Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

szientala

szientala

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 22 februari 2013
  • 13:42

Hallo,

ik zit meteen heel groot probleem.!

Bij ons in't bedrijf gebruiken wij allemaal Blackberry met de bijbehorende BB enterprise server.
Nu zou ik zo graag willen overstappen op een Android-telefoon (liefst een Nexus 4), maar blijkbaar is dit niet mogelijk :cry:.
Is er echt geen oplossing voor dit “probleem”??.
:shut:

Bewerkt (21 mei 2013 13:46)
szientala

szientala

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2013
  • 14:09

:shut::money:Niemand ??
Zal blijkbaar met die#@#}{ BB blijven zitten zekers? en met een kwijlende blik blijven kijken naar dit forum

DaveDH

DaveDH

• Lid sinds 07 november 2010
  • Berichten 2803
  • Reputatie 60
  • 23 februari 2013
  • 14:45

Tja... Ik ben niet bekend met BB of hun servers. enige wat ik je dan kan aanraden is een Android toestel uitproberen op het BB netwerk van je werk. Verder denk ik niet dat er veel ervaring is op dit gebied anders was er wel meer reacties gekomen. mocht jij meer te weten komen, plaats hier gerust en graag je bevindingen. succes

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 23 februari 2013
  • 16:36

Als er bij jou op kantoor een Blackberry enterprise server staat is het zéker mogelijk om email op jouw Android te krijgen. Voor een Blackberry-omgeving moet er een aparte server komen, deze haalt mail van Exchange servers (tenzij jullie wat anders hebben) op. In het volgende plaatje zie je hoe: [IMG]http://worldwide.blackberry.com//assets_emea/local/nl/images/business/bes_how_it_works-2-nl.jpg[/IMG] Als je mail op je Android toestel wilt krijgen moet er een verandering gebeuren op de Emailserver/Exchangeserver (vinkje voor webmail) en dat benodigd verder geen extra kosten / inspanning. Zou het dus gewoon even aan eigen systeembeheerder(s) vragen, dit moet een kleine moeite zijn.

szientala

szientala

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2013
  • 22:30

@ het Ratje,

Yes !! :thumbs: Dat is het antwoord dat ik zocht . Zal dit maandag eens opnemen met onze systeembeheerder. Desnoods koop ik zelf wel het toestel.

Bewerkt (21 mei 2013 13:47)
szientala

szientala

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 27 februari 2013
  • 19:55

ff een update.

Heb gisteren met onze IT-er gesproken ivm Android-telefoon ipv de huidige BB's. Blijkbaar ligt het probleem niet aan de mail naar Android, maar de roaming-kosten. Nu betalen we eigenlijk zeer weinig en het omschakelen naar een ander plan zou een heel stuk duurder zijn.
Als klein bedrijf (met een 20-tal toestellen en een hele rits mensen die regelmatig in het buitenland actief zijn) kunnen wij natuurlijk geen (of minder makkelijk) een gunstig tarief-plan afdwingen.

Morgen zijn er nieuwe gesprekken tussen ons bedrijf en onze contact-persoon bij Belgacom/Proximus om te kijken hoe dit kan aangepakt worden.

Duimen maar dat ze met een oplossing komen.:thumbs:

Bewerkt (21 mei 2013 13:49)
DutchDisturbed

DutchDisturbed

• Lid sinds 22 juni 2010
  • Berichten 115
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2013
  • 11:12

Normaal gesproken moest je toch juist een extra abonnement afsluiten voor die blackberry service? Hoe kan het dan goedkoper zijn?

Nexus 4, Android 4.2.2

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 28 februari 2013
  • 11:32

[QUOTE=DutchDisturbed;385934]Normaal gesproken moest je toch juist een extra abonnement afsluiten voor die blackberry service? Hoe kan het dan goedkoper zijn?[/QUOTE] Je betaalt inderdaad voor zowel een blackberry service bij Proximus, als voor een licensie voor de BES. Je kan natuurlijk die licensie van de server niet zomaar gaan schrappen, want dan moet iedereen overschakelen op Android/iOS. Bij ons in het bedrijf werken we met een forfait (ik weet niet hoe Hollanders dit noemen): ons bedrijf betaalt een vast stuk van het abonnement. In mijn geval betaalt het bedrijf 50€. Ga ik daarboven, dan krijg ik een split bill thuisgestuurd met het verzoek om wat ik meer verbruikt heb zelf nog bij te leggen. Zeker een optie om te overwegen, en dit is perfect mogelijk bij Proximus/Belgacom.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.