Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

anacho

anacho

• Lid sinds 02 augustus 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 3 augustus 2011
  • 22:33

Hallo iedereen,

De afgelopen week hebben mijn vrouw en ik een goedkope tablet bij de blokker gekocht van het merk Xiron. Nu kon op internet weinig over dit merk vinden en kwam er achter dat het eigenlijk een WonderMedia WM8650 is. De Tablet draait op Android 2.2.

Er is echter 1 probleem, op geen enkele manier krijg ik de agenda en contacten gesynchroniseerd simpel omdat deze niet zichtbaar zijn onder instellingen -> Accounts & Synchronisatie -> gmail-emailadres. Hier is alleen het Gmail account zichtbaar en te synchroniseren. Heb al enkele uren op internet aan het zoeken geweest en daar wordt als oplossing aangedragen om een nieuw account naast het orginele account aan te maken op de tablet. Dan zou bij beide account de kalender toegevoegd worden en kan het nieuwe account eventueel weer verwijderd worden. Ook deze methode werkt helaas niet. Heeft er nog iemand suggesties.
Ik wil geen nieuwe rom installeren, dit i.v.m. de gerantie…

Met vriendelijke groet,
Chris

Bewerkt (3 augustus 2011 22:33)
Jacco5

Jacco5

• Lid sinds 05 augustus 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2011
  • 11:42

Hallo Anacho,<br><br>Ik zit met het zelfde probleem. Weet nu ook nog niet hoe ik dit moet veranderen. Waar ik ook tegen aan loop is dat ik skype niet kan installeren, heb jij dat wel voor elkaar gekregen? Ik heb de zelfde tablet als jij ook bij de Bloker gekocht.<br><br>Groet, Jacco<br>

Bewerkt (5 augustus 2011 11:42)
anacho

anacho

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2011
  • 20:34

Hoi Jacco,

Ik heb vanmorgen gebeld met het gratis nummer in de handleiding welke continu in gesprek was maar toen hij eindelijk overging werd er ook gelijk opgenomen (1 lijn ??) en kreeg ik een zeer bereidwillige man aan de telefoon die een manier wist om te syncen met een Exchange-account bij Google. Dit werkt als volgt:

Ga naar instellingen -> Accounts & synchronisatie - Account toevoegen.
Kies voor Zakelijk
Vul in je Gmail email adres en wachtwoord en druk op verder.
In het volgende scherm vul je als Domain/gebruikersnaam in je Gmail email-adres met een / er voor dus: /naam@gmail.com
Het wachtwoord laat je staan.
Als server vul je in m.google.com en klik op volgende.
Vervolgens krijg je een scherm waar je kunt aangeven wat je wilt synchroniseren zoals Contacten en Agenda en druk op volgende.
Nu krijg je nog een scherm waar je het account een naam kunt geven en druk op Gereed.

Voor mij werkt contact en agenda nu perfect.

Wat Skype betreft die wordt bij mij niet zichtbaar in de Market voor dit Tablet. Hetzelfde had ik met het Bankier programma van de ABN-Amro welke ook niet zichtbaar was en dus niet geinstalleerd kon worden.
Ik heb echter ook een Android telefoon waar hij op staat en heb hem hier vanaf gehaald en op de tablet geinstalleerd en hij werkt prima. Dit zou met Skype mogelijk ook kunnen werken?

C.

Bewerkt (5 augustus 2011 20:34)
anacho

anacho

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 17 augustus 2011
  • 09:33

Het probleem is nu helemaal opgelost!
Ik heb de bestanden GoogleContactsSyncAdapter.apk en GoogleCalendarSyncAdapter.apk van mijn HTC Wilfire geinstalleerd op de tabled en nu werkt alles zoals het moet.

Bewerkt (17 augustus 2011 09:33)
Lenoil2002

Lenoil2002

• Lid sinds 31 december 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 22 juli 2012
  • 00:46

Anacho, dank voor deze uitleg. Heb het ook kunnen gebruiken om mijn agenda in Cresta CTP888 hiermee goed werkend te krijgen.

Bewerkt (24 april 2013 15:16)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.