PRL)” en probeer het daar een dagje of twee mee. Kijk dan wat je ervaring is.

obnoxious67

obnoxious67

• Lid sinds 24 april 2010
  • Berichten 309
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 11:29

Merkes;24787
Je zegt dat je via *#*#4636#*#* ingesteld hebt op WCDMA only, maar ik dacht dat WCMDA alleen in Japan gebruikt wordt.

Op mijn telefoon (X10) kan ik ook kiezen tussen, alleen wcdma, alleen gsm of voorkeur voor gsm/wcdma , Als ik alleen gsm aanvink, dus geen wcdma, heb ik ook geen 3G meer. Dus misschien komt het hier niet voor, maar er wordt wel hetzelfde mee bedoeld denk ik.

danielv

danielv

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 12:37

zenilygy;24781
Het ligt ook heel erg aan de plaats waar je bent, zo heb ik thuis met t-mobile altijd een wisselende verbinding met 3G en G en slecht bereik maar ik woon ook bij het spoor en dat blijkt ook veel invloed te hebben. Maar ben ik bijvoorbeeld bij me vriendin dan heb ik met t-mobile altijd vol 3G bereik super snel internet en echt continue. Bij mijn ouders ook altijd super goed 3G bereik.

Dus ik denk niet dat het wisselen aan je toestel ligt maar meer aan de locatie waar je bent. Bij mijn vriendin thuis valt mijn N1 nooit terug op G terwijl hij dat bij mij thuis heel vaak doet.

Ik krijg zelf morgen ook Vodafone i.c.m. een N1 (ik had nu een import) dus ik laat je mijn bevindingen op hun netwerk ook wel even weten.
Laat het even weten, ja! Ben benieuwd.

Merkes;24787
Je zegt dat je via *#*#4636#*#* ingesteld hebt op WCDMA only, maar ik dacht dat WCMDA alleen in Japan gebruikt wordt. Ik heb zelf een HTC Desire en ik heb mijn toestel op “GSM auto (PRL)” staan, hiermee heb ik snelle internet en nog geen problemen mee gehad.

Stel je telefoon in op “GSM auto (PRL)” en probeer het daar een dagje of twee mee. Kijk dan wat je ervaring is.
Ik heb ‘m al tijden niet meer op WCDMA Only staan, want als mijn 3G-bereik te slecht werd, was ik ook mijn mobiele netwerk kwijt. Nu heb ik ’m op WCDMA preferred en valt de 3G-verbinding soms weg als ik ergens binnen ben (AH, Beijenkorf - maar buiten heb ik vol bereik met 3G). Op zich vind ik het geen probleem dat ik soms geen 3G heb, want op mijn kamer heb ik wel 3G - alleen de benedenverdieping raar genoeg niet. Ik heb 'm ook een tijdje gehad op GSM Auto (PRL), maar dat maakte volgens mij niet veel uit. Zal het nogmaals proberen en er even beter op letten.

danielv

danielv

• Lid sinds 12 juni 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 21 juni 2010
  • 12:42

Dit is trouwens de benaming van alle instellingen:

WCDMA preferred - The GSM phone is capable of using both 2G and 3G data communication and when signal strength is low 3G is favored more.
GSM only - The GSM phone is capable of using only 2G data communication. When the 2G signal is too low you get nothing at all.
WCDMA only - The GSM phone is capable of using only 3G data communication. When the 3G signal is too low you get nothing at all.
GSM auto (PRL) - The GSM phone is capable of using both 2G and 3G data communication and when signal strength is low 2G is favored more. This one is a bit confusing to me since PRL is associated mostly with CDMA technology and not GSM technology.
CDMA auto (PRL) - The CDMA phone is capable of using both 2G and 3G data communication and when signal strength is low 2G is favored more.
CDMA only - The CDMA phone is capable of using only 2G data communication. When the 2G signal is too low you get nothing at all.
EvDo only - The CDMA phone is capable of using only 3G data communication. When the 3G signal is too low you get nothing at all.
GSM/CDMA auto (PRL) - Some phones are equipped with both GSM and CDMA capabilities. This setting appears to just have the phone attempt to stay connected to the data communication type that works the best. (Maybe the Samsung Galaxy S will take advantage of this???)
Unknown - If none of the above fit or the phone is acting weird as far as connecting to the carrier, you will see your preferred network type is set to this

zenilygy

zenilygy

• Lid sinds 28 november 2009
  • Berichten 101
  • Reputatie 0
  • 23 juni 2010
  • 14:54

Goed, ik heb hem inmiddels getest maar heb hem nog te kort om een goed oordeel te kunnen geven erover, maar wat ik zelf ervaren heb:

Met Vodafone heb ik beter bereik als met T-mobile hier bij mij thuis, maar nog steeds niet optimaal. en inderdaad lijkt het toestel ook op Vodafone eerder te willen kiezen voor GPRS dan 3G en dat terwijl de 3G dekking hier best OK is.

Ik krijg straks een ander toestel erbij en dan ga ik eens vergelijken met deze 2. dan kunnen we eens kijken of het echt een Nexus probleem is. Ik had hier met me Iphone altijd best goed bereik met t-mobile en 3G maar toen waren de problemen in het netwerk nog niet zozeer.

Het is wel duidelijk dat de Nexus een zwakke antenne heeft, zwakker dan een Nokia, Motorola, Apple etc.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.