Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

AnneMarie33

AnneMarie33

• Lid sinds 06 december 2010
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 11:16

Sinds vorige week heb ik een LG P500. Prachtig toestel, maar… het lukt me niet gebruik te maken van internet. Ik heb een sim-only van Ben, die gebruik maakt van het T-Mobile netwerk.
Er zijn 2 APN's ingevuld (blijven staan als je standaardinstellingen hersteld) en hierin kan ik geen wijzigingen aanbrengen (en dus ook niet verwijderen). Gegevens:

Naam: web'n'walk
APN: internet
Proxy: leeg
Poort: leeg
Gebr. naam: leeg
Wachtwoord: leeg
Server: leeg
MMSC: leeg
MMS-proxy: leeg
MMS-poort: leeg
MCC: 204
MNC: 16
Verificatietype: geen
APN-type: default

Naam: T-Mobile MMS
APN: mms
Proxy: leeg
Poort: leeg
Gebr. naam: tmobilemms
Wachtwoord: **********
Server: leeg
MMSC: http://t-mobilemms
MMS-proxy: 010.010.010.011
MMS-poort: 8080
Verificatietype: PAP
APN-type: mms

Een mms kan ik versturen, maar ik kom alleen via Wi-Fi op internet. Zodra ik Wi-Fi uitschakel en de browser open krijg ik direct een melding dat er geen netwerkdekking is.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen om gebruik te maken van mijn internet onbeperkt abonnement ?

Bedankt, AnneMarie

Bewerkt (6 december 2010 11:16)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 13:38

Als je wifi uitschakeld schakel je mobiel dan wel in?
Tenminste zo werkt het bij mij op desirez, neem aan dat je dan wel wat anders aan moet zetten.

Bewerkt (6 december 2010 13:38)
R2cool

R2cool

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 13:57

Wat zie je staan als je de notificatiebalk omlaag trekt?
T-Mobile en Ben? Zo ja dan moet je dus wel roaming aanzetten bij de instellingen.
Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken >Roaming aanvinken

Bewerkt (6 december 2010 13:57)
AnneMarie33

AnneMarie33

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 14:03

Bedankt voor je reactie Niekie,

Het probleem is, dat zodra ik Wifi uitschakel, er geen verbinding meer is. Dus ik heb of verbinding met wifi, of geen verbinding.
Het lijkt alsof de gegevens in de web'n'walk APN niet juist zijn, maar deze zijn niet te wijzigen of te verwijderen. Ook toevoegen van een nieuwe APN met de juiste gegevens van Ben en deze aanvinken als actief maakt niets uit.
Wordt er een beetje kriegel van!

Bewerkt (6 december 2010 14:03)
AnneMarie33

AnneMarie33

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 14:06

Staat alleen Ben NL. Roaming staat ook aan.

Bewerkt (6 december 2010 14:06)
R2cool

R2cool

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 22:09

Heb trouwens ook andere instellingen gevonden:

BEN
Name: Ben internet
APN: internet.ben

Probeer dit en vink deze aan.

Bewerkt (6 december 2010 22:09)
paul_k

paul_k

• Lid sinds 27 mei 2009
  • Berichten 48
  • Reputatie 0
  • 7 december 2010
  • 13:56

De info die R2cool hier neerzette zijn de goeie, die heb ik ook (MCC en MNC heb ik nooit ingevuld). Opletten met roaming trouwens. Als dat aanstaat probeert je telefoon constant 3G internet aan te houden. Ook als je naar het buitenland gaat. En dat kan hard in de papieren gaan lopen. Ik heb roaming uitstaan, binnen nederland is dat niet nodig.

Bewerkt (7 december 2010 13:56)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 7 december 2010
  • 20:50

Weet niet hoe het werkt bij een LG maar hier op desire als ik wifi uitzet heb ik ook geen verbinding meer.
Wil ik via mijn abonnement op internet moet ik mobiel netwerk aanzetten.
Moest hier ook aan wennen mijn vorige nokia N97 schakelende vanzelf om, of vroeg erna.

Ik hoop dat het bij jou ook zo simpe is

Bewerkt (7 december 2010 20:50)
AnneMarie33

AnneMarie33

• Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 7 december 2010
  • 21:55

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben vandaag weer maar van kastje naar muur gestuurd, en terug:
Ben geeft aan dat de instellingen zijn voorgeprogrammeerd in de telefoon, en dat ik contact op moet nemen met T-Mobile. Die kunnen uiteraard niet in mijn gegevens, want ik ben klant van Ben.
LG geeft aan dat het probleem niet in de telefoon zit maar in de simkaart, aangezien de T-Mobile APN's er niet zijn als er een simkaart van een andere provider in wordt gestoken, en ik voor het eerst een 3G icoontje zag verschijnen. Aan de andere kant met mijn simkaart in een anderen telefoon zijn de T-Mobile instellingen weg, maar kom ik ook niet op internet met de juiste instellingen.
Weer gebeld met Ben, maar nee, zij kunnen niks en doen dus niks. Nog een keer met T-Mobile gebeld. Na contact met de technische afdeling werd aangegeven dat de instellingen van T-Mobile geen probleem moesten zijn en konden blijven staan als ik de juiste Ben-instellingen erin zet en aanwijs.
Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd aan Bol.com waar ik het toestel heb gekocht, om na te vragen of zij iets weten over de voorinstellingen van T-Mobile.

Ik ga morgen denk ik maar eens langs een phoneshop op te vragen of ze mijn simkaart kunnen doorlichten. Volgens mij is dat ding gewoon niet goed. Zal dan nog een poging wagen een nieuwe simkaart aan te vragen en werkt dat niet, dan ben ik Ben-klant af.

Misschien dat Youp zich daar ook nog eens op kan storten. Ik ben door de klantenservice van T-Mobile, waar ik geen klant ben, veel beter en vriendelijker geholpen dan bij Ben zelf!

Ik laat jullie de afloop weten!

Bewerkt (7 december 2010 21:55)
R2cool

R2cool

• Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 8 december 2010
  • 00:01

AnneMarie33, heb je de informatie uit mijn 2e bericht ook al geprobeerd? Zo ja, heb je deze ook wel aangevinkt? Als het nog steeds niet werkt post dan de instellingen van “Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken”.

Bewerkt (8 december 2010 00:01)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.