Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Henk_de_Bruyne

Henk_de_Bruyne

• Lid sinds 09 december 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 13:26

Ik bezit sinds enkele weken een HTC Desire (simlock vrij) en heb een simkaart van Ben. Contact met internet lukt wel gewoon via wifi maar niet via 3G. Vier maal de helpdesk van Ben gebeld maar die kunnen/willen mij niet helpen. Ook de helpdesk van HTC gebeld maar die kunnen het ook niet oplossen (wel een stuk vriendelijker te woord gestaan trouwens).
In de winkel waar ik de HTC gekocht had, hebben ze van alles geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Ook andere “deskundigen” komen er niet uit.
Ben beweert dat het niet aan de simkaart kan liggen omdat ik kan bellen en sms'en en het 3G-symbool in mijn scherm heb staan. De HTC Desire geeft wel internet met simkaarten van andere providers.

Is er iemand die dit probleem herkent c.q. een oplossing weet?

Bewerkt (9 december 2010 13:26)
Thijmen

Thijmen

• Lid sinds 03 juni 2010
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 14:16

Kan je eens bij je APN's kijken? Heb je die daar wel ingesteld voor Ben? Kan mij herinneren dat zo'n vraag eens voorbij kwam op Twitter.

Bewerkt (9 december 2010 14:16)
Henk_de_Bruyne

Henk_de_Bruyne

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 december 2010
  • 15:11

Thijmen;67081
Kan je eens bij je APN's kijken? Heb je die daar wel ingesteld voor Ben? Kan mij herinneren dat zo'n vraag eens voorbij kwam op Twitter.

Ja, uiteraard staat mijn default APN ingesteld op Ben. Daar is wel een klein voorbehoud bij, maar volgens kenners is dat vooral theoretisch: Ben heeft geen aparte instellingen voor de Desire, maar wel voor de Wildfire - en zegt dat dat moet werken… (wordt ook door anderen bevestigd).

Bewerkt (9 december 2010 15:11)
i_like_android

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 9 december 2010
  • 15:44

Heb deze verplaatst naar het correcte forum.

Bewerkt (9 december 2010 15:44)
Henk_de_Bruyne

Henk_de_Bruyne

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 11 december 2010
  • 14:22

Kijk eens aan! Vandaag is het raadsel opgelost waarom het me niet lukte om internet via Ben op mijn HTC Desire te krijgen, met dank aan een medewerker van BelCompany.

Het blijkt dat Ben geen 3G ondersteunt!

Nadat mijn telefoon geheel ge-reset was en de simkaart van Ben weer teruggeplaatst, toonde de balk bovenin het scherm het tekentje van het G-netwerk. Daarna was het niet moeilijk meer om verbinding te krijgen. Voor alle duidelijkheid: G is vele malen trager dan 3G, daar wil je niet mee werken.

Uiteraard heb ik mijn Ben abonnement ter plekke opgezegd…

Bewerkt (11 december 2010 14:22)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.