Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sillycious

Sillycious

• Lid sinds 31 maart 2010
  • Berichten 161
  • Reputatie 0
  • 2 december 2012
  • 19:15

Ik heb alweer sinds Mei een abo bij Tele2. Op zich werkt het goed, maar wat ik toch wel misleidend en vervelend vind, is dat je met Tele2 Mobiel moet roamen.
Niet alle toestellen komen daar even makkelijk mee weg.
Dat Tele2 dit niet vermeld op zijn site en/of bij afsluiten abonnement, vind ik misleidend.

Dit is dus geen discussie maar wel een waarschuwing en een klaagzang. :angel:

Bewerkt (24 april 2013 15:56)
ScriptMania

ScriptMania

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 176
  • Reputatie 0
  • 2 december 2012
  • 20:06

Ik heb ook Tele2, maar Roaming is toch gewoon wisselen van toren/antennenmast
Zodat jij bereikbaar blijft, als je on de move bent zeg maar
Ze hebben immers zelf geen netwerk, maar gebruiken die van T-Mobile.
Maar volgens mij moet ieder toestel dat kunnen, anders kom je niet ver met bellen en internetten denk ik.
Ja tot het torentje/antennemast waar jij het dichtst bij woont.
Ik merk niets van dat roamen, maar wat is er eigenlijk op tegen vraag ik mij dan af?
Ga ook niet dagelijks naar het buitenland

Sillycious

Sillycious

• Berichten 161
  • Reputatie 0
  • 2 december 2012
  • 20:28

Ik vind roamen niet prettig. Sommige toestellen geven problemen met Raoming. Zo kon ik mijzelf op mijn Samsung Note 2 niet aanmelden op WA, omdat deze een foutmelding gaf mbt roamen.
En roamen is niet verwisselen van torentje naar torentje, maar je lift als het ware mee met een ander netwerk, idd Tmobile in dit geval.

gijsch

gijsch

• Lid sinds 22 oktober 2012
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 3 december 2012
  • 12:27

Er zijn toch ook andere providers die ‘meeliften’ op bestaande netwerken waarbij je dat roamen niet hoeft in te stellen (Telfort, Hollandse Nieuwe, etc)? Het is dus geen verplichting, ik vraag me af of Tele2 dit technisch niet kan veranderen.

Daarnaast vind ik het prettig om roaming standaard “uit” te zetten aangezien ik vaak naar het buitenland ga en dus niet de hele tijd bij de grens wil bedenken “oh, ik moet datagegevens nog uitzetten”.

Bewerkt (24 april 2013 15:57)
alex_h

alex_h

• Lid sinds 12 december 2009
  • Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 3 december 2012
  • 12:54

Ook bij “die anderen” ben je aan het roamen….

Gegroet,

Sillycious

Sillycious

• Berichten 161
  • Reputatie 0
  • 3 december 2012
  • 13:01

gijsch;363138
Er zijn toch ook andere providers die ‘meeliften’ op bestaande netwerken waarbij je dat roamen niet hoeft in te stellen (Telfort, Hollandse Nieuwe, etc)? Het is dus geen verplichting, ik vraag me af of Tele2 dit technisch niet kan veranderen.

Daarnaast vind ik het prettig om roaming standaard “uit” te zetten aangezien ik vaak naar het buitenland ga en dus niet de hele tijd bij de grens wil bedenken “oh, ik moet datagegevens nog uitzetten”.

Dat bedoel ik maar. Roaming moet overduidelijk aan en ik vind dat Tele2 dit moet vermelden. En wat je al zegt: als Telfort het kan, moet Tele2 het ook zo in kunnen dat roamen niet ingesteld hoeft te worden.

———- Update van bericht ———-

alex_h;363148
Ook bij “die anderen” ben je aan het roamen….

Ja maar dat hoef je niet in te stellen en merk je er niets van. o_O

alex_h

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 3 december 2012
  • 21:47

Sillycious;363149
Dat bedoel ik maar. Roaming moet overduidelijk aan en ik vind dat Tele2 dit moet vermelden. En wat je al zegt: als Telfort het kan, moet Tele2 het ook zo in kunnen dat roamen niet ingesteld hoeft te worden.

———- Update van bericht ———-

Ja maar dat hoef je niet in te stellen en merk je er niets van. o_O

Ehhh, beste Sillucious (en Gijsch), ik kan je uit ervaring (bij 4 verschillende toestellen) melden dat als ik bij Telfort roaming niet zelf aan zet er niente nada noppes gebeurd. Dus kun je de vraag beter om draaien: waarom moet Tele2 wel iets kunnen dat de anderen niet kunnen?

(Overigens, maar dat terzijde, zodra het kan vliegt Tele2 bij mij de deur uit. Wat een kl… provider.)

Gegroet,

skabelpunk

skabelpunk

• Lid sinds 15 november 2012
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 4 december 2012
  • 00:30

Ik heb nog wel een aanvullende vraag. Ik zit ook bij Tele2 met een Galaxy Nexus en als ik aam het reizen ben heb ik vaak langere tijd geen internet verbinding. Op een gegeven moment lijkt het alsof de telefoon het opgeeft om die verbinding te maken en moet ik opnieuw opstarten om weer internet te krijgen.

Erg vervelend want ik heb dat vaak niet door en krijg dan dus geen whatsapp of mail door.

Zou dit door het roamen komen? Door het vaak achter elkaar wisselen van telefoonpaal of door mijn telefoon?

alex_h

alex_h

• Berichten 103
  • Reputatie 0
  • 4 december 2012
  • 05:29

Tele2 en buitenland is inderdaad dramatisch, zeker als je geen rode simkaart hebt. Want dan moet je sowieso je toestel herstarten als je over de grens bent en een 1 voor je pincode zetten. Daarna heb je dikke kans dat je handmatig een provider moet kiezen. En als je vervolgens pech hebt, zit je in en gebied waar alleen naar providers zitten waar Tele2 geen roamingsovereenkomst voor data heeft

Gegroet,

compu_nerd

compu_nerd

• Lid sinds 06 december 2012
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 december 2012
  • 22:38

alex_h;363296
Ehhh, beste Sillucious (en Gijsch), ik kan je uit ervaring (bij 4 verschillende toestellen) melden dat als ik bij Telfort roaming niet zelf aan zet er niente nada noppes gebeurd. Dus kun je de vraag beter om draaien: waarom moet Tele2 wel iets kunnen dat de anderen niet kunnen?

Ik kom net vers van Tmobile vandaan en ben overgestapt op Tele2. Bij Tmobile kon je idd standaard je roaming op UIT zetten en toch gewoon internetten en bellen. Bij Tele2 moet je - om te kunnen internetten - helaas roaming standaard aanzetten. Probleem voor mensen die vaak de grens overgaan. Die moeten er dus iedere keer aandenken om roaming uit te zetten.

Bewerkt (24 april 2013 15:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren