Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Prutser

Prutser

• Lid sinds 04 december 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2012
  • 15:52

Okee, dus eigenlijk is er niet zo veel mis met die chinese tablets, nog een nadeel, als je ‘m besteld hebt via china en hij gaat kapot…………… Ik heb er een jaar garantie op via Sidder, als het goed is.

Ik heb die Tegra 2 van jou ook eens opgezocht en die ziet er inderdaad ook goed uit. Kun je op die van jou wel de zwaardere spellen goed laten draaien? Want dat kan op deze niet, meestal laadt ie de intro wel, maar bij het laden van het spel gooit ie de app eruit. Ik heb het nu bij een paar spellen geprobeerd, maar ik heb de moed opgeven. Ik vermoed dat ie daarvoor gewoonweg te traag is.

Ik zeg wel: “op die van mij” , maar is in werkelijkheid van m’n zoontje van 9, die heeft er zelf voor gespaard, na de verkoop van z'n waardeloze resistive Flytouch 3. (hetzelfde voor gebeurd als wat we ervoor betaald hebben). En voor hem is ie eigenlijk goed en snel genoeg. Maar ik probeer er dan weer het uiterste uit te halen, dan weet ik iig hoever ik kan gaan en wat voor apps er wel goed draaien.

En inderdaad, op de Zenithink zt-280 staat ook ICS nu! Dat werkt wel goed, maar wat er nu beter en sneller is dan aan de 2.2 versie weet ik echt niet…..

Bewerkt (24 april 2013 14:10)
Marvin

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 31 januari 2012
  • 19:04

Prutser;265059
Kun je op die van jou wel de zwaardere spellen goed laten draaien?
Tsja, wat is een “zwaar spel”? Ik speel niet veel spelletjes, dus daar kan ik niet echt antwoord op geven. Op mijn tablet staan Angry Birds, wordfeud, darts 3D en Sudoku, dat zijn niet bepaald spellen waar je performance voor nodig hebt.

Veel race-spelletjes hebben een probleem met de besturing (de rotatiesensor is niet lekker, maar dat is exemplarisch vermoed ik want ik hoor er nooit over van anderen) en een scherm met 1024x600 pixels is niet bepaald meer top-of-the-bill. Ook op de hoeveelheid geheugen is er bespaard. Toch draait Angry Birds er soepeler op dan op een iPad (altijd leuk om de apple-fans daarmee om de oren te slaan).

Prutser

Prutser

• Lid sinds 04 december 2011
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2012
  • 16:58

Angry Birds draait ook prima op de C91, wordfeud doe ik niet, ik ben bang dat ik verslaafd raak…hahaha…..

Maar goed, ik ben iig weer een flink stuk wijzer geworden.

Bedankt voor alle info.

davevr

davevr

• Lid sinds 01 december 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2012
  • 10:34

Dag allemaal, ik zal even mijn ervaring erbij zetten voor mss andere geinteresseerden. ik heb sinds een 2 weken een Zenithink C91 (via tenq besteld), was hier op een 2tal weken. Hij draaide out the box android 4.0, ik heb de rom van op de Zenithink site er op gezet en nu werkt Flash ook. Een 1 Ghz processor, 8 GB opslag (met extra kaart tot 32GB te krijgen), capacitief scherm, 3 sensor, geen bluetooth, wel wifi en hij kostte mij 202 euro (inbegrepen een USB sdkaartlezer, een 8GB sdkaart, een hoes en een (nep)leerhoes met toetsenbord). Als je alleen de C91 bestelde kostte hij 179 euro, verzending inbegrepen.

Ik gebruik hem voor foto’s, video’s (geen filmen, daar heb ik een tv voor), wat surfen en skype. Als ik het vergelijk met de Ipad is hij natuurlijk een stuk minder maar in vergelijking met bijvoorbeeldde Acer iconia is er echt niet zoveel verschil.
Behuizing: stevig (plastic maar ziet er niet zo goedkoop uit), hij bevat een mini-hdmi, jack, usb en mini-usb. Het enigste wat ik wel vind is dat de aansluiting met de acculader nogal gammel is. (past niet echt lekker).
De 4.0 rom is stabiel sinds de update, ik moest hem daarvoor een keer per dag resetten, sindsdien (hout vasthouden) niet meer. Hij is “geroot” toegekomen (dankjewel Zenithink)

Internet : ontvangst is ok tot op 10 meter, dan gaat het snel naar beneden maar is eigenlijk simpel om open te halen om de antenne te verstevigen (2 vijsjes). De email was simpel in te stellen.
Apps:

Wat werkt : Skype, OOvo, youtube (dankzij de root kan ik ook op andere markten), Flash, Angry birds, Moto X mayhem, Email, Dolphin HD, Wordfeud, drawing pad, Officepro, adobeair, Chrome beta etc

Wat werkt niet: sommige apps; Facebook for Android, Pirates of the Caribean, lightbox Photos (wat echt een bummer is), Photoshop mobile, GT racing, Asphalt 6. Mss ligt dit aan de 4.0? Ook is de 3G sensor wat wispelturig, hij werkt soms snel, soms traag.

Het scherm is capacitief, reageert vrij snel. De 4.0 is natuurlijk niet zo eyecandy tegenover bijvoorbeeld IOS, SPB Shell, of Go Launcher EX.

De cortex A9 doet wat hij moet, zit bij mij gemiddeld rond 670Hz ipv 1GHZ, dit stijgt echter naar 900Hz als ik veel open heb staan, wat altijd is. Wel handig dat je alles kan oproepen met een toets en simpel met een vinger sluiten (wegvegen), en dat de update een knop heeft om een screenshot te nemen.

Kort gezegd, een klasse lager dan een Ipad of Galaxy tab, maar echt een klasse hoger dan de gemiddelde Chinatab. Ik heb er een jaar garantie bijgekregen en ben best tevreden.

Bewerkt (24 april 2013 14:17)
annoklar

annoklar

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 24 april 2012
  • 11:38

Voor de Facebook voor Android app kun je in de Play store zoeken op Facebook client. Die werkt wel op de C91. En twitter werkt ook niet, maar tweetcaster is een zeer goed alternatief.

Ik heb nog wel problemen met de upgrade. Die lijkt het niet te doen (in de info over staat ook nog steeds de datum van februari 2012 ipv de datum van de nieuwste update). Toch nog maar eens mee gaan prutsen.

Bewerkt (24 april 2013 14:42)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.