Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

luppie

luppie

• Lid sinds 26 november 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 00:07

Ik verwacht dat dit draadje hier hoort omdat het geld voor meerdere of misschien wel alle androids?

Het gaat over een Ampe A10 tablet, dual core 1,2 Ghz, 4GB intern, 16GB micro usb, gps etc etc
android 4.0.4

Ik heb dus 4GB intern geheugen maar wanneer ik bij instellingen/opslagruimte kijk zie ik het volgende:
interne opslag 1,32GB
SD kaart 1,76GB
USB opslag 14,84

Ik heb al meerdere draadjes over dit onderwerp gevonden maar ik snap het nog niet.

1.Mijn 4GB interne geheugen word dus verdeeld in interne opslag en (interne) SD kaart?? Bij een SD kaart denk ik aan het verwijderbare externe geheugen in mijn geval een micro SD met 16GB.

2.Die micro SD kaart word dan USB opslag genoemd? USB is toch niet een SD kaart poort?

3.Wat is het nut dan van mijn interne SD kaartje en waarom plaatst een app als app2 SD de data niet naar mijn externe kaartje maar naar mijn al niet zo grote interne geheugen.

Ik was van plan om mijn SD kaartje te gaan gebruiken als verlengstuk van mijn interne geheugen dus om apps op te draaien en opslagruimte. Ik heb iets gelezen dat dit mogelijk is met rooten of is dit niet nodig of kan het helemaal niet.

Zo ja wat raden jullie aan dus welke custom-rom zo dat ik niet weer avonden loop te zoeken in de hooiberg.

thanx

Bewerkt (24 april 2013 15:55)
Pindasmeer

Pindasmeer

• Lid sinds 08 november 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 27 november 2012
  • 10:16

Zoals ik het begrijp is de 1.32gb voor het systeem en de apps, de 1,76gb intern geheugen voor bijvoorbeeld je foto's (en evt. ook nog data van apps) en 14.84gb als micro-sd kaart. Ik weet zo niet op er voor de Ampe A10 custom-roms in omloop zijn, maar wat je kan doen om meer apps te kunnen installeren, is bij de apps (instellingen>apps) aan te geven dat deze verplaatst moeten worden naar de sd-kaart. Dit kan niet met alle apps, met name apps die altijd actief zijn of waarvan widgets op het homescreen staan ondersteunen dit niet.

Het_ratje

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 27 november 2012
  • 17:21

Naar het juiste gedeelte op dit forum verplaatst

RobinP

RobinP

• Lid sinds 27 oktober 2013
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2013
  • 14:12

Kan iemand aangegeven waar dit topic naar verplaatst is? Alvast bedankt!

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 27 oktober 2013
  • 14:52

Dit is het topic, dus je hebt het gevonden

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.