Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Troef

Troef

• Lid sinds 15 december 2010
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 18:51

Ik ben een “first Android user”, dus zal wel wat onbeholpen overkomen.
Sinds 1 week ben ik de gelukkige bezitter van deze tablet en heb wat vragen over mogelijke applicaties.
Kan ik ( waar ?) iets vinden om het volgende te kunnen doen :
- in kranten die ik lees zitten vaak video's, die ik nu niet kan openen; is daar een apps voor
- nederlandse radiostation zijn die middels een aps te beluisteren ?
- is er iets om byvoorbeeld “ uitzending gemist” mee te kunnen bekijken ?
Iemand die mij op weg kan helpen ?

Bewerkt (15 december 2010 18:51)
klwinkel

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 19:29

even testen of je een “ééndags-vlieg” bent, en mensen niet allerlei moeite voor niks doen.

laat maar zien, dat je het topic volgt …

ik zie nogal eens van die “first posts” met een hoop vragen, daarna een hoop antwoorden, maar de topic starter zie je nooit meer, vandaar.

Gelieve zo'n uitlatingen achterwege te houden.

Bewerkt (15 december 2010 19:29)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 20:16

Ik kan de TS helaas niet helpen maar ik wil wel even reageren op de bovenstaande post.

Wat is het voor een onzin dat iemand eerst moet laten zien of hij/zij geen ééndags vlieg is. Ik ben het met je eens dat het wel eens irritant is als je mensen probeert te helpen en er vervolgens niets over terug hoort. Dat lijkt mij echter geen enkele reden om anderen niet direct proberen te helpen.

Groeten…

Bewerkt (15 december 2010 20:16)
Troef

Troef

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 15 december 2010
  • 22:03

Nou mooie boel is dat; je schaft een apparaat aan met een OS ,dat je totaal onbekend is en hebt daar natuurlijk vragen over en wat gebeurt er , op het daar voor aangewezen forum moet je je eerst gaan bewijzen ,dat je wel “serieus” bent en geen ééndagsvlieg ( wat dat ook moge betekenen)
Dit snap ik trouwens helemaal niet; het feit dat iemand zich op een forum aanmeldt en daar vragen stelt is toch al “bewijs” genoeg ??
Ik ben aktief op een aantal forums (Windows en Linux) maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Maar genoeg geklaag en moderator bedankt nog voor je reactie !
Misschien zijn er nog leden die me serieus nemen en een antwoord willen geven ?

Bewerkt (15 december 2010 22:03)
klwinkel

klwinkel

• Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 16 december 2010
  • 14:50

Ik wil je best helpen hoor, graag zelfs, maar als ik posts=1 zie, en een hoop vragen, ben ik altijd voorzichtig. Heb er al te vaak tijd in gestopt, om vervolgens nooit meer wat te horen.
Had beter mijn mond kunnen houden, en afwachten… excuses.

Voor de video's zou ik proberen een youtube app erop te zetten. Die kun je met google wel vinden. desnoods heb ik er nog wel één voor je.

Voor radio luisteren, zijn er wel apps in de android market. radio.nl was een goede, maar staat niet meer in de market (heb de app nog wel voor je als je wilt)

Uitzending gemist zie ik vaker vragen over. Volgens mij is er geen app, en is de enige oplossing om de mobiele site van uitzendinggemist te gebruiken.

Succes.

Bewerkt (16 december 2010 14:50)
Troef

Troef

• Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 16 december 2010
  • 16:54

klwinkel ik begin je reactie te begrijpen en “no hard feelings” !! Ik vind je antwoord erg positief
Youtube is al voorgeinstalleerd en werkt prima. Video's in De Telegraaf willen niet openen, maar is ook niet van wezenlijk belang. Eigen gemaakte video's en films moet ik kunnen afspelen want de knop zit al op het buroblad en er zal dus wel iets geinstalleerd zijn.
Als jij radio.nl voor me hebt zou dat fijn zijn. Krijg ik dat van mijn pc met een usb stick op de tablet ? Graag even een aanwijzing.
Nog een nagekomen vraag : Zijn er mogelijkheden om firefox en thunderbird te installeren en kan/is het verstandig om er Android 2 op te zetten ? ( nu 1.6) zen zo ja hoe doe je dat.
Ik verzeker je ,dat ik erg graag de “geheimen” van dit OS wil doorgronden en ik zal je ook zeker op de hoogte houden

Bewerkt (16 december 2010 16:54)
klwinkel

klwinkel

• Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 16 december 2010
  • 17:18

Voor de radio app moet je me maar even een pm sturen met je mail adres, dan mail ik hem.
Als je de tablet met een usb kabel aan je PC hangt, ziet je PC hem waarschijnlijk als een externe disk (soms moet je op het scherm van de tablet nog wat aanklikken, voordat je bestanden kan overzetten)
als het apk bestand (dat zijn android apps) erop staat, usb kabel verwijderen, en met een een of andere explorer op je tablet de apk opzoeken en aanklikken. Hopelijk gaat ie dan installeren.
Soms is het nodig om ergens in de android instellingen menu nog een vinkje te zetten dat er applicaties van onbekende bronnen geinstalleerd mogen worden.

Andere internet browser (skyfire, Opera) kun je wel vinden in de market. Als je geen market hebt, zou ik proberen een alternatieve market te installeren, bv AndroidPIT (Android Apps, Tests, News Blog und Forum - AndroidPIT), daar staan denk ik ook wel video players in.
Of er Android 2 op kan, weet ik niet. zul je even de nodige forums voor af moeten zoeken, maar zal wel een hele klus worden.

Wat ik zelf doe, ik gewoon met google zoeken naar apk bestanden, die dan downloaden met je pc en dan op je tablet zetten en installeren.
Wat ik ook wel doe is een backup maken (met ASTRO) van een app op mijn telefoon (met wel de officiele android market), en die backup dan installeren op de tablet. werkt meestal gewoon.

Bewerkt (16 december 2010 17:18)
PatriciaNL

PatriciaNL

• Lid sinds 21 december 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 21 december 2010
  • 20:59

Vandaag heb ik zo'n zelfde MID 7" epad gekregen nadat de douane het eindeloos vastgehouden had wegens vermoeden van namaak ipad. Na ermee gespeeld en wat gegooled te hebben, heb ik het idee dat het ding uitsluitend op de Chinese appmarket komt. Zelfs een zoekterm als ‘weather’ levert namelijk niks op. Bedankt voor de tip dus om een alternatieve market te installeren. Kan ik daarmee verder puzzelen want vooralsnog is het een beetje armoedige bedoening zo.

Bewerkt (21 december 2010 20:59)
richgsx

richgsx

• Lid sinds 26 augustus 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2011
  • 22:16

ik heb er zo een van mijn familie als verjaardags kado gehad en dat is helemaal niet zo gek, maar ik kan idd geen apps van de app market installeren alleen van de geinstalleerde app's app(:p staat leuk dubbele app).
maar ik ga wel even de aanwijzing van klwinkel op volgen en kijken of ik er via androidPIT wat opkrijg. wat mij dus opviel is dat het synchroniseren van Gmail is geblokkeerd en ik dit tot nog toe niet opgelost heb.

mar goed heb hem pas een halve dag

Bewerkt (26 augustus 2011 22:16)
Kevinn

Kevinn

• Lid sinds 23 augustus 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2011
  • 23:52

Als radio kun je ook TuneIn gebruiken. Ik gebruik het zelf ook, en werkt erg goed. Je kunt filteren op genre, en op locatie, dus bijv Nederlandse of Duitse zenders.

Voor video's kun je ook flash eens installeren, als dat er nog niet op zit.

En zover ik weet, zijn er nog geen goede apps voor uitzendingen.

Bewerkt (26 augustus 2011 23:52)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.